کن کورسو یا روتوایلر

سگ به عنوان یکی از حیواناتی است که در بسیاری از کشورها و به اهداف گوناگون مورد توجه قرار می گیرد و از حیوان خانگی تا نگهبان خانه ها و یا حتی امروزه به عنوان دستیار افراد نابینا کاربرد دارد. این حیوانات نژادهای مختلفی دارند. برای نمونه نژادهای کن کورسو یا روتوایلر که در این مقاله به صورت خلاصه به معرفی این نژادها پرداخته خواهد شد و با هم مقایسه می گردند. در شکل زیر نمونه ای از این سگ ها را مشاهده می کنید.

معرفی سگ کن کورسو

کن کورسو در واقع به معنی سگ نگهبان می باشد، زادگاه اصلی این سگ، کشور ایتالیا بوده که از نوع سگ های شکاری و نگهبان است و اندازه بزرگ و کشیده ای دارد. در سال های اخیر تلاش های بسیاری انجام شده است تا از انقراض این سگ جلوگیری شود و خوشبختانه در حال حاضر تعداد زیادی از این نوع سگ در سراسر دنیا وجود دارد. این سگ ها قابلیت سازگاری بالایی با شرایط محیطی دارند. سگ کن کورسو به رنگ های سیاه و خاکستری بوده و می تواند در حدود 50 کیلوگرم وزن داشته باشد و قد این سگ به 60 سانتیمتر می رسد. کن کورسو می تواند عمری در حدود 12 سال داشته باشد و در هر بار زایمان می تواند در حدود 5 بچه به دنیا بیاورد.سگ کن کورسو دارای موهای کوتاه (کمتر از 2 سانتیمتر) می باشد و نیاز زیادی به برس کشیدن و اصلاح ندارد و چند ماه یکبار بهتر است با شامپو شسته شوند. این سگ بسیار باهوش بوده و به راحتی می توان موارد زیادی را به آن آموزش داد. قیمت ارزی این سگ در حدود 2000 دلار برآورد می شود و برای نگهداری از این سگ باید فضای کافی و مناسب داشته باشید. به دلیل وزن و جثه بزرگ این سگ حتما باید فعالیت های روزانه برای مثال قدم زدن در برنامه قرار داد تا از اضافه وزن آن جلوگیری شود.

معرفی سگ نژاد کن کورسو

معرفی سگ نژاد روتوایلر

زادگاه سگ روتوایلر کشور آلمان بوده و از نوع سگ های نگهبان می باشد، ارتفاع این سگ به 70 سانتیمتر می تواند برسد و وزنی در حدود 60 کیلوگرم می توانند داشته باشند. روتوایلرها به رنگ مشکی و خرمایی بوده و ریزش موی کم اما هزینه های دامپزشکی بالا دارند؛ همچنین بسیار باهوش بوده، به راحتی یاد می گیرند و در حدود 10 سال عمر می کنند. برای نگهداری از این نوع سگ ها نیز به مکان بزرگی نیاز می باشد.

معرفی سگ نژاد روتوایلر

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

مقایسه پیت بول و کن کورسو

مقایسه سگ روتوایلر و سگ کن کورسو

در جدول زیر این دو نژاد سگ مقایسه شده اند:

جدول مقایسه سگ روتوایلر و سگ کن کورسو

سگ کن کورسو و روتوایلر در ایران

این نژادهای سگ در همه جای دنیا علاقمندان زیادی دارند، در ایران نیز این سگ ها وارد شده اند و افراد زیادی مشتاق به داشتن و نگهداری از این سگ ها می باشند، اما نکته مهم در نگهداری سگ کن کورسو و روتوایلر داشتن فضای کافی و رعایت بهداشت و سلامت این سگ ها می باشد و روحیه پرخاشگری و جنگجو بودن این سگ ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه این سگ ها نسبت به افراد آشنا عکس العملی نشان نمی دهند اما در مقابله با غریبه ها می تواند سبب بروز حوادث ناگوار گردند. بنابراین باید اقدامات لازم برای حفاظت از افراد صورت گیرد و همچنین واکسن های مورد نیاز برای حفظ سلامتی این سگ ها انجام گیرد.

 

توله کن کورسو فوق العاده اصیل
تماس بگیرید توله کن کورسو فوق العاده اصیل - Kk100
professional-short-snout-female-rottweiler-puppy
تماس بگیرید توله روتوایلر ماده پوزه کوتاه حرفه ای - R 100
professional-short-snout-male-rottweiler-puppy
تماس بگیرید توله روتوایلر نر پوزه کوتاه حرفه ای - R 101
توله سگ کن کورسو
تماس بگیرید توله سگ کن کورسو
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید