برای نگهبانی سگ نر بهتر است یا ماده

همانند انسانها، سگ های نگهبان نیز ممکن است بر اساس جنسیتشان خلق و‌ خوی متفاوتی داشته باشند. همچنین، آنها ممکن است مراقبت های بهداشتی، نیاز به توجه و شخصیت های بسیار متفاوتی در مقایسه با جنس مخالفشان داشته باشند. این مطلب برای همه‌ی سگ ها صدق می کند، گرچه آنها برای همراهی‌کردن یا اهداف کاری آموزش دیده باشند. صاحب سگ نگهبان اغلب نگران مواردی است که ممکن است بر توانایی های نگهبانی یک سگ تاثیر بگذارند. در هنگام انتخاب یک سگ نگهبان، مالکان، بالقوه بدنبال سطوح هوش، تطبیق پذیری، فرمانبرداری و قدرت هستند. اما جنسیت چه؟

معیارهای انتخاب بین سگ نگهبان نر یا ماده

هنگامی که حرف انتخاب بین یک سگ نگهبان نر یا ماده به میان می آید، مقایسه های زیر را مدنظر داشته باشید:

  • سطح پرخاشگری: پرخاشگری در رابطه با یک سگ‌ نگهبان هم می تواند یک نکته مثبت (منفعت) و هم مشکل ساز باشد، بسته به سطح آموزش و کنترلی که بکار رفته است. در کل، سگ های نگهبان ماده در این زمینه کنترل کردنشان آسانتر خواهد بود. آنها ذاتاً بسیار محتاط و محافظ هستند، که از غرائز مادرانه شان ناشی می شود و بنابراین مشکلی در حفاظت از خانه‌ ی صاحبشان نخواهند داشت. آنها همچنین گرایش به داشتن سطحی از پرخاشگری دارند که به راحتی توسط یک متخصص کنترل می شود و ممکن است کمی راحت تر بتوان حمله به یک شکارچی، مزاحم و یا حیوانی دیگر را خنثی و کنترل کرد. این یک مزیت است برای کسانی که به دنبال یک سگ خانوادگی خوب، علاوه بر محافظت از خانه هستند. نکته‌ مثبت دیگر این اصل است که یک سگ نگهبان ماده آرام کردنش آسانتر است هنگامی که به اشتباه چیزی را شکارچی تشخیص می دهد. آنها همچنین نسبت به غریبه ها و حیوانات دیگری که در آن لحظه خطری ندارند، معمولا کمتر پرخاشگرند. این موضوع آنها را بیشتر باب میل کسانی که در محله های پرجمعیت زندگی می کنند، قرار می دهد. سگ های نر تمایل کمتری نسبت به پرخاشگری دارند. آنها نه تنها در واکنش به یک مزاحم بالقوه قویتر و سریعتر هستند، بلکه بخاطر غرائز قلمرویی شان دلیلی برای همیشه پرخاشگر بودنشان دارند (در مقابل ماده ها، فقط در هنگام محافظت از توله هایشان، معمولا بیش از حد پرخاشگر می شوند).
  • تمایلات تولید‌مثلی و مشکلات آن: هر دو جنس (نر و ماده) رفتارهای بسیار قوی تولید‌مثلی دارند. برخی از این مشکلات عبارتند از: رفتارهای نامرتبط، سطح فرمانبرداری پایینتر و سرگردانی. حضور یک سگ ماده که حال و هوای تولید مثل دارد در یک محله باعث تحریک تمام سگ های نر دیگر می شود، چون سگ های نر حضورش را حس می کنند.
  • مشکلات قلمرویی: در این زمینه نیز سگ های ماده دست بالاتر را دارند. سگ های نر، ولگرد هستند و همیشه به دنبال ماده ای هستند برای رفع نیازشان.
  • سطوح فرمانبرداری: همه‌ کسانی که سگ نگهبان دارند، می دانند که سطح فرمانبرداری یک سگ برای موثر واقع شدنشان به عنوان یک محافظ چقدر اهمیت دارد. اینجاست که آموزش مناسب تاثیرش نمایان می شود. در این مورد نیز سگ های نگهبان ماده نسبت به گونه‌ی نر در اغلب موارد فرمانبردارتر هستند. سگ های ماده همچنین زودتر بالغ می شوند، بنابراین ممکن است قادر باشند تا در سنی پایینتر دستورات و دستورالعمل ها را از یک متخصص دریافت کنند. سگ های نگهبان نر به دلیل اینکه تمایل بیشتری به بازیگوشی دارند، راحت تر حواسشان از وظیفه‌ اصلیشان که نگهبانی است، پرت می شود.

معیارهای انتخاب بین سگ نگهبان نر یا ماده

کدام جنس سگ برای وظیفه‌ نگهبانی بهتر است

در کل، سگ های نگهبان نر تقریباً بهترین گزینه برای کسانی که به دنبال حیوان خانگی که پرخاشگر بوده و حالت تدافعی داشته باشد، می باشند. در حالیکه گونه‌ ماده احتمالاً بهترین گزینه برای مالکانی است که بدنبال یک حیوان خانگی با سطح آموزش پذیری بالاتر، می باشد. شما برای خرید بهترین سگ نگهبان دهکده حیوانات می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید