آیا بیماری پاروا به انسان منتقل می شود

پاروا در انسان رایج تر از چیزی است که فکر می کنیم، مخصوصاً در بین کودکان. درست مثل کاری که بیشتر ویروس ها انجام می دهند، این بیماری از طریق تبادل بزاق و مخاط، تماس با پوست یا خون و با استفاده مشترک از اشیاء گسترش می یابد. بیماری پاروا بسیار غیرقابل پیش بینی است، زیرا علائم، پس از آلوده شدن یک فرد شروع می شود و حتی قبل از شروع علائم بسیار واگیردار می باشد.

پاروا چیست

ویروس پاروا نوعی بیماری ویروسی است که در درجه اول توله سگها را تحت تأثیر قرار می دهد، بسیاری از ما دیده ایم که حیوانات آلوده از استفراغ، اسهال و کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت ها رنج می برند و اگر به موقع درمان نشوند(کمتر از 10 روز) عواقب این ویروس ممکن است بی رحمانه باشد. ویروس پاروا که به خانواده سگها مربوط است تنها یکی از ده ها گونه از این ویروس در خانواده پارووایردا است. ویروس هایی که دارای یک جنس مشترک هستند و هرکدام محدود به نوع خاصی از گونه ها هستند.

شایع ترین علامت این بیماری لکه دار شدن و یا ظهور خال های بزرگ قرمز درگونه ها، بازوها یا پاها است، به همین دلیل این بیماری به عنوان "بیماری گونه سیلی خورده" نیز معروف است. همچنین به صورت سرماخوردگی مختصر، گرفتگی بینی، گلودرد، درد عضلات، تب خفیف، سردرد، خارش و گاهی اوقات لکه های قرمز رنگ جزئی در مچ و زانو بروز می یابد.

ویروس پاروا در انسان

یک سیستم ایمنی قوی می تواند آن را به سرعت و بدون درگیری بهبود دهد، بنابراین بیشتر اوقات، بروز آن در بدن انسان می تواند بسیار کوتاه باشد. با این حال، این بیماری در بزرگسالان می تواند ماه ها ادامه داشته باشد. در بزرگسالانی که در زمان کودکی به این بیماری مبتلا نشده اند، ممکن است باعث ایجاد التهاب و درد در مفاصل شود. زنان باردار و بزرگسالانی که از نظر سلامتی دارای شرایط بحرانی هستند، در صورت ابتلا به این بیماری عوارض خطرناکی را پیش رو خواهند داشت. ایمنی بدن انسان هنوز انقدر رشد و پیشرفت نکرده است اما برای بسیاری از حیوانات در رابطه با پارواهای مرتبط به انها این رشد اتفاق افتاده است. پاروا انسان در برابر داروهای پیشگیرانه مقاومت شدیدی دارد، اما از طرف دیگر، هرگاه فردی یکبار دچار این بیماری شود، برای یک عمر مصون خواهد بود.

قیمت انواع شیشه سکوریت در شیشه تایم
این بیماری همچنین به عنوان "بیماری پنجم" شناخته می شود، زیرا این بیماری پنجمین بیماری شایع شناخته شده در بین کودکان بوده است که باعث بروز لکه می شود، و به عنوان "B19" شناخته می شود زیرا در ابتدا به طور تصادفی در آزمایشگاهی به عنوان "19" تشخیص داده شده و در تابلو“B” کشف شد.

پاروا ویروس در کودکان

درست همانطور که این ویروس به خانواده انواع نژاد سگ ها (سگ، گرگ و کفتار) محدود می شود، گونه ای از پاروا نیز وجود دارد که انسان را تحت تأثیر قرار می دهد و فقط به گونه های انسان محدود می شود، یعنی می توان گفت که انتقال پاروا بین سگ و انسان عملا نمی تواند اتفاق بیفتد.

عفونت ویروس پاروا چگونه گسترش می یابد

پاروا ویروس انسانی در مخاط بینی، خلط یا بزاق وجود دارد. هنگامی که فرد آلوده سرفه یا عطسه کند، ویروس می تواند از طریق قطرات موجود در هوا پخش شود. همچنین ممکن است از طریق خون یا محصولات خونی آلوده پخش شود.

انتشار ویروس پاروا

اقدامات درمانی با احتیاط پیشگیرانه

هیچ درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد، زیرا بیشتر افرادی که به آن مبتلا هستند اگر مشکل سلامتی دیگری دخیل نباشد، حتی نیازی به کمک های پزشکی ندارند. رایج ترین روش برای جلوگیری از شیوع بیماری شستن مرتب و به طور کامل دست ها و همچنین تمیز کردن سطوح و محیط است. تمیز بودن محیط می تواند به کاهش انتشار ویروس بین انسان و حتی بین حیوانات کمک کند، بنابراین ما مسئولیت انتشار آن در محیط های خود را بر عهده داریم. برای یک عفونت پاروا ویروس بدون عارضه، به طور کلی درمان خود مراقبتی در خانه کافی است. افراد مبتلا به کم خونی شدید ممکن است لازم باشد در بیمارستان بمانند و خون دریافت کنند. افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف نیز میتوانند از طریق تزریق گلوبولین برای درمان این عفونت آنتی بادی دریافت کنند.

 

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید