چگونه سگ را وحشی کنیم؟

هدف از وحشی کردن سگ، تأمین امنیت قلمروی شخص است. البته برخی از این سگ ها زمان نگهبانی به فرد غریبه حمله نمی کنند. اما برخی دیگر به گونه ای آموزش داده می شوند تا از اماکن مدنظر محافظت کنند. البته برای چنین کاری یکسری آموزش ها و اقدامات وجود دارد که باید به حیوان منتقل شود تا غریزه بگیر در او آشکار گردد. در ادامه این مقاله از دهکده حیوانات به روش های وحشی کردن سگ می پردازیم. 

چگونه سگ را وحشی کنیم؟

چگونه توله سگ را وحشی کنیم؟

وحشی کردن سگ به ویژه اگر توله سگ باشد دشواری های مختص به خود را دارد. پس اجتماعی شدن و آموزش مناسب یکی از کلیدی ترین نیازهای اولیه برای سگ است که بایستی در اسرع وقت آموزش شروع شود. در مرحله نخست احتمال دارد که آموزش بسیار خسته کننده و غم انگیز بوده به ویژه اگر اولین پروسه کاری باشد. زیرا این پروسه بسیار بزرگ بوده که باید آن را قدم به قدم و دقیق انجام دهید تا وظیفه سگ را آشکار سازید و خود کمتر خسته شوید. بنابراین اطلاعات زیر برای شروع آموزش سگ به شما کمک می کند.

چگونه توله سگ را وحشی کنیم؟

ترفندهای وحشی کردن سگ

وحشی کردن سگ به یکسری مراحل نیاز دارد که باید مطابق دستور ارائه شده پیش برود. پس در مرحله نخست به سگ یاد داده که از تنها از شما پیروی کند. زیرا فرمانبرداری و حرف شنوی از شما، پروژه آموزش را سریع تر و راحت تر به نتیجه مطلوب می رساند. شما هم در تلاش باشید تا با رفتار مثبت و تشویق، سگ را به همراهی و تشویق ترغیب نمایید. البته سگ در همان دوران تولگی باید با حالت های تهاجمی آشنا کرده تا این حالت در ذهن او ثبت گردد. بنابراین آموزش پارس کردن و گاز گرفتن الزامی بوده تا بتواند به سمت وحشی شدن حرکت کند.
وعده های غذایی مناسب نیز یکی از راه های وحشی کردن سگ است. زیرا غذاهایی همچون مرغ و گوشت، سگ را به تقویت غریزه وحشی گری تشویق کرده که علاوه بر نگهبانی می تواند به افراد غریبه مزاحم نیز حمله کند. البته صاحبان با مربیان سگ باید به گونه ای او را تربیت نماند که تنها از دست آن ها غذا بگیرند و همچنین پندنیوشی داشته باشند. وگرنه برای دیگر افراد جامه می توانند مشکلاتی به وجود ایجاد کنند.

ترفندهای وحشی کردن سگ

وحشی کردن سگ با استفاده از بازی

آموزش جهت وحشی کردن سگ یا توله سگ بایستی برای مربی نیز سرگرم کننده و مهیج باشد. زیرا زمانی که شرایط مناسب باشد مسلماً درجه یادگیری نیز افزایش می یابد. پس جا دادن برخی از بازی ها در برنامه آموزشی الزامی است. البته برای آموزش سگ به 6 هفته نیاز است تا شما در نقش یک راهنما کلیه اصول آموزش را روی سگ پیاده سازی نمایید. در صورتی که در آموزش به کمک نیاز دارید به یک متخصص یا کلاس های آموزشی مراجعه کنید. همچنین جهت آموزش سگ از اوایل تولگی بایستی یک اسباب بازی از قبل تعیین شده را به عنوان هدف قرار دهید. سپس با همان اسباب بازی به صورت مداوم و به آرامی به توله ضربه زده تا سگ تحریک و وادار به گاز گرفتن نمایید.
برای وحشی کردن سگ از طریق بازی باید وسیله مدنظر را کشیده و توله را مجبور نمایید که در این کشمش مداوم، پیروزی حق سگ است. همچنین آموزش سگ برای رد کردن غذا از دست غریبه ها و یا روی زمین الزامی است. پس برای چنین کاری می توان مقداری فلفل تند در غذا ریخته و آن را به یک شخص غریبه داده تا غذا را به سمت سگ شما پرتاب کند. البته گفتن مداوم واژه نه به سگ به شما کمک می کند که سگ را از خوردن غذای روی زمین یا دست غریبه باز دارد. زیرا سگ به محض مزه کردن غذا از دست غریبه متوجه مزه بد آن شده و در ذهنش باقی می ماند. درنتیجه همان غذاهای ارائه شده از سوی صاحب خود را می خورند و علاقه خود را به غذای پیشنهادی از طرف سایر افراد از دست می دهد.

وحشی کردن سگ با استفاده از بازی

وحشی کردن سگ با استفاده از یک برنامه

قبل از شروع پروسه آموزش وحشی کردن سگ باید یک برنامه دقیق داشته باشید. تقویت رفتار مثبت یکی از راهکارهای مناسب جهت آموزش بوده که بیشتر متخصصان سگ بر این باور هستند که روش رفتار مثبت، برای مربی و سگ بهترین است. البته در همین برنامه ها نیز استفاده از اسباب بازی و برخی از غذاها می تواند برنامه آموزشی را تسریع بخشد.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید