بهترین نژاد سگ خانگی

زندگی در خانه های کوچک و فضای آپارتمانی برای انسان های مدرن، این روزها کاملاً عادی شده و سایر قسمت های سبک زندگی ما نیز با این شرایط در حال سازگار شدن هستند، که یکی از آنها انتخاب حیوان خانگی مناسب است. از سوی دیگر چون سگ ها یکی از دوست داشتنی ترین حیوانات خانگی هستند، این سوال زیاد پرسیده می شود که بهترین نژاد سگ خانگی کدام است؟
نکته ای که در خصوص انتخاب سگ در فضای خانه باید داشته باشید این است که آیا نژاد انتخاب شده با فضای داخلی آپارتمان و خانه شما سازگاری دارد یا خیر، چرا که معمولاً بهترین نژاد سگ خانگی، آن دسته از سگ هایی هستند که جثه کوچکتر دارند و طبیعتاً اصلا منطقی نیست که شما یک سگ بزرگ سی کیلویی را در آپارتمان ۸۰ متری خود نگه دارید.
مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که در زمان انتخاب سگ شما قطعاً باید به رفاه حال همسایگان خود نیز فکر کنید و سراغ آن دسته از سگ هایی بروید که سر و صدای کمتری تولید می کنند و مشکلی با همسایه ها ندارند و به قول معروف اجتماعی تر هستند. در ادامه این مطلب از دهکده حیوانات ما قصد داریم که یک لیست از بهترین نژاد سگ خانگی در اختیار شما قرار دهیم تا در زمان خرید سگ انتخاب راحت تر و عاقلانه تری داشته باشید.

بهترین نژاد سگ خانگی کدام است؟

برای اینکه بدانید بهترین نژاد سگ خانگی کدام است، ابتدا باید فاکتورهای مهمی را مد نظر داشته باشید که مهمترین آنها عبارتند از: "جثه سگ، میزان سروصدا، نکات بهداشتی و میزان ریزش مو". البته در نظر داشته باشید که این فاکتورها مواردی هستند که از نظر انسان اهمیت بالایی دارند و قطعاً کار درست در زمان انتخاب سگ خانگی این است که نیازهای نژاد سگ خود را نیز در نظر بگیرید و به عنوان مثال بررسی کنید که میزان سطح انرژی سگ شما چقدر است و آیا برای زندگی در آپارتمان مناسب است یا خیر. در ادامه این مطلب ما نژادهای مختلف سگ خانگی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین نژاد سگ خانگی

تماس بگیرید توله سگ آکیتا ژاپنی - AKT100
تماس بگیرید توله گلدن رتریور کرمی رنگ - GR51
تماس بگیرید توله باکسر نر BX400
تماس بگیرید توله بولداگ اینگلیش ماده - B400

نژاد داکسهوند

این نژاد سگ با نام سگ سوسیسی نیز شناخته می شود از نسل سگ های شکارچی است و انواع گوناگونی دارد. انواع مختلف این سگ ها عبارتند از: "داکسهوند مینیاتوری، داکسهوند توئینی، داکسهوند استاندارد". وزن داکسهوند مینیاتوری زیر ۵ کیلو، داکسهوند توئینی بین ۵ تا ۸ کیلو و داکسهوند استاندارد بین ۷ تا ۱۴.۵ کیلو می باشد؛ همین موضوع باعث شده است که داکسهوند های مینیاتوری گزینه های بسیار خوبی برای افرادی باشند که در آپارتمان خود زندگی می کنند.
نیاز رسیدگی به موهای این نژاد سگ کم می باشد و از طرفی جثه کوچک آنها باعث شده است که نیاز کمتری به فعالیت روزانه و تخلیه انرژی داشته باشند، به این صورت که آنها کمی بازی درون خانه و یک پیاده روی مختصر در اطراف خانه شما ما بسیار خوشحال می شوند و به قول معروف انرژی آنها تخلیه خواهد شد. یکی از مزایای اصلی این سگ ها این است که رابطه بسیار خوبی با کودکان برقرار می کنند. اما باید در نظر داشته باشید که اگر قصد نگهداری حیوان خانگی دیگری را دارید، داکسهوندها گونه مناسبی برای شما نخواهند بود، چون ذات بسیار حسودی دارند.
در ضمن فراموش نکنید که موهای نازک و کوتاه این سگ ها باعث می شود که مقاومت آنها در برابر سرما پایین باشد و بهترین مکان برای نگهداری آنها داخل ساختمانی گرم و نرم است. یکی از مشکلات این سگ ها این است که عاشق پارس کردن هستند و از طرفی صدای بسیار بلندی هم دارند، اما شما می توانید به راحتی در دوران کودکی به آنها آموزش دهید که در چه زمان هایی ساکت باشند و در صورت دیدن چه چیزهایی پارس کنند. شاید شما در اوایل که این سگ را خریداری کردید کمی سر خورده شود، چرا که آنها کمی سرسخت و یکدنده اند، اما مطمئن باشید با گذر زمان آنها بهتر خواهد شد و تبدیل به یکی از دوستان خوب شما می شوند. یکی از نکاتی که افراد شاغل باید در مورد سگ ها در نظر داشته باشند این است که آنها می‌توانند برای مدت مشخصی در خانه تنها بمانند و می توانید برای تایم کاری خود آنها را رها کرده و به سر کار بروید و زود پیش آنها بازگردید.

بهترین نژاد سگ خانگیاین سگ ها دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و زمانی که آنها را نگاه می کنید متوجه می شوید که چگونه با سری کشیده و بدنی عضلانی رو به جلو می روند، همچنین چشم های آنها بسیار هوشیار و زیباست؛ البته در نظر داشته باشید که پاهای کوتاه و گوش های خوابیده این سگ باعث شده است که ظاهر آنها بسیار دوست داشتنی و بامزه شود و بالطبع به همین دلیل طرفداران زیادی هم دارد. طول این سگ ها بین ۲۰ تا ۲۳ سانتیمتر است و همچنین عمر طبیعی آنها بین ۱۲ تا ۱۵ سال می باشد.

سگ نژاد کاوالیر کینگز چارلز

این سگ بسیار زیبا خلق و خوی اشرافی دارد، که باعث می شود بسیاری از افراد آن را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنند. این سگ ها که وزنی در حدود ۶ تا ۹ کیلوگرم دارند، نیاز به فعالیت زیادی ندارند و بیشتر دوست دارند که روی پای شما بنشیند و آن ها را نوازش کنید. یکی از نکات جالب در مورد این سگ ها این است که با وجود موهای بلند، میزان ریزش موی کمی دارند و با کمی رسیدگی شما می توانید وضعیت سلامت موها و بهداشت آنها را به صورت کامل رعایت کنید.
نکته مثبت در مورد این سگ ها تربیت پذیری آنها است و این که می توانند با هر سبک زندگی سازگار شوند، این سگ ها بیشتر دوست دارند که درون آپارتمان بمانند و با صاحب خود بازی کنند و ۱۰۰% برای افرادی که تمایل زیادی به بیرون رفتن از خانه ندارند، بهترین نژاد سگ خانگی به حساب می آیند؛ اما نکته ای که در این زمینه باید به یاد داشته باشید، این است که این نژاد سگ استعداد چاقی بالایی دارد و برای جلوگیری از چاق شدن آنها، شما باید برنامه ای برای تحرک روزانه آنها در نظر بگیرید.

بهترین نژاد سگ خانگی
یکی از ویژگی های دیگر سگ کاوالیر کینگز چارلز این است که شخصیت بسیار وابسته ای دارد و در صورتی که تنها بماند اضطراب و استرس شدیدی را در اثر جدایی تجربه خواهد کرد. به همین دلیل است که می بینیم حتی درون خانه وقتی صاحب کاوالیر در حال قدم زدن است، این سگ همیشه به دنبال او می رود. این سگ ها دوست دارند که در کنار صاحب خود، بچه ها و سایر اعضای خانواده باشند و از طرفی با سایر حیوانات خانگی نیز مهربان هستند. اما ممکن است مشاهده کنید که نسبت به ورود یک سری افراد یا حیوانات، حساس می شوند و پارس می کنند. نکته مهمی که در خصوص این نژاد سگ باید در نظر داشته باشید این است که روحیه بسیار لطیف و حساسی دارد و اگر او را تنبیه و دعوا کنید به شدت از شما دلگیر می شود و ممکن است بعد از آن دیگر به حرف شما گوش ندهد. طول این سگ ها بین ۳۰ تا ۳۳ سانتیمتر است و همچنین طول عمر طبیعی شان بین ۹ تا ۱۵ سال می باشد.

سگ وست هایلند تریر

این سگ های کوچولو، سفید و بازیگوش شخصیت اجتماعی دارند و به خوبی با همه آدم ها و شرایط مختلف سازگار می‌شوند. از سوی دیگر آنها قدرت آموزش پذیری بالایی دارند و به راحتی می توانند یاد بگیرند که ادرار و مدفوع خود را در در جای مشخص شده تخلیه کنند. این سگ ها که وزن متوسط بین ۶ تا ۹ کیلوگرم دارند، به راحتی می توانند با زندگی در آپارتمان سازگار شوند و مشکلی با این قضیه نداشته باشند.
صاحبان این سگ‌ها باید به صورت مرتب موهای وست هایلند تریر را شانه کنند و رسیدگی های لازم برای رعایت بهداشت را انجام دهند، از طرفی این سگ های بازیگوش نیاز دارند که هر روز به پیاده روی بروند و انرژی روزانه خود را تخلیه کنند. بدون شک این سگ ها از بهترین سگ های خانوادگی هستند چون آنها از آن دسته نژادها نیستند که فقط یک نفر را صاحب خود بدانند و می‌توانند به راحتی از تمام اعضای خانواده اطاعت کنند.

بهترین نژاد سگ خانگی
جالب است بدانید که این سگ ها حتی با گربه های خانگی هم هیچ مشکلی ندارند و به راحتی می توانند با آنها بازی کنند. شخصیت بازیگوش این سگ ها به شما اجازه می دهد که بتوانید برای مدت مشخص و محدودی آنها را در خانه تنها بگذارید و باز گردید، فقط در نظر داشته باشید که در این فاصله زمانی حوصله آنها نباید سر برود و همه وسایل مورد نیاز برای بازی و شیطنت آنها را باید در اختیارشان قرار دهید. این سگ ها زیاد سخت گیر نیستند و همین باعث می شود افرادی که اهل مسافرت هستند از این نژاد خوششان بیاید.
برای تربیت و آموزش به این سگ شما فقط نیاز به نوازش و خوراکی به عنوان جایزه دارید، گفته می‌شود که این سگ ها آموزش پذیری بالایی دارند و برای افرادی که اولین بار است داشتن سگ و تجربه می کنند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. قد متوسط این سگ ها بین ۲۵ تا ۲۸ سانتیمتر می باشد و عمر طبیعی آنها ۱۲ تا ۱۶ سال است.

سگ بوستون تریر

بوستون تریر یکی دیگر از سگ های نژاد تریر در لیست ما می باشد که قدرت سازگاری بالایی دارد و از طرفی بسیار هم با وقار می باشد. وزن این سگ ها بین ۵.۴ تا ۱۱.۳ کیلوگرم است و تربیت پذیر، باهوش، حساس و سازگار با محیط هستند. یکی دیگر از مواردی که باعث می شود این سگ ها یکی از بهترین نژاد سگ خانگی به حساب بیایند، میزان ریزش موی پایین آنهاست و شما نیاز ندارید که دائماً به موهای آنها رسیدگی کنید. این سگ ها معمولا به راحتی با سایر اعضای خانواده، کودکان و حتی غریبه ها ارتباط برقرار می کنند. همچنین با وجود این که بسیار پر انرژی هستند و نیاز به فعالیت روزانه دارند، بعد از این فعالیت بسیار آرام می شوند.
تربیت در دوران توله بودن آنها بسیار مهم است، چرا که اگر آموزش و تربیت آنها در آن زمان درست باشد، آنها می دانند که در چه زمانی باید پارس کنند و از طرفی می تواند به راحتی برای مدتی در خانه تنها بمانند و مشکلی با این قضیه نداشته باشد. یکی دیگر از نکاتی که در این خصوص باید بدانید این است که نسبت به تغییرات هوایی سرد و گرم، بسیار حساسند و بهتر است که بیشتر وقت خود را درون خانه بگذراند.

بهترین نژاد سگ خانگی
در صورتی که برای اولین بار قصد خریداری سگ را دارید و تجربه ای در زمینه نگهداری و مراقبت از سگ ها ندارید، این نژاد برای شما بسیار مناسب است. البته فراموش نکنید که حتما باید با این سگ بازی کنید و در صورتی که هوا خوب بود را برای پیاده روی های روزانه به بیرون ببرید، در غیر این صورت با یک پیاده روی مختصر درون آپارتمان و بازی کردن با او، نیازش به تحرک نیز برطرف خواهد شد. طول متوسط این سگ ها بین ۳۰ تا ۳۸ سانتیمتر است و طولی عمری بین ۱۳ تا ۱۵ سال دارد.

سگ یورکشایر تریر

سومین سگ از نژاد تریر در لیست ما، یورکشایر تریر است که وزنی بین ۲ تا ۳.۵ کیلوگرم دارد. آنها بسیار ظریف و کوچک هستند و جثه کوچک آنها، باعث شده است که به عنوان یک سگ کامل آپارتمان شناخته شوند. ریزش موی این سگ ها پایین و میزان نیاز به رسیدگی موها در آنها، متوسط ارزیابی شده است، به همین دلیل گفته می‌شود که این سگ ها گزینه خوبی برای افرادی هستند که حساسیت دارند. اندازه کوچک این سگ ها که آنها را با نام یورکی هم می شناسند، باعث شده است که بتوانند به راحتی انرژی خود را در آپارتمان تخلیه کنند و زندگی خوبی را در فضای بسته برای خود بسازند.
این سگ های باهوش، قابلیت بالایی در زمینه تشخیص احساسات صاحب خود دارند و همین باعث می شود که بعد از مدتی شما عاشق این سگ شوید. مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که آنها با سایر حیوانات خانگی ممکن است مشکل داشته باشند و تنها زمانی مشکل برطرف خواهد شد که آنها از زمان کودکی، با یک حیوان دیگر بزرگ شوند و با هم دوست باشند. نژاد تریر در طبیعت خود، اهل زوزه کشیدن و پارس کردن است و می توان گفت که این سگ نسبت به غریبه ها چند بعدی می باشد، اما اگر آموزش هایی لازم را در زمان مناسب به این سگ ها بدهیم، به راحتی این مشکل برطرف خواهد شد.

بهترین نژاد سگ خانگی
سعی کنید آنها را به مدت طولانی در خانه تنها نگذارید چرا که دچار اضطراب جدایی می شوند و اذیت خواهند شد. باید به شما بگویم که این سگ ها تربیت پذیر نیستند اما این مورد را باید به یاد داشته باشید که حساسیت بالا و هوش زیاد آن ها، باعث می شود که حتی افرادی که اولین بار است که سگ داشتن را تجربه می کنند، بتوانند به راحتی آموزش های لازم را در اختیار آنها قرار دهند. طول این سگ ها بین ۲۰ تا ۲۳ سانتی متر می باشد و همچنین عمر متوسط آنها بین ۱۲ تا ۱۵ سال است.

بیچون فرایز

اگر به دنبال یک سگ زیبا و آرام با ظاهری بامزه و عروسکی هستید، بی‌شک بیچون فرایز برای شما گزینه بسیار مناسبی است. این سگ ها وزنی در حدود ۳ تا ۵ کیلوگرم دارند و از طرفی میزان رسیدگی به موهای آنها بالاست، اما با وجود موهای پف کرده و فرفری ای که دارند، ریزش موی آنها کم است و همین باعث می شود که حساسیت زیادی نسبت به آنها ایجاد نشود. این سگ های کوچک و بامزه می توانند به راحتی در محیط آپارتمان شما زندگی کنند و با کودکان و سایر حیوانات خانگی ارتباط بسیار خوبی داشته باشند.
یکی دیگر از نکات مثبت بیچون فرایز در مورد نگهداری در آپارتمان ها، این است که آنها شخصیتی اجتماعی دارند و نسبت به حضور غریبه ها واکنش شدید و منفی نشان نخواهند داد، همچنین زیاد اهل پارس کردن و سر و صدا نیستند. قدرت سازگاری بالای این سگ باعث شده است که بسیاری از فروشندگان به افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید سگ می کنند، آن را پیشنهاد دهند، چرا که این سگ ها آموزش پذیری بالایی دارند و عاشق بازی کردند درون خانه و بیرون از خانه می باشند.

بهترین نژاد سگ خانگی
نکته بسیار مهمی که در خصوص این سگ‌ها باید به یاد داشته باشید، این است که آنها نسبت به تنهایی بسیار حساس هستند و در صورتی که آنها را ترک کنید، خیلی سریع مضطرب می‌شوند و اصطلاحاً اضطراب جدایی می گیرند، در چنین صورتی اگر مجبور هستید زمان زیادی را بیرون از آپارتمان بمانید و سگ خود را تنها بگذارید، بهتر است به سمت نژاد بیچون فرایز نروید. طول این سگ ها بین ۲۳ تا ۲۸ سانتیمتر می باشد و همچنین به طور متوسط بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کنند.

سگ پودل

سگ پودل دارای سه نوع مختلف عروسکی، مینیاتوری و استاندارد است، که بهترین نمونه های آن برای نگهداری در آپارتمان، پودل عروسکی و مینیاتوری هستند. نمونه‌های عروسکی پودل وزنی در حدود ۳ تا ۶ کیلوگرم و پودل مینیاتوری وزنی در حدود ۷ تا ۸ کیلوگرم دارد. موی این سگ ها نیاز به رسیدگی بالایی دارد، اما ریزش موی پایین آنها، برای افراد حساس و صد البته برای فضای آپارتمانی مناسب است. این سگ ها معمولاً انرژی بالایی دارند و برای اینکه آنها را سرزنده و خوشحال نگه دارید، باید هر روز آنها را به پارک یا خیابان برای پیاده روی ببرید.
باهوش بودن این نژاد سگ، باعث شده است که آموزش دادن به او بسیار راحت باشد و از طرفی زمانی که شما برای نگهداری این سگ‌ها باید بگذارید، صرفاً به تفریح با آنها، شانه کردن و شستن موهای آنها خلاصه می‌شود. اما به یاد داشته باشید که این سگ ها هر سه ماه نیاز به رفتن به آرایشگاه دارند. اینکه موهای سگ پودل به هیچ عنوان نمی ریزد، یکی از دلایل محبوبیت این سگ ها برای افرادی است که می‌خواهند در آپارتمان خود از سگ نگهداری کنند. یکی از مشکلات پودل ها این است که بسیار باهوش هستند و همین هوش بالای آن ها گاهی باعث می شود که سرگرم کردن و تخلیه کردن انرژی آنها بسیار سخت شود، شما علاوه بر بیرون رفتن از خانه نیاز به بازی ها و چالش های فکری داشته باشید.

بهترین نژاد سگ خانگی

سگ پامرانین

شکل ظاهری این سگ ها بسیار شبیه به روباه است، به همین دلیل ممکن است گاهی به آنها روباه خانگی نیز گفته شود. وزن متوسط این سگ ها بین ۱.۸ تا ۲.۵ کیلوگرم می باشد و همین جثه کوچک آنها، باعث شده است که به گزینه های خوبی برای نگهداری در آپارتمان ها تبدیل شوند. میزان رسیدگی به موهای این سگ متوسط است و از طرفی روحیه مستقلی هم دارد. همین باعث شده است که افرادی که نیاز دارند بخشی از روز خود را بیرون از خانه باشند، سگ پامرانین را انتخاب کنند. عمر متوسط این سگ ها بین ۱۲ تا ۱۶ سال است و اگر می خواهید در طول این سال ها او را خوشحال و شاد نگه دارید، سعی کنید که به صورت روزانه او را به تفریح ببرید یا درون آپارتمان خود با او بازی کنید، تا انرژی ذهنی و جسمی او تخلیه شود.

بهترین نژاد سگ خانگی

سگ چی‌واوا

اگر به دنبال یک سگ خانگی کوچک برای آپارتمان خود هستید، بدون شک چی‌واوا یکی از بهترین نژاد ها برای شما خواهد بود. وزن متوسط این سگ بین ۱.۳ تا ۲.۷ کیلوگرم است و از آنجایی که موهای کوتاهی دارد نیاز ندارید که به صورت مداوم به موهای او رسیدگی کنید. این سگ باهوش، کوچک و لوکس نیاز به فعالیت زیادی ندارد و فقط کافیست که او را چند بار در هفته به پیاده روی ببرید. مطمئن باشید که دویدن و بازی کردن در فضای آپارتمان نیاز روزانه او را به بازی برطرف می کند.
این سگ ها زیاد روحیه اجتماعی ندارند و صرفاً با صاحب خود ارتباط خوبی برقرار می کنند، در ضمن ممکن است که در اولین برخورد با کودکان نیز پرخاشگر باشند. البته در نظر داشته باشید که اگر از زمان بچگی زمان کافی برای آموزش را به این سگ ها اختصاص دهید، برای نگهداری آنها، مشکلات بسیار کمتری خواهید داشت.

بهترین نژاد سگ خانگی

سگ پاگ

این سگ ساکت با قیافه چروکیده و دوست داشتنی، بی شک یکی از بهترین نژادهای سگ خانگی می باشد. وزن آنها بین ۹ تا ۶ کیلوگرم است و موهای آنها نیاز به رسیدگی کمی دارد. بی شک ظاهر با نمک و دلنشین این سگ ها برای همه جذاب است. چشم های بیرون زده این سگ ها نیاز به رسیدگی های مختلفی دارد، اما یکی از مواردی که باعث افزایش محبوبیت آنها می شود، سطح انرژی پایین آنهاست و با کمی شیطنت در روز، انرژی خود را تخلیه خواهند کرد.

بهترین نژاد سگ خانگی
این سگ ها که عاشق وقت گذراندن با صاحب خود هستند، استعداد بالایی در چاق شدن دارند و باید مراقب رژیم غذایی او باشید. این سگ ها ساکت هستند و نیاز نیست نگران پارس کردن و ایجاد مزاحمت توسط آنها باشید. نکات منفی که در خصوص این سگ ها باید بدانید این است که در زمان خواب خر و پف می کنند و ریزش مویِ بالایی هم دارند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بهترین نژاد سگ در ایران

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید