بهترین غذا برای هار شدن سگ

برخی مواقع افراد به منظور محافظت و نگهبانی از ملک خود اقدام به خرید سگ می نمایند. البته این حیوان باید وحشی باشد تا بتواند در برابر تهاجمات افراد بیگانه و دزدها از صاحب خود و ملک وی محافظت کند. پس برای دستیابی به چنین حیوانی باید بهترین غذا برای هار شدن سگ را تهیه کرده و به خورد او داد. برای آشنایی با بهترین غذا برای هار شدن سگ با دهکده حیوانات همراه باشید.

بهترین غذا برای هار شدن سگ به نوع حیوان بستگی دارد. برای مثال سگ هایی که با هدف نگهبانی خریداری می شوند باید در برابر دزد و تهاجمات افراد بیگانه عکس العمل سریع و خشنی داشته باشند. بنابراین به سراغ غذاهایی می روند تا سگ را وحشی یا به اصطلاح هار کنند. زیرا رژیم غذایی مناسب در نحوه عملکرد سگ تأثیر بسزایی دارد. برخی غذاها نیز باعث بروز پرخاشگری و نوسانات خلقی در سگ ها می شوند. همچنین غذاهایی با رژیم های پرکربوهیدرات جایگزین پروتئین شده که واکنش های آلرژیک و بیش فعالی حیوان را به دنبال دارند. پس سگ علائم پرخاشگری یا هاری همچون خرخر کردن، نمایش دندان ها، حمله به دیگران، تدافعی شدید، غرغر و گاز گرفتن پیدا می کند.

طبق نظریه اکثر افراد جامعه بهترین غذا برای هار شدن سگ همان گوشت خام است که در خلق و خوی حیوان تغییرات اساسی ایجاد می کند. در حالت کلی این مسئله چندان صحیح نبوده و غذایی وجود ندارد که سگ را هار کند. بنابراین آموزش و تربیت سگ می تواند حیوان را برای کارهایی همچون مقابله با حیوانات وحشی یا گرگ، نگهداری از گله و نگهبانی از کارخانه، باغ و منزل آماده نماید. ناگفته نماند که رژیم غذایی این حیوان بایستی خیلی دقیق رعایت شود که بر اساس وزن، سن و نژاد تغییر می کند. پس در حالت کلی یک غذای خاص وجود ندارد که قادر به وحشی یا هار کردن سگ باشد.

معرفی بهترین غذاها برای هار شدن سگ

معرفی بهترین غذاها برای هار شدن سگ

در زمان گذشته برای هار شدن سگ از روش های سنتی و تزریق هورمون استفاده می شد. البته این روش ها عوارض زیادی همچون عقیم شدن سگ ماده یا توله های ناقص الخلقه برای نسل های بعدی به بار می آورد. بنابراین امروزه از تغذیه برای هار یا وحشی کردن سگ استفاده می کنند که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

  • Wellness Complete Health Puppy Food

این غذا در ترکیبات خود از درصد خوبی کربوهیدرات، چربی و پروتئین استفاده کرده است. منبع پروتئین این غذا، مرغ بوده و جو دوسر و جو آن را مغذی نموده اند. یکی از مزایای بارز این غذا سازگاری آن با انواع نژادها می باشد که کلسیم و تمام ویتامین ها را در خود جای داده است.

  • Blue Buffalo Life Protection Puppy

ترکیبات این نوع غذا جو دوسر و مرغ می باشد که در مقایسه با غذای قبلی از درصد کربوهیدرات بیشتری برخوردار است. همچنین میزان چربی و پروتئین آن کمتر می باشد. البته اگر سگ مدنظر برای هار کردن از نژاد بزرگ است این غذا انتخاب عالی به حساب می آید.

  • Nutro Wholesome Essentials Puppy Food

چربی مرغ و خود مرغ در این غذا به وفور یافت می شود که آن را به منبع غنی از چربی و پروتئین تبدیل کرده است. البته از لحاظ درصد مواد مغذی شباهت زیاد به غذای قبلی دارد با این تفاوت که برای سگ های با نژاد کوچک و متوسط پاسخگو می باشد. البته برای هار کردن سگ باید از غذاهای شرکت های تولیدی با برند معتبر استفاده کرد که در صورت مصرف غذاهای خانگی بهتر است دامپزشک را مطلع نمود.

در دسترس ترین غذاها برای هار کردن سگ

در دسترس ترین غذاها برای هار کردن سگ

  • گوشت بوقلمون

یکی از بهترین غذا برای هار شدن سگ همان گوشت بوقلمون است. البته باید این گوشت را کاملاً پخته، بدون استخوان و به تکه های کوچک تقسیم کرد و آن را به خورد سگ داد. زیرا اگر گوشت تکه تکه نشود، سگ خیلی سریع آن را می بلعد و برای او ضرر دارد.

  • سبزیجات

سگ به همان اندازه که به گوشت نیاز دارد، بایستی در زنجیره غذایی او نیز از سبزیجات استفاده شود. پس بهترین سبزیجات برای هار شدن سگ شامل پوره سیب زمینی، کرفس، کاهو، ذرت بدون ساقه، هویج و لوبیا قرمز می باشد.

  • جگر

جگر حاوی فسفر، ویتامین A و ویتامین B بوده که به علت وجود انگل در این ماده غذایی و بقایای دارویی حیوانات، استفاده از آن مضر می باشد. البته در صورت نیاز، پختن آن الزامی است.

  • مرغ و پای مرغ

مرغ ماده غذایی با هضم آسان بوده که از کالری کمتری نسبت به گوشت برخوردار است. البته گوشت مرغ باید از استخوان جدا شده و بعد به خورد این حیوان داده شود. برخی افراد از پای مرغ نیز به این منظور استفاده می کنند.

کلام آخر

در اینجا با غذاهای مفید برای هار شدن سگ آشنا شدیم. با استفاده از هر یک از غذاهای فوق می توانید سگ خانگی خود را تقویت کرده و روحیه آن را به حالت تدافعی در بیاورید.

 

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید