فلج شدن ناگهانی سگ

بدون شک بسیاری از شما در مورد فلج شدن ناگهانی سگ اطلاعات زیادی ندارید و به همین دلیل اگر شما سگ خانگی دارید و یا اینکه می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نژاد سگ ها داشته باشید، باید اطلاعات خود را در مورد فلج ناگهانی سگ بیشتر کنید. عوامل متعددی در فلج شدن سگ نقش دارد که هر یک از آنها به تنهایی یکی از این علت ها به شمار می رود و برای اینکه با آنها آشنایی بیشتری پیدا کنید با دهکده حیوانات همراه باشید.

علت فلج شدن ناگهانی سگ

همانطوری که بیان نمودیم فلج شدن ناگهانی سگ علت های متنوعی دارد و هر کدام از این علت ها بیشتر به سیستم اختلال عصبی سگ ها باز می گردد. بر همین اساس برخی از آنها به اختلالات عصبی سگ ها مربوط است و در فلج شدن آنها نقش بسیار دارد که عبارتند از :

  1. صرع : بیماری صرع از بیماری هایی به شمار می رود که به اختلالت عصبی سگ ها باز می گردد و از یک الی 3 سالگی در بدن آنها به وجود می آید. از جمله اصلی ترین عواملی که در بیماری صرع و فلج شدن ناگهانی سگ نقش دارد ژنتیکی می باشد و یا اینکه به مغز آنها مدت بسیار کوتاهی اگر اکسیژن نرسد آنها دچار این بیماری می شود. تومورها و شکل گیری آنها در این مورد نقش دارد و سگ ها را دچار فلج شدن می کند.
  2. تشنج : تشنج یکی از بیماری هایی می باشد که در سگ ها به وجود می آید و علت اصلی به وجود آمدن این بیماری از صرع است و در فلج شدن سگ هم نقش دارد. این بیماری هم با مغز ارتباط بسیار نزدیکی دارد و اختلالات بسیاری را در ذهن به وجود می آورد. زمانی که سگ به این بیماری دچار می شود، احتمال دارد که به پهلوی خود بیفتد و مدام ناله کند و یا اینکه پا بزند، بعد از مدتی دیگر پا نمی زند و به صورت ناگهانی فلج می شود.

علت فلج شدن ناگهانی سگ

بیماری فلج شدن سگ

بیماری های زیادی برای فلج شدن ناگهانی سگ توسط دامپزشکان شناسایی شده است که اگر از آنها جلوگیری نکنید باعث ضربه های جدی به حیوان خانگی شما می شود که باعث از کار افتادن سیستم عصبی سگ شما می شود. پس اگر با مشکلاتی از این قبیل مواجه شدید حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

  1. هیدروسفال : سیستم درناژ در این بیماری دچار نقص می شود و علت اصلی آن هم عفونت های باکتریایی و ویروسی به شمار می رود و یا حتی بالا رفتن سن سگ هم در این مورد نقش دارد و می توانید عامل این بیماری شناخته شود. اگر سگ دچار این بیماری شود امکان دارد که سیستم بدنی او دچار اختلالات زیادی شود و به همین دلیل باید بدانید که فلج شدن ناگهانی سگ به این مورد هم مربوط می شود.
  2. بستمبر : از دیگر بیماری هایی که در فلج سگ نقش مهمی دارد و باید از آن اطلاع داشته باشید بیماری بستمبر می باشد. این بیماری بیشتر در سگ هایی به وجود می آید که بسیار جوان هستند و سن آنها از 3 الی 6 ماهگی می باشد. البته باید بدانید این بیماری در هر سنی امکان دارد رخ دهد، علت اصلی این بیماری آلودگی می باشد و زمانی که وارد بدن می شود، سلول های دفاعی می خواهند آن را دفع کنند، ولی به اشتباه آنها را در تمامی بدن پخش می کنند، بر همین اساس زمانی که این ویروس و بیماری در تمامی بدن پخش شود موجب فلج شدن سگ نیز می گردد. برخی از سگ هایی که جوان تر هستند می توانند به خوبی این ویروس را در بدن خود از بین ببرند، ولی برخی از سگ های پیرتر نمی توانند آنها را از بین ببرند و به همین دلیل فلج شدن ناگهانی سگ رخ می دهد.
  3. هاری : یکی از خطرناک ترین بیماری هایی که برای سگ امکان دارد رخ دهد بیماری هاری می باشد، البته باید بدانید که این بیماری در سگ موجب مرگ او می شود، ولی اگر سلول های عصبی او را درگیر سازد امکان دارد به فلج شدن سگ ختم شود. این بیماری بین انسان و سگ مشترک است و در اثر گاز گرفتن حیوانی که هار است رخ می دهد. اگر نمی خواهید سگ شما دچار این بیماری شود باید واکسن هاری را حتما به او تزریق کند، در واقع این بیماری علاوه بر اینکه خطرات بسیاری دارد حساسیت بالایی هم نیز دارد، به همین دلیل امکان دارد که برای فلج شدن سگ هم یکی از این دلایل به شمار رود.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید