چگونه سگ را به خود وابسته کنیم

افرادی که به تازگی سگ خریداری می کنند و یا در شرایطی قرار گرفته اند که باید با حیوانات خانگی مانند سگ ها ارتباط برقرار کنند، ممکن است در ابتدای کار، کمی از این کار دلزده شوند و برقراری ارتباط با این حیوانات مهربان و وفادار برایشان سخت باشد. در این مطلب از دهکده حیوانات، قصد داریم که به شما بگوییم لازم نیست نگران چیزی باشید و فقط با وقت گذاشتن و رعایت نکاتی که در ادامه این مطلب با شما در میان می گذاریم، می توانید که رابطه خوبی با سگ خود برقرار کنید. علاوه بر آن ما به شما خواهیم گفت که چگونه انواع  نژاد سگ را به خود وابسته کنیم و به این صورت بتوانیم با سگ خود دوست شویم.

چطور سگ را به خود وابسته کنیم؟

برقراری رابطه دوستانه با سگ ها شاید در ابتدای کار کمی چالش برانگیز باشد، اما در طولانی مدت باید بدانید که این کار بسیار ساده و لذت بخش است، چرا که سگ ها، این موجودات دوست داشتنی نیز در طول زمانی که با آنها بازی می کنید بیشتر شما را خواهند شناخت و رابطه خوبی با شما برقرار خواهند کرد. برای اینکه بدانیم چگونه سگ را به خود وابسته کنیم صرفا باید دستورالعمل های مختلفی را مد نظر قرار دهیم و از طرفی هرگاه سگ در برقراری رابطه موفق بوده او را تشویق کنید و به او جایزه دهید.
در این مسیر ممکن سگ شما، رفتارهای عجیبی مثل پرخاشگری های بی مورد از خود بروز دهد و برای برطرف کردن این مشکل باید به یک دامپزشک مراجعه کنید و این موضوع را از نظر تخصصی مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به شما می گوییم که چگونه سگ را به خود وابسته کنیم و سپس نکاتی را در خصوص برقراری ارتباط با سگ دیگران در اختیار شما قرار می دهیم.

چگونه سگ را به خود وابسته کنیم

چگونه با سگ خود دوست شویم؟

  • همیشه به دم سگ توجه داشته باشید: بخشی از زبان بدن سگ را می توانید از روی دم این حیوانات بخوانید، به این صورت که اگر دم را رو به پایین خم کرده یعنی از چیزی ترسیده یا مضطرب است و همچنین در صورتی که دم خود را تکان می دهد، یعنی از وضعیت فضای اطراف خود راضی و خوشحال است. در ضمن فراموش نکنید سگ هایی که خویِ درندگی بیشتری دارند، در شرایط خاص که احساس خطر یا تنش می کنند دم خود را سیخ رو به بالا می گیرند.
  • در برقراری رابطه با سگ صبور و با حوصله باشید: برقراری رابطه با سگ نیاز به زمان دارد و در صورتی که شما بی حوصله باشید ممکن است که شرایط را برای خود و سگتان به سمتی ببرید که او بیشتر از اینکه شما را دوست داشته باشد، از شما بترسد.

چگونه سگ را به خود وابسته کنیم

  • سعی کنید با سگ هم سطح باشید: وقتی قصد دارید با سگ خود زمان بگذرانید باید این موضوع را به یاد داشته باشید که بهتر است خم شوید و روی پنجه پا بنشینید. این کار باعث می شود که سگ نسبت به شما دید از پایین به بالا نداشته باشد و به این صورت بتوانید رابطه دوستانه ای برقرار کنید. زمانی که شما ایستاده اید و از بالا به سگ خود نگاه می کنید، در چشم سگ خود یک موجود زورگو و ترسناک خواهید بود، که بدون شک داشتن چنین طرز فکری نسبت به شما باعث می شود که رابطه بین شما به راحتی شکل نگیرد. البته در نظر داشته باشید که سگ های غریبه که خلق و خوی وحشی تری دارند ممکن است در چنین شرایطی که حالت دفاعی شما تا حد زیادی پایین آمده به شما حمله کنند، برای همین فقط با سگ خود و آن هم بعد از مدتی که به او فهماندید رئیس چه کسی است این روش را امتحان کنید.
  • در یک محیط آرام با سگ خود ارتباط برقرار کنید: یکی از عواملی که باعث می شود سگ شما در برقراری رابطه ناموفق باشد این است که در یک محیط شلوغ قرار بگیرد. بهتر است در زمان برقراری ارتباط با سگ خود، در محیط آرام خانه قرار بگیرید و تلویزیون را نیز خاموش کنید تا به این صورت سگ با آرامش بیشتری به شما توجه کند.
  • روند دوستی خود را با سگ آهسته پیش ببرید: فراموش نکنید که در غیر این صورت، ممکن است سگ واکنش های منفی و تهاجمی بروز دهد.

چگونه سگ را به خود وابسته کنیم

چگونه با سگ غریبه دوست شویم؟

در ادامه این قسمت ما روش های دوست شدن با یک غریبه را برای شما توضیح می دهیم و نکاتی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید را با شما در میان می گذاریم:

  • کمی نسبت به سگ بی اهمیت باشید: این روش بیشتر در برابر سگ های ترسو کاربرد دارد و می تواند تاثیر بسیار خوبی برای برقراری رابطه اولیه داشته باشد. در این مرحله حتی اگر سگ مورد نظر شما خُرخُر کرد باز هم صاف بایستید، چرا که خُرخُر کردن سگ به معنای این است که او درباره شما کنجکاو شده و نیاز نیست نگران باشید.
  • غذای مخصوص سگ: اگر بتوانید غذای مخصوص سگ که بیسکویت های مخصوص با شکل استخوان هستند را از صاحب سگ بگیرید و به او بدهید بی شک او را بسیار خوشحال خواهید کرد و به راحتی با شما دوست خواهد شد.
  • در زمان نوازش مراقب کارهای خود باشید: نحوه درست نوازش سگ ها به این صورت است که شما ابتدا دست خود را جلوی سگ دراز می کنید تا بتواند آن را بو بکشید و کمی بیشتر با شما آشنا شود. سعی کنید دست خود را با فاصله بیشتری از سر سگ بگیرید و از طرفی در صورتی که صدای خرخر سگ را شنیدید، دست خود را دور کرده و دوباره به او نزدیک کنید.

چگونه سگ را به خود وابسته کنیم

  • حتما قبل از برقراری ارتباط با سگ از صاحب او اجازه بگیرید: همیشه به یاد داشته باشید که صاحب سگ، شناخت بهتری از سگ خود دارد و به این صورت برای برقراری ارتباط بهتر است که ابتدا از دوست خود اجازه بگیرید و به توصیه ها و نکاتی که در خصوص سگ با شما در میان میگذارد گوش دهید.
  • با رعایت ایمنی به سگ نزدیک شوید: هرگاه قصد نزدیک شدن به سگ ها را دارید، باید در نظر داشته باشید که روبرو و بالای سر او قرار نگیرید، چرا که این کار باعث می شود سگ در حالت دفاعی قرار بگیرد و نتواند که ارتباط بهتری با شما برقرار کند. بهترین روش نزدیک شدن به سگ این است که از بغل و آرام به او نزدیک شوید.
  • به دندان ها و چشمان سگ دقت کنید: در صورتی که مشاهده می کنید که سگ همزمان با نگاه کردن، دندان های خود را نشان می دهد، در نظر داشته باشید که نشانه خوبی نیست و شاید می خواهد به شما حمله کند. به یاد داشته باشید که سگ ها قبل از حمله، با شما ارتباط چشمی برقرار می کنند و در چنین شرایطی شما نباید به چشمان سگ نگاه کنید.

چگونه سگ را به خود وابسته کنیم

  • حواستان به شکل بدن سگ باشد: با زیر نظر داشتن بدن سگ و فهمیدن برخی حالات بدن او، می توانید برخی از نکات را به راحتی بفهمید. به عنوان مثال به یاد داشته باشید که هرگاه سگ سر خود را پایین آورده و به صورت منظم در حال چرخیدن است و یا زمان هایی که در حالت نیمه نشسته قرار گرفته و کمی رو به جلو خم شده، آماده حمله است و بهتر است که از او دور شوید.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید