مقاومت سگ در گرما

مطالعاتی که در خصوص آستانه تحمل انواع نژاد سگ‌ ها در فصل تابستان صورت گرفته، نشان از آن است که سگ‌ها قادر به تحمل گرمای زیاد نیستند. سگ‌ها به طور معمول تا دمای 30 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کنند. البته، رقم دقیقی از میزان تحمل و مقاومت سگ در گرما منتشر نشده و تمام ارقامی که گفته می‌شود همگی حدودی است. جالب است بدانید که سگ‌ها هرگز عرق نکرده و خود را با نفس‌نفس زدن خنک می‌کنند. بنابراین اگر میزان گرما و رطوبت بیش از حد باشد، آن‌ها را دچار مشکل و تنگی نفس خواهد کرد. به همین دلیل است که گرمازدگی در بسیاری از سگ‌ها شایع است.

مقاومت سگ در گرما

جلوگیری از گرمازده شدن سگ

راهکارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند مانع از گرمازده شدن و حتی افزایش مقاومت سگ در گرما شود. سگ‌های خانگی می‌توانند در مقابل کولر دراز بکشند و سگ‌های بیرون از خانه نیز، می‌توانند با پریدن در استخر و آب سرد خود را خنک کنند. اما، گاهی اوقات شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که بدون حضور ما قادر به خنک کردن خود نیستند. در ادامه چند ترفند جالب برای خنک نگه داشتن آن‌ها در فصل گرما به شما یاد می‌دهیم.

هرگز آن‌ها را در اتومبیل بدون کولر رها نکنید

زمانی که برای خرید اتومبیل خود را پارک می‌کنید، سگ خود را نیز با خود ببرید. چراکه در آن موقع کولر ماشین غیر فعال است و موجب گرمازدگی سگ‌ها می‌شود. حتی باز کردن تمام پنجره‌های ماشین نیز کارساز نیست. بهتر است در این مواقع سگ خود را با خود بیرون نبرید و یا اگر مجبور به این کار شدید، او راه هم برای خرید به فروشگاه ببرید. البته، ممکن است از ورود سگ به فروشگاه جلوگیری شود که در این صورت بهتر است قید خرید را بزنید و به خانه برگردید.

مقاومت سگ در گرما

هیچگاه او را تشنه نگذارید

مصرف آب کافی می‌تواند مقاومت سگ در گرما را دو برابر کند. همیشه ظرف آب آن را پر کنید و هیچگاه اجازه ندهید خالی بماند. سگ‌ها برای خنک کردن خود از زبان و نفس کشیدن کمک می‌گیرند که اگر آب کافی به بدن آن‌ها نرسد، متابولیسم آنها مختل می‌شود. همچنین در صورت بیرون رفتن، یک بطری بزرگ با خود به همراه داشته باشید و هر چند دقیقه یک‌بار صورت سگ خود را بشویید.

مقاومت سگ در گرما

هرگز سگ خود را خسته نکنید

بهتر است در فصل تابستان شب یا غروب را برای گشت‌زنی انتخاب کنید. تابش مستقیم خورشید می‌تواند آب بدن سگ‌ها را کم کند، که این امر موجب گرمازدگی و تنگی نفس آن‌ها می‌شود. اگر در فصل گرما دیدید که سگ شما خس‌خس می‌کند، بدانید که گرما کار خودش را کرده و او را دچار تنگی نفس کرده است. همچنین بهتر است او را خسته نکنید و تنها به قدم زدن بپردازید. دویدن در چنین هوایی، سگ را به شدت از نفس می‌اندازد.

مقاومت سگ در گرما

به بدن او کرم ضد آفتاب بمالید

یکی از راه‌هایی که مقاومت سگ در گرما را افزایش می‌دهد، مالیدن کرم ضد آفتاب به بدن اوست. سگ‌ها نیز مانند انسان، برای نسوختن در برابر آفتاب نیاز به کرم دارند. البته، کرم آن‌ها کمی متفاوت است و باید از کلینیک‌های حیوانات تهیه شود. برای انتخاب کرم مناسب بهتر است با دامپزشک مشورت کنید. او با بررسی پوست سگ، بهترین کرم را به شما معرفی خواهد کرد.

مقاومت سگ در گرما

اجازه ندهید سگ شما از سطوح داغ رد شود

آسفالت‌ها در فصل تابستان بسیار داغ شده و اگر سگ شما از روی آن بگذرد دچار سوختگی خواهد شد. البته، در ابتدا مشکلی برای او پیش نمی‌آورد، اما با گذشت چند دقیقه، خواهید دید که زبان او آویزان شده است. برخی از افراد پاهای سگ‌های خود را با پاپوش محافظت می‌کنند، که این امر موجب عرق‌سوز شدن پای سگ می‌شود. بهترین کار این است که سگ خود را از سایه و سطوح خنک عبور دهید.

مقاومت سگ در گرما
سگ‌ها موجوداتی حساس و آسیب‌پذیر هستند که نیاز به مراقبت زیادی دارند. آن‌ها نیز مانند انسان تحمل هوای گرم و سرد را ندارند. سگ‌ها نباید بیش از حد در معرض گرما قرار بگیرند؛ چراکه دچار گرمازدگی و تنگی نفس می‌شوند که این امر موجب عفونت در ریه‌های آن‌ها می‌شود. مقاومت سگ در گرما خیلی زیاد نیست و تنها تا دمای 30 درجه ‌سانتی گراد را تحمل می‌کنند. بنابراین، در تابستان تا حد امکان آن‌ها را خنک نگه دارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع سگ نگهبان دهکده حیوانات با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها  
خیلی ممنون بابت اطلاعات مفید و اموزنده. موفق باشید.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید