درمان دل درد سگ

انواع نژاد سگ‌ ها نیز مثل ما ممکن است دچار شکم‌درد یا سایر احساسات ناخوشایند در حوزه گوارش خود شوند و با روش‌های مختلفی این موضوع را بروز دهند. اما صاحبان چگونه می‌توانند به آن‌ها کمک کنند و درمان دل درد آن‌ها را پیدا کنند. پیش از توضیح در مورد نحوه درمان دل درد سگ بهتر است ابتدا با این پرسش آغاز کنیم. که دل درد سگ چه علل و علائمی دارد؟ دل درد می‌توان ناشی از اتفاقات مختلفی باشد. مصرف بیش از حد غذای یک علت رایج است که معمولاً صاحبان خیلی مراقب آن نیستند. چنانچه حیوان شما بیش از حد ظرفیت خود غذا مصرف کند بلافاصله با دل درد روبرو خواهد شد. عامل دیگری که بسیار شایع است بلعیدن و خوردن مواردی است که برای سلامت سگ مشکل‌زا هستند؛ به طور مثال ممکن است او به کندن و خوردن چمن، پلاستیک یا نخ علاقه داشته باشد و دور از چشم شما به این کار دست بزند. مراقب باشید تا در این صورت هر چه زودتر او را از محیط با چنین جزئیاتی دور کنید. عامل بعدی ناشی از سوء هاضمه است، گاهاً ممکن است سگ شما با برخی مواد غذایی حساسیت داشته و پس از مصرف دچار سوء هاضمه شود که اغلب در این حالت او دچار نفخ بیش از حد خواهد شد.

علائم دل درد سگ

دل درد سگ می‌تواند باعث اضطراب و پریشانی زیادی در اعمال و رفتار او می شود. لیس زدن‌های مداوم، پارس کردن‌های مداوم و ناهنجار، نافرمانی یا حتی بی‌حالی سگ می‌توانند نشان دهنده دل درد او باشند. در کنار این علائم استفراغ نیز یک نشانه قطعی و مشخص است. ممکن است در حالت نرمال گاهی ممکن است او دچار این مشکل شود اما اگر ادامه‌دار و طولانی شود، این می‌تواند نشان دهد که سگ شما درگیر مشکلات گوارشی شده است. اگر شما به قدر کافی با عادات و رفتارهای سگ خود آشنایی داشته باشید، به سرعت متوجه دل درد یا هر مشکل دیگری در بدن او خواهید شد. تغییر رفتار نکته‎ای است که همواره باید نسبت به آن حساسیت داشت.

علائم دل درد سگ، درمان دل درد سگ

برای دل درد سگ چه باید کرد

ابتدا بیش از هر چیز باید چند نکته را فراموش نکنید:

  • اگر حس می‌کنید علائم جدی است و متوقف نخواهد شد، سعی کنید بدون اتلاف وقت با متخصص مربوطه ارتباط بگیرید تا از آسیبی جدی به سلامتی او جلوگیری کنید. گاهی اتلاف وقت می‌تواند باعث آسیب جدی‌تری شود.
  • چند ماده خاص تقریباً در تمام حالات می‌توانند باعث آرامش او شوند. این مواد شامل جو دو سر، کدو تنبل، ماست ساده بدون افزودنی، سیب‌زمینی شیرین و موز می‌شوند. با در نظر گرفتن حساسیت‌های غذایی خاص سعی کنید تا در صورت بروز دل درد از این غذاها برای تغذیه سگ خود استفاده کنید.
  • آنزیم‌های پروبیوتیک که در برخی مواد غذایی مثل لبنیات پروبیوتیک یا قرص‌هایی مخصوص وجود دارند، با مشورت دام‌پزشک قابل استفاده هستند. این مواد از سوء هاضمه و مشکلات گوارشی سگ جلوگیری کرده و باعث ایجاد شادابی در او خواهند شد.

حال در چند گام به بررسی روش‌هایی برای تسهیل گوارش و بهبود دل درد سگ خواهیم پرداخت. در گام اول باید غذاهای مصرفی را به مدت دوازده الی بیست و چهار ساعت کنترل و بشدت محدود کنید. این باعث آرامش معده او خواهد شد. ممکن است این موضوع که از غذا خوردن سگ برای یک مدت طولانی ممانعت کنید به نظر شما غیرعادلانه و ناخوشایند باشد اما فراموش نکنید این باعث بهبود دل درد او خواهد شد. سگ نیاز دارد تا شکم خود را از غذا خالی و سپس با یک وقفه غذا خوردن مجدد با حفظ حد تعادل آغاز کند. این کار در بسیاری موارد کارساز خواهد بود در گام دوم در صورت ادامه دل درد ، باید پس از تخلیه معده سگ با روش قبلی، تغذیه مجدد را با وعده‌های کوچک غذایی با فاصله شش الی هشت ساعت آغاز کنید. برای شروع در این وعده‌ها سعی کنید از برنج نرم و مرغ مرغوب استفاده کنید. پس از گذر چند وعده می‌توانید مقدار بیشتری مرغ پوست‌کنده و پخته شده را به وعده‌های غذایی سگ اضافه کنید. فراموش نکنید که همچنان نباید استخوان پخته را به غذای او اضافه کنید! در نهایت پس از اینکه علائم سگ شما برای چند روز قطع شد، اجازه دهید تا سگ به حالت نرمال خود از نظر برنامه غذایی بازگردد.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید