آموزش دستشویی سگ در بیرون

یکی از مشکلات افرادی که حیوان خانگی دارند دستشویی کردن حیوانات است. آموزش دستشویی سگ در بیرون کاری سخت و زمان بر است. مهم ترین نکته برای آموزش دستشویی سگ در بیرون، داشتن برنامه ریزی دقیق، صبر و حوصله، صرف انرژی و زمان، تمرین است. آموزش دستشویی سگ در بیرون یک امر ضروری است. چرا که اگر سگ عادت کند هر جای ممکن است ادرار کند و دستشویی خود را انجام دهد. ادرار و مدفوع علاوه بر کثیفی و خراب کردن محل دستشویی سگ، باعث بیماری ها و سرطان می شود. برای آموزش دستشویی سگ در بیرون در زمان توله بودن، بهترین موقعیت است. بنابراین در ادامه این مقاله از دهکده حیوانات نحوه آموزش دستشویی سگ را به شما آموزش می دهیم. 

آموزش دستشویی سگ در بیرون

چگونه به سگ خود آموزش دهید که بیرون از خانه دستشویی کند

آیا می دانید چگونه به سگ خود آموزش دهید که بیرون از خانه دستشویی کند ؟ برای آموزش دستشویی سگ در بیرون ابتدا لازم است یک جدول هفتگی تنظیم کنید. بیشتر سگ ها بعد از غذا خوردن و شام خوردن دستشویی می کنند. اما برای آموزش دستشویی سگ در بیرون ابتدا لازم است زمان های که سگ دستشویی می کند را یادداشت کنید. با یادداشت کردن زمان های که سگ نیاز به دستشویی کردن دارد. می توانید برای آموزش دستشویی سگ در بیرون طبق آن جدول زمان دستشویی کردن سگ را متوجه بشوید. هر وقت احساس کردید سگ نیاز به دستشویی دارد سگ را به بیرون از خانه ببرید. اما از علامت های که معمولاً نشان دهنده ی زمان دستشویی کردن سگ است. معمولاً سگ با این نشان ها به زودی کار خود را انجام می دهد:

  • خرناس کشیدن برای
  • مثله چمباتمه زدن
  • آهسته قدم زدن
  • حرکت دایره وار دور خود
  • بعد از پیاده روی طولانی
  • بعد از چرت زدن
  • بعد از غذا خوردن

چگونه به سگ خود آموزش دهید که بیرون از خانه دستشویی کند

نحوه آموزش دستشویی به سگ به همراه نکات مهم تربیتی!

در ادامه دهکده حیوانات animal-village.com نحوه آموزش دستشویی سگ به همراه نکات مهم تربیتی را آموزش می دهد. برای آموزش دستشویی سگ در بیرون باید از جملات و واکنش های تشویقی استفاده کنید. برای آموزش دستشویی سگ در بیرون باید یک دستوریه بسازید. طبق دستوریه به سگ می فهمانید که باید به محلی که برای دستشویی سگ تعیین کرده اید برود.
قبل از شروع آموزش دستشویی سگ در بیرون باید بوهای ادرار و مدفوع قبلی سگ را کاملاً پاک کنید. سگ معمولاً برای دستشویی کردن به مکانی که قبلاً دستشویی کرده می رود. اگر به خوبی پاک نکنید و بوی آن باقی بماند سگ مجدد به آن مکان خواهد رفت. بعد از پاک کردن و تمیز کردن فرش حتماً از اسپری های تمیز کننده استفاده کنید که هیچ بوی دیگر نداشته باشد.
به عنوان مثال می توانید بعد از دستشویی سگ در بیرون از جمله ی سگ خوب، (یا اسم سگ را به همراه کلمه تشویقی بگویید مثلاً رکس با ادب بگویید.). کار خوب سگ را با واکنش ها و پاداش های مثل دادن غذا و خوراکی که دوست دارد به حیوان بفهمانید. باید مکان مشخصی را برای ادرار و مدفوع سگ در نظر بگیرید. این مکان باید همیشه ثابت باشد. با جا به جای مکان سگ باعث می شود سگ گیج شود و هر جای ادرار کند. باید حریم های برای سگ اختصاص بدهید تا در این حریم ها وارد نشود. وقتی احساس می کنید سگ می خواهد دستشویی کند و طبق علامات و زمان های که گفته شد. حتی اگر دیدید سگ در حال ادرار کردن است با صدا زدن سگ یا سرو صدا کار سگ را متوقف کنید. سریع سگ را به بیرون یا محل دستشویی سگ ببرید.

نحوه آموزش دستشویی به سگ به همراه نکات مهم تربیتی!

هشدار هنگام آموزش دستشویی سگ در بیرون

به هشدار هنگام آموزش دستشویی سگ در بیرون توجه کنید سگ می تواند در مدت طولانی ادرار خود را در نگه دارد. اما باید بدانید هر سگ تا چه مقداری می تواند دستشویی خود را نگه دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل سن، سایز، سلامت، رژیم غذایی سگ تعیین می شود. میزان توانای سگ ها برای نگه داشتن ادرار خود به شرح زیر است:

  • توله سگ زیر ۶ ماه تا ۳ ساعت.
  • توله سگ بالای ۶ ماه تا ۶ ساعت.
  • سگ زیر ۷ سال تا ۸ ساعت.
  • سگ پیر بالای ۷ سال تا ۶ ساعت.
  • سگ پیر بالای ۱۲ سال تا ۴ ساعت
  • البته بر اساس سایز و سن و موارد دیگر بعضی از سگ ها تا ۱۲ ساعت هم می توانند ادرار خود را نگه دارند.

سخن آخر
برای آموزش دستشویی سگ در بیرون باید صبر و حوصله داشته باشید. بهترین زمان برای آموزش دستشویی سگ در بیرون در زمان توله بودن سگ است. با قرار دادن محلی برای سگ بیرون با دستوریه های که قرار می دهید. با تشویق ها و دستوریه ها تنها راه آموزش دستشویی سگ در بیرون است.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید