بستن سگ برای بگیر شدن

سگ ها اولین حیواناتی هستند که به وسیله انسان اهلی شده اند و جزو محبوب ترین حیوانات خانگی محسوب می شوند. دلایل بسیاری وجود که افراد سگ ها را به عنوان حیوان خانگی انتخاب می کنند. سگ ها احساس تنهایی صاحبشان را کاهش می دهند، میزان تحرک آن ها را بالا می برند و شور و نشاط در زندگیشان به ارمغان می آورند. این حیوانات نژادهای مختلفی از جمله تریر، هاسکی، دوبرمن، هوند و رترویر دارند. سگ ها انواع متفاوتی دارند و بنا به کاراییشان در یکی از گروه های سگ راهنما، سگ زنده یاب، سگ نگهبان و سگ مخصوص افراد نابینا و ناشنوا قرار می گیرند. داشتن سگ می تواند همزمان تجربه ای شیرین و دوست داشتنی و در عین حال چالش برانگیز و سخت باشد. نکته مهم در زمینه نگهداری از سگ، تربیت آن است. روش های متعددی برای تربیت و آموزش سگ ها وجود دارد که یکی از معروف ترین آن ها بستن سگ است. بستن سگ اگر از راه درست انجام شود نتیجه مثبت و دلخواه شما را به همراه می آورد. ما در این مقاله از سایت دهکده حیوانات قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا این روش موثر است و باعث بگیر شدن سگ می شود یا نه.

بستن سگ برای بگیر شدن

آیا بستن سگ برای بگیر شدن کمک می کند؟

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات مربوط به آموزش سگ ها استفاده کردن یا نکردن از قلاده و زنجیر است. بعضی افراد معتقدند بستن سگ ها کاری غیرمنصفانه و غیراخلاقی است اما برخی دیگر باور دارند اگر از قلاده به درستی استفاده شود تبدیل به وسیله ای مناسب برای تربیت انواع سگ ها می شود. بهتر است از این روش تنها برای آموزش و جلوگیری از تهاجم سگ ها استفاده شود. قبل از هر چیز باید بدانید قلاده کردن سگ ها برخلاف طبیعتشان است و با آن مخالفت می کنند. برای تربیت این حیوانات باید از دوران تولگی دست به کار شد و متناسب با نژاد آن ها آموزش را شروع کرد. تحقیقات نشان داده اند که بهترین زمان برای بستن قلاده و عادت دادن سگ به آن، بین 2 تا 5 ماهگی است. در این دوران سگ ها آموزش پذیری بالاتری دارند و راحت تر با شرایط جدید کنار می آیند. از روش بستن سگ برای بگیر شدن آن کمک می گیرند. بعضی افراد برای اینکه سگ های نگهبان را به صورت تهاجمی تربیت کنند از قلاده و زنجیر استفاده می کنند. این کار باعث می شود سگ ها محیط اطراف خود را به عنوان قلمرو ببینند و سعی کنند از آن حفاظت کنند. بستن سگ ها و حبس کردنشان در محیط تاریک فقط آن ها را کلافه، عصبانی و افسرده می کند. چنین سگ هایی به هنگام آزاد بودن قابل اعتماد نیستند و ممکن است فرار کنند یا حتی به صاحب خود آسیب بزنند. پرخاشگری و محافظت با هم تفاوت دارند. اگر سگی به درستی تربیت شده باشد می فهمد از چه کسانی یا چیزهایی و در چه مواقعی باید محافظت کند. روش های غلطی مثل بستن سگ ها به طور مداوم این یادگیری را مختل می کند.

آیا بستن سگ برای بگیر شدن کمک می کند؟

برخی از معایب بستن سگ ها

سگی که دائم در قفس یا زنجیر است به مرور زمان عضلات بدنش تحلیل می رود و سلامتی و چابکی اش به خطر می افتد. این پیامد با آنچه از بستن سگ برای بگیر شدن انتظار داریم منافات دارد. اگر قصد شما از بستن سگ، تربیت آن است بدانید که قلاده کردن آن ها جلوی آموزش پذیریشان را می گیرد. بهتر است قلاده کردن سگ ها جزوی از برنامه تربیتشان باشد نه تمام آن و همینطور از دوران تولگی آغاز شود. راه حل مناسب این است که تنها زمانی سگ خود را قلاده کنید که قرار باشد آن را به گردش و پیاده روی ببرید تا این کار با حس شادی و لذت برای سگ تداعی شود. از جمله راه های جایگزین بستن سگ می توان به استفاده از غذا و تشویقی و بازی با آن ها اشاره کرد. در این قسمت بعضی از معایب بستن سگ ها را نام می بریم:

  • تهاجمی و وحشی شدن
  • زخمی شدن گردن
  • آزار و اذیت شدن سگ ها توسط حیوانات دیگر و حشرات موذی
  • حمله به صاحب یا صاحبان خود
  • فرار به محض یافتن فرصت
  • افسرده شدن
  • کاهش توانایی جسمانی

برخی از معایب بستن سگ ها

کلام آخر
سگ ها جزو حیوانات اهلی محبوب و پرطرفدار هستند. این حیوانات با توجه به نژاد، سن، جنسیت و کاربردشان آموزش می بینند. راههای متنوعی برای تربیت و به اصطلاح بگیر کردن سگ ها مثل بستن و قلاده کردن وجود دارد. اگر به درستی و در زمان مناسب از این روش استفاده نشود سگ در طولانی مدت از کنترل صاحبش خارج می شود. در این مطلب تمام نکات مهم درمورد بستن سگ برای بگیر شدن را در اختیار شما قرار دادیم.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید