توله سگ تا چه زمانی شیر میخورد

توله سگ‌ها در طول چند هفته اول زندگی، نیاز به تغذیه مناسب، خواب کافی، گرم شدن و ... دارند. در بیشتر موارد، انسان‌ها به سادگی می‌توانند نحوه نگهداری توله‌ها را از مادرانشان یاد بگیرند. اما فراموش نکنید که نحوه نگهداری انواع نژاد سگ از توله‌های خود، با نحوه نگهداری شما از آن‌ها می‌تواند کاملا متفاوت باشد. باید بدانید که توله سگ تا چه زمانی شیر میخورد، چه زمان به دستشویی نیاز دارد، چگونه باید راه برود و غیره؛ وگرنه در طول نگهداری، توله سگ‌ها را دچار مشکل خواهید کرد. در این مطلب قصد داریم چند نکته مهم در خصوص نحوه نگهداری توله سگ‌ها به شما ارائه دهیم.

 

توله سگ تا چه زمانی شیر میخورد

حداکثر زمان شیر خوردن توله سگ

توله سگ‌ها تا 2 الی 4 هفته نیاز مبرمی به شیر مادر خود دارند. بنابراین اگر در حال بزرگ کردن یک توله سگ بدون مادر هستید، باید تمام اصول و روش‌های تعریف شده را اجرا کنید. برای این کار کافیست به یک دامپزشک مراجعه کرده و تمام رهنمودهای او را در قبال توله سگ خود انجام دهید. توله سگ‌ها در واقع نباید تا دو هفتگی از شیر خوردن گرفته شوند. برخی از دامپزشکان معتقدند که حتی تا 4 ماه نیز نباید مصرف شیر توله‌ها را متوقف کرد.
اما تنها دانستن این موضوع کافی نیست و باید نحوه شیر دادن و نوع آن را نیز بدانید. معده توله سگ‌ها کاملا حساس بوده و هرگز نباید شیر گاو پاستوریزه به ویژه کم‌چرب به آن‌ها بدهید. چراکه آن‌ها را دچار اسهال می‌کند. توله سگ‌ها در این سن نیاز مبرمی به مصرف کلیسیم و فسفر دارند که شیرهای گاو فاقد آن هستند. پس حالا که فهمیدیم توله سگ تا چه زمانی شیر میخورد ، بهتر است از نحوه شیر دادن نیز مطلع شویم.

توله سگ تا چه زمانی شیر میخورد

نحوه شیر دادن به توله سگ

قبل از هر چیز باید یک سورنگ تهیه کنید. سپس، شیر مخصوصی که از پت‌شاپ تهیه کرده‌اید را درون یک ظرف ریخته و آن را گرم کنید. اکنون، آن را درون سرنگ بریزید و خوب تکان دهید. توجه داشته باشید که هرگز بلافاصله پس از بیدار شدن توله‌ها به آن‌ها شیر ندهید. صبر کنید چند دقیقه بگذرد و سپس آن‌ها را نوازش کنید. برخی از توله‌ها ممکن است تمایلی به خوردن از خود نشان ندهند. پس، مانند مادرشان باید آن‌ها را با یک قلم مو نوازش کنید.
اگر نمی‌دانید که در هر وعده توله سگ تا چه زمانی شیر می خورد و چه وقت باید سرنگ را از دهان او خارج کرد، باید این موضوع را از دامپزشک سوال کنید. معمولاً برخی صاحبان بیش از نیاز روزانه به توله‌ها شیر می‌دهند که آن‌ها را دچار دلدرد و اسهال می‌کنند. حالا کم‌کم سرنگ را نزدیک دهان او ببرید و شروع به شیر دادن کنید. بهتر است سرنگ‌های روان را انتخاب کنید تا برای فشردن آن نیازی به زور زدن نباشد. چراکه ممکن است با فشار ناگهانی، مقدار زیادی شیر به دهان او بریزد و او را دچار خفگی کند.

 توله سگ تا چه زمانی شیر میخورد

چگونه برای توله‌ سگ‌ها شیر درست کنیم؟

اکنون که فهمیدید توله سگ تا چه زمانی شیر می خورد، بهتر است دست به کار شده و برایش شیرهای خوشمزه و مغذی درست کنید. در برخی از مواقع شاهد این هستیم که توله سگ‌ها به خوردن شیر علاقه‌ای نشان نمی‌دهند که باید طعم آن را بهتر کنیم. برای این کار به مقداری شیر بز، کمی شربت، یک فنجان ماست پر چرب و یک عدد زرده تخم‌مرغ خام نیاز داریم. پس از این که شیر را گرم کردید تمام ترکیبات فوق را به آن اضافه کرده و درون شیشه شیر مخصوص توله سگ بریزید. اکنون، آن را به خوبی تکان داده و صبر کنید تا کف‌هایش از بین بروند. حالا، شیشه شیر یا سرنگ را به دهان او نزدیک کرده و بگذارید زبانش را بیرون کند. سعی کنید، قطره قطره به او شیر دهید تا موجب خفگی توله سگ نشود.
در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که توله سگ تا چه زمانی شیر می خورد . توله‌ سگ‌ها حتماً باید تا 2 الی 4 هفته شیر مصرف کنند. متاسفانه برخی از صاحبان، به تصور رشد بیشتر توله‌ها به آن‌ها غذاهای کمکی می‌دهند و معده آن‌ها را دچار مشکل می‌کنند. بهتر است برای آگاهی بهتر از این موضوع به یک دامپزشک مراجعه کرده و از او بخواهید تا شما را در شیر دادن سگ راهنمایی کند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بهترین دارو برای رشد توله سگ

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید