بهترین سگ قدرجونی

سگ قدرجونی یا قهدریجانی یکی از نژادهای ایرانی بوده که با وجود جثه عظیم طرفداران زیادی دارد. این سگ ها از حس شجاعت و محافظت بسیار بالایی برخوردار هستند و عنوان سگ گله یا سگ نگهبان را به خود اختصاص داده اند. خاستگاه این سگ به شهر قهدریجان از حومه فلاورجان اصفهان باز می گردد که با این وجود به ثبت جهانی نرسیده است. در ادامه این مطلب از دهکده حیوانات به توضیحات تکمیلی در رابطه بهترین سگ قدرجونی می پردازیم. 

بهترین سگ قدرجونی

معرفی بهترین سگ قهدریجانی یا قدرجونی

یکی از ویژگی های بارز بهترین سگ قدرجونی، شجاع و غول پیکر بودن آن است. همین هیکل بزرگ موجب ایجاد ترس و وحشت در طرف مقابل شده که جرات روبرو شدن با سگ نژاد قدرجونی را ندارد. همچنین از عضلات درشت و قوی، فک پهن و پوزه سیاهی برخوردار هستند که قدرت جنگاوری را در خود افزایش می دهند. این نژاد از سگ با جنسیت ماده دارای قد 70 سانتی متری و با جنسیت نر دارای قد 75 سانتی متری است. البته وزن سگ های قهدریجانی بسته به جنسیت و جثه متفاوت است. ولی در حالت کلی میانگین وزن نرها به بیشتر از 60kg و وزن ماده ها به 60kg می رسد. این سگ ها در برابر شرایط جوی نامطلوب و سرد از مقاومت بالایی برخوردار بوده که دلیل آن وجود پوشش متراکم روی پوستشان است.

معرفی بهترین سگ قهدریجانی یا قدرجونی

مشخصات بهترین سگ قدرجونی

علاوه بر موارد ذکر شده درباره بهترین سگ قدرجونی می توان به رنگ بندی آن اشاره کرد. زیرا این سگ ها باتوجه به رنگ روی پوست درجه بندی می شوند. البته این رنگ ها شامل خاکستری روشن، سیاه، خاکستری مطلق، سفید و خاکستری، سیاه خالص، سیاه و سفید ابلق، سیاه و سفید هستند. همچنین در سرزمین سگ ها یک قلاده سگ قهدریجانی مطلوب و ایده آل با وجود قدرتمندی و حالت تهاجمی هم‌زمان به صاحبش وفادار، مطیع و وظیفه شناس است. بنابراین افرادی که قصد خرید یک سگ نگهبان یا گله را دارند، بهترین گزینه سگ نژاد قدرجونی است.

مشخصات بهترین سگ قدرجونی

ویژگی ظاهری سگ قدرجونی

اکثر سگ های نژاد قدرجونی با رنگ سیاه یکدست شناخته می شوند. ولی در طیف های رنگی قهوه ای، خاکستری، مشکی و ترکیبی از این رنگ ها با سفید نیز وجود دارند. این سگ مانند سایر سگ های گارد از طول عمر کوتاهی برخوردار بوده که به 10 الی 15 سال ختم می شود. زیرا سگ های نگهبان به علت فعالیت بالا و شرایط زندگی دشوار در مقایسه با دیگر نژادها، کمتر عمر می کنند. سگ های قهدریجانی بدن کشیده و پاهای بلندی دارند که در جنگیدن و دویدن بسیار چابک هستند. همچنین وجود سینه های عضلانی و پهن، ابهت خاصی به این نژاد می بخشد. اما همین سینه های پهن زمینه را برای ابتلا به برخی از بیماری ها همچون نفخ مهیا می سازد که اگر به موقع رسیدگی نشود بسیار کشنده است.
سگ قدرجونی گوش افتاده ای دارد که در زمان جنگ با دیگر حیوانات کنده شده و موجب عفونت می شود. بنابراین پرورش دهندگان این نژاد در همان زمان تولگی گوش آن ها را می برند. از دیگر ویژگی های این نژاد پوزه مکعبی و کشیده، چشم های بادامی، گردن قطور، دم پشمالو بلند و پنجه های قدرتمند و پهن است. در حالت کلی سگ قهدریجانی از قدرت فیزیکی بالایی برخوردار بوده که زندگی در شرایط کوهستانی و بیابانی را برای آن امکان پذیر می کند.

ویژگی ظاهری سگ قدرجونی

ویژگی های اخلاقی سگ قدرجونی

همان گونه که قبلاً اشاره شد این نژاد از سگ همان سگ گارد و نگهبان است که اخلاقی پرخاشگر و تند دارد. همچنین جسارت و شهامت حمله به سایر هم نوعان خود، فرد غریبه و هر نوع حیوانی داشته و در عین حال با افراد خانواده خیلی مهربان است. از دیگر ویژگی های این نژاد، هوشیار و باهوشی زیاد است که در تاریکی مطلق فرد غریبه را شناسایی می کند. سگ قهدریجانی با انواع آب و هوا سازگار بوده که بهترین انتخاب برای گله داران در هر ناحیه جغرافیایی است. البته این نژاد خیلی فعال بوده و برای زندگی در آپارتمان ها و فضاهای بسته مناسب نیست.
چاقی یکی دیگر از ویژگی های سگ قدرجونی است که با افزایش سن به وفور دیده می شود و فلجی را به دنبال دارد. این نژاد خیلی منطقه گرا بوده و با حیوانات و افرادی که به قلمروشان پا می گذارند، رابطه دوستانه ندارند. همچنین اگر این سگ را به طور مستمر در مقابل محرک ها قرار داد به احتمال زیاد پرخاشگر و منزوی شده و یا از کنترل خارج می شود.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید