لیس زدن سگ نشانه چیست

این که سگ‌ها به لیس زدن علاقه دارند و این کار را مدام انجام می‌دهند یک حقیقت غیر قابل تغییر است اما اگر به دنبال پاسخ پرسش لیس زدن سگ نشانه چیست هستید، باید اول مطمئن شوید که سگ شما این کار را به شکلی غیرعادی و بیش از حد انتظار انجام می‌دهد! در صورتی که سگ‌ها این کار را با وسواسی بسیار زیاد در دفعات بیشتر از حد معمول انجام دهند باید سراغ این پرسش رفت که لیس زدن سگ نشانه چیست و بابت این رفتار آن‌ها باید نگران شد. در قلمرو زندگی سگ‌ها لیس زدن معانی مختلفی دارد؛ از اعلام محبت تا نوعی نگرانی و ترس پس در مجموع لازم نیست خیلی بابت این موضوع نگران شوید.

1,200,000 تومان سگ هاسکی سفید - H101 اضافه به سبد خرید
تماس بگیرید هاسکی چشم یخی - H102
تماس بگیرید توله سیبرین هاسکی اصیل - H103
تماس بگیرید سگ هاسکی چشم آبی - H104

دلیل لیس زدن سگ چیست

اولین پاسخی که می‌توان به پرسش لیس زدن سگ نشانه چیست داد مربوط به امکان وجود حساسیت و آلرژی است. آلرژی‌ها می‌توانند باعث شوند که سگ‌ها مکرراً خود را لیس بزنند. صاحبان در این شرایط باید به نقاطی که سگ لیس می‌زند دقت داشته باشند تا در صورت لزوم بتوانند آن را به دام‌پزشک اطلاع دهند؛ لیس زدن بین انگشتان، یا بخش انتهایی ران‌ها می‌تواند نشانه محکمی برای وجود آلرژی در سگ شما باشد. آلرژی‌های محیطی اکثراً بر اثر عواملی مثل گرد و خاک، گرده گیاهان یا برخی عطر و سمومی که در هوا پخش می‌شوند ایجاد شوند و عاملی برای آسیب به پوست یا موهای بدن سگ باشند. در برخی موارد اگر حساسیت به سطحی جدی برسد ممکن است باعث کهیر زدن یا ایجاد عارضه‌های پوستی جدی در سگ شما شود. یکی دیگر از راه‌های ابتلای سگ‎‌ها به آلرژی می‌تواند گزیده شدن توسط حشرات موذی باشد؛ هیچگاه نباید احتمال مسمومیت غذایی را نیز نادیده نگیرید. سعی کنید با نظافت صحیح سگ، بخصوص پس از بازگشت از پیاده‌روی، از ابتلای آن به آلرژی جلوگیری کنید. پنجه‌ها می‌توانند منبع ایجاد عوامل حساسیت‌زا باشند و باید به شکل مستمر نظافت شوند. به علاوه صاحبان نیز باید در صورت بروز چنین نشانه ‌هایی باید با حساسیت بالا برخی نشانه ‌های پوستی سگ خود را مثل رنگ پوست یا رنگ دور پوزه آن را زیر نظر بگیرند. اگر زخم یا هرگونه خراشی در سطح پوست وجود دارد، حتماً باید ضمن مشورت با دام‌پزشک، ضدعفونی و رسیدگی به زخم بلافاصله آغاز شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

علت لیس زدن زمین توسط سگ

علت لیس زدن سگ چیست

پاسخ دیگری که می‌توان به پرسش لیس زدن سگ نشانه چیست داد مربوط به حالت تهوع در سگ‌هاست. لیس زدن بیش از حد در یک سگ می‌تواند نشانه ‌ای از وجود حالت تهوع در احوال آن باشد. اگر سگ شما جاهای غیرعادی را لیس می‌زند، مثل سطح زمین یا دیوارها یا جاهایی خاص از بدن خود مثل دور لب‌ها و دهان ، این می‌تواند نشانه ‌ای از ناراحتی‌های گوارشی حاد باشد. برخی سگ‌ها در حین حالت تهوع علاوه بر لیس زدن بیش از حد لب‌های خود را باز و بسته می‌کنند. اگر شما برای 24 ساعت مداوم چنین نشانه ‌هایی را از خود بروز داد و در ادامه این علایم با استفراغ، گیجی یا بی‌حسی و بی‌میلی همراه بود، حتماً با دام‌پزشک مخصوص سگ خود ارتباط برقرار کنید.

علت لیس زدن سگ چیست

علت دیگری که در یافتن پاسخ پرسش علت لیس زدن سگ‌ها چیست می‌تواند به ما کمک کند، وجود مشکلات روحی و روانی در سگ‌هاست. گاهاً نگرانی و اضطراب یا نوعی وسواس شدید باعث خواهد شد تا سگ شما مکرراً خود را لیس بزند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که عمل لیسیدن بیش از حد باعث خواهد شد تا اندروفین در مغز سگ ترشح شده و باعث آرامش بیشتر این موجود ظریف شود. صداهای بلند، دوری از نزدیکان دیدن صحنه‌های ترسناک می‌توانند عوامل قوی برای ایجاد حس اضطراب در سگ باشند. بسیار مهم است تا در این شرایط برای سگ محیط آرامی از نظر روانی فراهم کنید و از وارد کردن استرس به او خودداری کنید. سگ‌ها برخلاف باور عامه درک بالایی از موضوعات احساسی و چالش‌های محیطی دارند. سعی نکنید تا با اجبار جلوی لیس زدن او را بگیرید بلکه با تغییر شرایط زندگی در صورت لزوم به او کمک کنید.
در نهایت فراموش نکنید که موارد ذکر شده در پاسخ به پرسش علت لیس زدن سگ‌ها چیست، تنها مواردی بشدت گسترده و عمومی هستند و این بدان معنا نیست که تنها با تکیه بر این عوامل می‌توانید راه درمان سگ خود را پیدا کنید. فراموش نکنید که زیر نظر گرفتن و اطلاع دادن شرایط انواع نژاد سگ به دام‌پزشک کار بلد مهم‌ترین اصل در رفع مشکل سگ شما خواهد بود.

دانشنامه گلخانه

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

تناسلی لیس زدن سگ نر نشانه چیست

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید