شرایط نگهداری سگ هاسکی

هاسکی یکی از نژاد های سگ بسیار باهوش و پر انرژی است که دارای خلق و خوی اجتماعی منحصربفرد خود است. این سگ‌ها معمولا به سگ‌های سورتمه شناخته می‌شوند. هاسکی‌ها کاملا رفتار تعاملی داشته و اگر به‌خوبی تربیت شوند لحظات خوشی را در کنار شما رقم خواهند زد. شرایط نگهداری سگ هاسکی کمی سخت است، چراکه این نژاد متعلق به سیبری بوده و در نتیجه با هر شرایط آب و هوایی سازگار نیست. از این رو، در فصول گرم سال هرگز نباید او را قبل از غروب خورشید و خنک شدن هوا به بیرون برد.

شرایط نگهداری سگ هاسکی

نگهداری سگ هاسکی

اگر قصد خرید سگ هاسکی دارید، بهتر است قبل از هر چیز با نحوه نگهداری آن آشنا شوید. برای آگاهی از نحوه نگهداری هاسکی‌ها، ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

فراهم کردن محل خواب

اولین قدم برای مهیا کردن شرایط لازم جهت نگهداری از این نژاد منحصر بفرد انتخاب یک مکان مناسب برای خواب اوست. معمولا، هاسکی‌ها علاقه‌ای به قفس و پناهگاه‌های سرپوشیده ندارند. از این رو، توصیه می‌شود یک سبد بزرگ به همراه یک تشک نرم برای او تهیه کنید. سپس، محل خواب را به او نشان دهید. اگر هنوز با محل جدید زندگی خود آشنا نشده، بهتر است او را برای چند ساعت به حال خود رها کنید.
برای هاسکی خود اسباب‌بازی ‌های مخصوص و جویدنی تهیه کنید. هاسکی‌‌ها علاقه خاصی به جویدن اشیا دارند. این امر به تسکین استرس آن‌ها کمک می‌کند. همانطور که گفتیم شرایط نگهداری سگ هاسکی کمی با سایر سگ‌ها متفاوت است. بنابراین، باید نهایت دقت را در تعلیم او داشته باشید.

شرایط نگهداری سگ هاسکی

آموزش و تمرین

هاسکی‌ها به دلیل انرژی زیادی که دارند در آینده بسیار شیطنت خواهند کرند. از این رو، باید هر چه سریع‌تر فرایند تعلیم و تمرین را آغاز کنید. بهتر است یک برنامه روتین برای تربیت او اتخاذ کنید؛ به گونه‌ای که پس از خوردن غذا و استراحت او را برای هواخوری به بیرون ببرید. تا زمانی که اقدام به دستشویی نکرد به خانه باز نگردید.
یکی از شرایط نگهداری سگ هاسکی پیاده‌روی و هواخوری است. در ابتدا به مدت 30 دقیقه پیاده‌روی کرده و از دویدن اجتناب کنید. سعی کنید انرژی خود و سگتان را برای پارک و فضای آزاد نگه دارید. اگر وقت بیرون رفتن ندارید، بهتر است از افرادی که شغلشان نگهداری از سگ است کمک بخواهید. توجه داشته باشید که اگر هاسکی‌ها را در خانه زندانی کنید بسیار افسرده می‌شوند و در نتیجه منجر به مرگ و بیماری آن‌ها خواهد شد.

شرایط نگهداری سگ هاسکی

تغذیه و بهداشت

برای تغذیه هاسکی‌ها حتما از غذاهای مخصوص سیبری و خشک استفاده کنید. اگر هاسکی شما هنوز بالغ نشده، حتما به او غذای ویژه‌ی توله ‌سگ بدهید. غذاهای سگ‌های بالغ دارای کلسیم و فسفر بوده که این دو عنصر برای دستگاه گوارش توله‌ سگ‌ها مضر است. هرگز از میزان توصیه شده از سوی دامپزشک خود پیشروی نکنید، چراکه موجب چاق شدن او می‌شود. اضافه وزن در آینده می‌تواند هاسکی شما را دچار مشکل کند.
شرایط نگهداری سگ هاسکی بسیار متفاوت و در عین حال آسان است. هاسکی‌ها علاقه‌ای به خوردن آب گرم ندارند. از این رو، ظرف آب آن‌ها را چندین‌بار در روز عوض و آب خنک را جایگزین آن کنید. هاسکی‌های بالغ بیش از توله‌ها آب مصرف می‌کنند. بنابراین، همیشه از پر بودن ظرف آب آن‌ها مطمئن شوید. هاسکی خود را به طور مرتب برای چک‌آپ و واکسن نزد دامپزشک ببرید. هاسکی‌ها در عین حالی که چشمان بسیار زیبایی دارند، اما همیشه به عفونت چشم دچار می‌شوند. برای جلوگیری از این عارضه حتما دوره ‌های چک‌آپ را به طور مداوم طی کنید.

شرایط نگهداری سگ هاسکی

شانه و اصلاح موها

موهای هاسکی خود را به طور هفتگی با برس ‌های مخصوص شانه کنید تا دچار موخوره نشوند. اگر موی هاسکی خود را مرتب شانه نکنید ممکن است به هم گره بخورند و موجب ناراحتی او شوند. علاوه‌ بر این، شانه کردن از ریزش موهای او جلوگیری می‌کند. پس از این‌که موهای او را شانه کردید نوبت به حمام کردن می‌رسد. توجه داشته باشید که هاسکی‌ها را نباید زیاد به حمام برد، چراکه موجب تحریک پوست آن‌ها می‌شود. توصیه می‌شود در مواقع ضروری او را به حمام ببرید و برای تمیز کردن او هرگز از دوش آب استفاده نکنید.
به همین دلیل است که تاکید داریم شرایط نگهداری سگ هاسکی کاملا متفاوت بوده و باید قبل از خرید از تمام نکات ضروری مطلع شوید. برای شستن هاسکی بهتر است از اسپری‌ یا آب‌پاش استفاده کنید؛ به گونه‌ای که ذرات آب به سطح پوست او برسند تا بتوانید شامپو را به آن بمالید. برای این‌کار حتما از یک دستکش حمام استفاده کنید تا پوست او تحریک نشود.
هاسکی‌ها سگ‌های بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند که لحظات شیرینی را برای خانواده‌ها رقم می‌زنند. نگهداری از این نژاد کار نسبتا آسانی است؛ به شرطی که او را به خوبی تعلیم دهید تا از تمام دستورات شما پیروی کند. هاسکی‌ها کمی دیر با صاحبان خود اخت می‌شوند، اما زمانی که به او عادت کنند تمام تلاش خود را برای خوشحال کردن آن‌ها می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و فروش انواع سگ هاسکی و سگ نگهبان دهکده حیوانات حتما با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید