تفاوت سگ شیانلو و ژرمن شپرد

دانستن تفاوت سگ شیانلو و ژرمن شپرد به این دلیل بسیار مهم است که این دو نژاد سگ با هم شباهت های زیادی دارند، دلیل این شباهت این است که نژاد شیانلو که در مواردی به آن ژرمن شیانلو نیز می گویند در ابتدای کار از یک گروه بین سگ های ژرمن شپرد انتخاب شده و پرورش داده شدند. هر دور نژاد این سگ دارای شباهت های بسیار زیادی هستند که می‌توان در بین آنها به چابکی هوشمندی و سازگاری بالا با شرایط محیطی مختلف اشاره کرد. البته در این میان باید به یاد داشته باشید که باید در زمان انتخاب، آنها را در نظر با داشته باشید. در ادامه این مطلب است سایت دهکده حیوانات قصد داریم ابتدا تفاوت‌های میان سگ ژرمن شپرد و سگ شیانلو را با شما در میان بگذاریم و سپس به سراغ بیان ویژگی های این دو نژاد های سگ میرویم تا در صورتی که هر کدام از آنها را دیدید بتوانید با شناخت کامل تفاوت های بین آن دو را درک کنید.

تفاوت های سگ شیانلو و ژرمن شپرد

تفاوت های سگ شیانلو و ژرمن شپرد را در ادامه این قسمت به صورت مورد به مورد با هم بررسی میکنیم.

  • اندازه: به طور کلی سگ شیانلو بزرگ‌تر و سنگین‌تر است ژرمن شپرد است و از طرفی باید در نظر داشته باشید که سگ های شیا شیانلو دارای پوشش مخمل مانند و بلندتری هستند، اما ژرمن شپرد پوششی صاف و هموار دارد. همچنین نکته مهم که باید در مورد هر دو نژاد سگ در نظر بگیرید این است که هر دوی آنها دارای نمونه های مو بلند و مو کوتاه هستند.
  • موارد استفاده: سگ های شیانلو بسیار عاقل، وفادار و دوست داشتنی هستند و به همین دلیل است که می بینیم در بیشتر موارد به عنوان سگ همراه و یا سگ های نجاتگر مورد استفاده قرار میگیرند، چرا که خلق و خوی آنها آرام تر است و به طور کلی نرمال تر هستند. به همین دلیل برای کارهایی مانند رقابت با سگ های دیگر، نگهبانی و کلیه کارهای سطح بالا که برای ژرمن سپرد مشخص شده مناسب نیستند.
  • تفاوت ظاهری: یکی از تفاوت هایی که در نگاه اول در مورد این دو نژاد سگ به چشم می آید، زاویه شب خط بالایی کمر و پاهایشان است، به این صورت که: سگ های ژرمن سپرد دارای زاویه ملایم تری بین کمر و قسمت پایینی بدن هستند و از طرفی پاهای بلندتری دارند که به آن ها کمک میکند که گام های بلندتری داشته باشند. سگ های شیانلو دارای پاهای کوتاه تری هستند و همین باعث شده که زاویه بین کمر و پای آنها بیشتر باشد و در نتیجه گامهای این سگ ها کوتاه تر و ظریف تر از ژرمن سپرد می باشد.
  • قدرت بدنی: سگ های شیانلو به دلیل این که دارای هیکلی بزرگتر از سگ های ژرمن سپرد هستند، دارای قدرت بالایی هستند. اما باید این مورد را در نظر داشته باشید که یک شیانلو با وزن 36 تا 54 کیلو میتواند به سادگی شخصی با وزن 90 کیلوگرم را به دنبال خود بکشد. به همین دلیل باید برای خرید یک سگ شیانلو به عنوان همراه به این موضوع دقت داشته باشید که آموزش های لازم را حتما به سگ بدهید که او بتواند کمی اجتماعی تر برخورد کند و برای شما مشکل ساز نشود.

ویژگی های سگ شیانلو و ژرمن شپرد

ویژگی های سگ شیانلو و ژرمن شپرد را در ادامه این قسمت به صورت جداگانه با هم بررسی میکنیم تا در پایان این مطلب شما شناخت کافی از این دو نژاد سگ داشته باشید و در زمان انتخاب بتوانید با آگاهی بیشتری عمل کنید.

سگ شیانلو

سگ شیانلو که آن را با نام ژرمن شیانلو نیز میشناسند دارای ساختاری متعادل، آرام و با اعتماد به نفس بالا است که قیافه‌ای با وقار و اشرافی دارد. این سگ بزرگ، قوی و عضلانی در 36 ماهگی به بلوغ میرسد. در ادامه خصوصیات مختلف این سگ ها در زمینه های مختلف را با هم بررسی میکنیم:

  • شیانلو ماده دارای ارتفاعی بین 66 تا 76 سانتیمتر است و شیانلو نر دارای 71 تا 81 سانتیمتر ارتفاع است.
  • خلق و خوی سگ های شیانلو بسیار برای یک سگ خانوادگی و همراه مناسب است. این سگ های همه کاره با هوش، با اعتماد به نفس و شجاع هستند. البته باید به یاد داشته باشید که این سگ ها همیشه دوست دارند که بازی کنند و به همین دلیل است که اگر آموزش لازم برای بازی کردن دیده باشند، همراه خوبی برای سالمندان و همبازی خوبی برای بچه ها خواهند بود.
  • این سگ مهربان است، ولی در شرایط اضطراری حساسیت بالایی دارد.
  • قدرت بالایی برای یادگیری دارد.
  • مطیع و سازگار با محیط است.
  • دارای آرامش بسیار بالایی است.
  • جمجمه این سگ از نیمرخ و از مقابل مخروطی شکل است که البته باید در نظر داشته باشید طول و عرض این مخروط باید مساوی باشد. سر این سگ کاملا با بدنش سازگاری دارد و متناسب است.
  • بینی این سگ هم سطح با پوزه و سیاه می باشد و لبه آن ضخیم و کند می باشد.
  • پوزه این سگ بسیار صاف روی جمجمه قرار گرفته و با بینی او موازی است. این پوزه سیاه رنگ داری عرضی تقریبا صاف می باشد.
  • لبهای این سگ به صورت کامل بسته می شوند و مشکی رنگ هستند.
  • فک این سگ بسیار قوی است و وقتی از نیمرخ یا روبرو به آن نگاه میکنید، فک پایینی آن را کاملا میبینید.
  • شیانلو بالغ دارای 22 دندان پایینی و 20 دندان بالایی است.
  • چشمهای این سگ دارای سایه‌ای قهوه‌ای هستند که به صورت مورب، با اندازه متوسط و بادامی شکل در جای خود قرار گرفتند. رنگ چشمها معمولا سیاه است. به یاد داشته باشید که سگ شیانلو باید همیشه مشتاق، با احساس و روحدار باشد.
  • گوشهای این سگ سه گوش، سفت و ایستاده هستند که مانند یک فنجان گود و ضخیم و چرمی مانند است. پایه گوش باید بالای چشم و ارتفاع آن باید با عرض برابر باشد.

سگ شیانلو

ژرمن شپرد

سگ ژرمن شپرد بسیار سرحال، قوی، چابک، باهوش و خوش استایل است، طوری که وقتی شما از کنار به این سگ ها نگاه میکنید هارمونی بسیار زیبایی را در بخش جلو عقب اندام آن خواهید دید. این سگ به داشتن کیفیت بالا و نجیب زادگی معروف است و جالب است بدانید که ظاهر جنس نر و ماده در این سگ ها بسیار متمایز و مشخص است و میتوانیم بگوییم که هر جنسیتی از این سگ هاه به خوبی ویژگی های جنسیتی خود را نشان می دهد.

تماس بگیرید سگ ژرمن بلک - G102
تماس بگیرید سگ ژرمن بلک مو بلند - G103
تماس بگیرید سگ ژرمن شپرد اصیل - G109
تماس بگیرید توله ژرمن شپرد شولاین اصیل - G112

در ادامه سایر ویژگی های این سگ را به صورت مورد به مورد با هم بررسی میکنیم:

سگ شیانلو

  • طول بدن این سگ ها از ارتفاع آنها بیشتر است که در بهترین حالت نسبت طول به ارتفاع این سگ ها 10 به 8.5 است. ارتفاع ژرمن شپرد نر 61 تا 66 سانتیمتر و ماده آن دارای 56 تا 61 سانتیمتر ارتفاع است.
  • این نژاد سگ دارای شخصیتی محکم و خاص است که در عین مهربانی بسیار شجاع و جسور می باشد. این سگ بیشترین استفاده استاندارد را برای سگ گله، سگ راهنمای نابینایان، سگ نگهبان و سگ همراه دارد. همچنین این سگ دارای اعتماد به نفس بسیار زیادی در مسابقات باید بتواند از آزمایش های زیادی گذر کند تا به عنوان یک ژرمن شپرد مناسب شناخته شود.
  • سر این سگ بسیار زیبا و مخروطی شکل است، اما قسمت بالایی آن کمی نامتناسب با بدن است. سر در جنس نر کاملا مردانه و در جنس ماده کاملا زنانه است و زمانی که از روبرو به آن نگاه میکنید میتوانید پیشانی قوس دار آن را مشاهدهه کنید.
  • بینی این سگ به طور استاندارد باید کاملا سیاه باشد.
  • پوزه این سگ کشیده و قوی است، همچنین خط بالایی آن با خط بالایی جمجمه موازی می باشد.
  •  فک این حیوان در طول زمان بسیار قوی تکامل پیدا کرده و توسعه یافته است. همچنین در نظر داشته باشید که فک پایین این سگ نباید بیرون زدگی داشته باشد
  • این سگ دارای 22 دندان پایینی و 20 دندان بالایی است که بسیار قوی رشد کرده اند. در زمان گاز گرفتن سطح داخلی دندانهای بالایی با سطح بیرونی دندان های بالا مماس می شود.
  • چشمهای این سگ بادامی شکل، متوسط و کمی مورب هستند. رنگ آنها تا حد امکان باید تیره باشد و هیچ گونه بیرون زدگی در آن نباید مشاهده شود.
  • گوشهای این سگ نباید کاملا تیز باشد. خط وسط هر دو گوش با هم موازی است و در حالت ایستاده که سگ به اطرافش توجه میکند، گوشهای او میچرخند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

تفاوت ژرمن کینگ و شولاین

 

 

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید