خصوصیات سگ هاسکی

هاسکی نامی است که برای چند نژاد از سگ استفاده می شود. محل زندگی این نژاد از سگ بیشتر در سیبری و قسمت های شمالی کره ی زمین است و عموماً سگ های سورتمه کش هستند. برخی، هاسکی را به دلیل شباهتش با نژاد سگ گرگی اشتباه می گیرند. این سگ ها در میان انسان ها جذابیت و محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و بسیار زیبا هستند. از این رو سگ های هاسکی تربیت شده و خانگی، طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. طول عمر این سگ ده الی بیست سال است.

خصوصیات ظاهری سگ هاسکی

این سگ ها پوستی ضخیم و پرمو دارند و به رنگ های مختلفی مثل طوسی و سفید، مشکی و سفید، نارنجی و سفید، طلایی و سفید و حتی به طور یکدست سفید و کاملا سیاه نیز هستند. چشمان هاسکی آبی تیره و روشن، مشکی و قهوه ای یا تابه تا است. گوش هاسکی مثلثی، نوک تیز و روبه بالاست و نوع سیبریایی آن دارای خطوطی روی صورتش است. پوزه ی آنها شبیه به پوزه ی گرگ و دم آنها پر مو و پرپشت است. آنها در میان پنجه هایشان مو دارند که دلیل این ویژگی محل زندگی آنهاست تا به راحتی بتوانند روی یخ ها بدوند.

خصوصیات ظاهری سگ هاسکی

جدول خصوصیات سگ هاسکی

قبل از خرید سگ هاسکی باید با خصوصیات آن آشنا شوید. سگ هاسکی که به زبان روسی به آن سگ سیبریایی گفته می شود، سگی است که ابعاد متوسطی و وزنی بین 16 الی 27 کیلوگرم دارد که نوع ماده آن با نر وزن های متفاوتی دارند. این نژاد سگ از نظر ژنتیکی دنباله نژاد سگ اشپیتز است و از نظر ظاهری پوشش فشرده، دم بسیار زیبا و پر پشت، فرم بادامی شکل، رنگ زیبای چشم، سر مثلثی، گوش های ایستاده ای دارد. رنگ پوشش این نژاد از سگ نیز از مدل مشکی تا سفید متغیر است. سگ های هاسکی جزء سگ های باهوش و در عین حال دوست داشتنی و بازیگوش، ولی فرمانبردار است. این سگ به خوبی مطالب را یاد می گیرد ولی برای یادگیری آن ها باید از سنین پایین چون چهار ماهگی اقدام کرد. اگر برای اولین بار می خواهید از سگی نگهداری کنید توصیه ما به شما این است که ابتدا این نژاد را بشناسید و خصوصیات آن را به طور کامل بدانید و از متخصصان کمک بگیرید. ما در ادامه جدول مشخصات این نژاد سگ را برایتان قرار دادیم ولی شما هم می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از جانب آن ها دریافت کنید.

نژاد ها سیبرین، آلاسکای، مالاموت
قد ۵۱ تا ۶۰ سانتی‌متر
وزن ۱۶ تا ۲۷ کیلوگرم
طول عمر ۱۲ تا ۱۵ سال
اصالت سیبری روسیه
رنگ سفید، سیاه، سیاه و سفید، خاکستری، خاکستری و سفید، خاکستری نقره‌ای، قرمز و سفید
شخصیت دوستانه، باهوش، بازیگوش

خصوصیات رفتاری سگ هاسکی

هاسکی ها سگ های پرانرژی و پر نشاطی هستند. آنها قدرتمند و کاری و با استعداد هستند البته علاوه براین خلقیات، خلق بسیار بازیگوشی هم دارند و اگر به مدت طولانی در خانه تنها بمانند، شروع به خرابکاری و به هم ریختن خانه شما میکنند. محل مناسب نگهداری هاسکی، خانه های بزرگ با حیاطی بزرگ است تا بتواند به خوبی بدود، بازی کند و انرژی اش را تخلیه کند. سگ هاسکی اجتماعی و خوش خلق است. با کودکان مهربان است و اگر در سنین تولگی اجتماعی شود با دیگر حیوانات خانگی مشکلی ندارد. البته با افراد غریبه بی دلیل میانه خوبی ندارد و واق واق می کند. به سرعت حوصله اش سر می رود و از بیکاری و تنهایی بدش می آید. بهتر است ساعتی در روز آن را به بیرون و پارک ببرید. داشتن همبازی هم می تواند او را سرگرم کند. هاسکی سر به راه است اما می تواند بسیار لجباز و سرکش باشد و آموزش و تربیت را به خصوص در تولگی سخت کند. اگر قصد خرید توله هاسکی دارید حتما به همراه آن عروسک جویدنی هم بخرید.

خصوصیات رفتاری سگ هاسکی

تنوع سگ هاسکی

    • سگ هاسکی سیبرین: همانطور که از نامش پیداست خاستگاه اولیه ی این سگ منطقه ی سیبری است. نوع سیبریایی هاسکی نوع اصیل سگ های هاسکی است. هاسکی سیبرین به نسبت بقیه انواع آن جثه ی کوچکتری دارد. رنگ چشم آبی و تا به تا مختص این نوع است.
    • سگ هاسکی آلاسکا: رنگ و ظاهرهاسکی آلاسکا با انواع دیگر آنها متفاوت است. چشمان عموماً قهوه ای پاهای کشیده و جثه بزرگتر و قد بلندتری دارند. سگ هاسکی آلاسکا همان هاسکی سیبرین است که به آلاسکا برده شده و در آنجا تربیت شده است.
    • سگ هاسکی مالاموت: مالاموت اسم قبیله ای است که از هاسکی ها در سیبری برای کشیدن سورتمه هایشان استفاده می کردند. آنها قدیمی ترین نژاد سگ های هاسکی هستند. مالاموت نیز در ویژگی های ظاهری با سیبرین متفاوت است. از قد و وزن گرفته تا رنگ چشم ها که معمولا مشکی و قهوه ای است.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

سوالات متداول خصوصیات سگ هاسکی

خصوصیات ظاهری سگ هاسکی چگونه است؟

سگ هاسکی با چشم های آبی و قهوه ای است و پوزه ای متوسط، گوش های مثلثی با نوک گرد، دم خزدار و جمجمه ای گرد دارد.

خلق و خو سگ هاسکی چگونه است؟

سگ های هاسکی سگ های اجتماعی، مهربان و دوست داشتنی هستند و انرژی بالایی دارند.

آیا سگ های هاسکی جزء سگ های نگهبان به حساب می آیند؟

 سگ های هاسکی به دلیل خصوصیات رفتاری و اجتماعی که دارند کمتر به عنوان سگ های نگهبان استفاده می شوند، چرا که مهربان و اجتماعی هستند.

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید