گرگ از چه حیوانی میترسد

گرگ یکی از موجودات عظیم الجثه است که همواره برای انسان ها خطرات جانی و مالی به همراه داشته است و تنها حیوانی که می تواند گرگ ها را فراری دهد، سگ است. حتما تا به حال شنیده اید که برای گله و جلوگیری از حملات گرگ ها به گله از سگ استفاده می کنند اما شاید دلیل ترس گرگ ها از سگ را ندانید. در این مقاله از دهکده حیوانات قصد داریم به سگ، تنها حیوانی که گرگ ها از آن وحشت دارند، بپردازیم و دلیل ترس گرگ ها از سگ را بیان کنیم.

گرگ از چه حیوانی میترسد؟

سگ تنها حیوانی که می تواند گرگ را فراری دهد؟

طبق تحقیقات انجام شده سگ تنها حیوانی است که می تواند گرگ را فراری دهد اما دلیل این موضوع چیست؟
در برخی از موارد افراد فکر می‌کنند که سگ به دلیل شجاعت بیشتر و تنومند بودن به راحتی می تواند گرگ ها را فراری دهد این در حالی است که برخی از نژادهای سگ نسبت به گرگ ها جثه ریزتری دارند و عظیم الجثه بودن سگ نسبت به گرگ همیشگی و صددرصدی نیست.
علاوه بر مورد بالا گرگ ها به دلیل دارا بودن آرواره و فک بزرگتر به راحتی می توانند استخوان ها را خرد کنند و از این نظر نیز نسبت به سگ‌ها برتری دارند و به هیچ عنوان نمی‌توان گفت سگ از گرگ شجاع تر و یا قوی تر است. شکل ظاهری دندان های گرگ به صورتی است که میزان تیزی و برش آن ها بیشتر است و به راحتی می توانند در مبارزه با یک سگ پیروز شوند.
نکته سومی که در مورد تفاوت گرگ ها و سگ ها می توان به آن اشاره کرد این است که گرگ ها ضریب هوشی بالاتری دارند و به راحتی متوجه مسائل اطراف خود می‌شوند این در حالی است که ضریب هوشی و مغزی سگ ها تا حدودی پایین تر است. با توجه به این مورد می توان گفت سگ ها حتی در عقل و هوش به پای گرگ نمی رسند و علاوه بر نداشتن کنترل درست نسبت به اطرافشان، به دلیل نداشتن ضریب هوشی بالا ممکن است سرعت عمل آن ها کمتر باشد.
دلیل چهارمی که باعث برتری و تمایز گرگ ها نسبت به سگ ها می شود این است که گرگ ها معمولاً به صورت گله ای برای شکار می روند، در حالی که سگ ها نمی توانند کار گله ای و گروهی انجام دهد و از این نظر نسبت به گرگ دچار ضعف هستند. گرگ ها ممکن است حتی در دسته های ده تایی و به صورت گروهی کار کنند در حالیکه هماهنگ کردن دو سگ با یکدیگر کار سختی است.

سگ تنها حیوانی که می تواند گرگ را فراری دهد؟

دلیل ترس گرگ از سگ چیست؟

با توجه به چهار نکته ای که در بالا به آنها اشاره شد، یکی از مهمترین سوالات برای افرادی است که پس چه دلیلی دارد که گرگ از سگ بترسد؟
دلیل اصلی ترس گرگ از سگ ها دقیقاً به دلیل بالا بودن میزان ضریب هوشی آن هاست.
سگی که حیواناتی است که به عنوان اولین حیوان اهلی شناخته می‌شود و از سال‌های دور و دراز رفیق صمیمی انسان ها بوده است، به گونه ای که گرگ ها با ضریب هوشی بالای خود به راحتی متوجه این موضوع شده اند. از طرفی گرگ ها سلاح های مختلفی را در دست انسان ها دیده اند که به راحتی با استفاده از آن ها گرگ ها را از پا در می آورند و گرگ ها هیچگونه راه فراری ندارند. با توجه به این مورد گرگ ها به راحتی متوجه می‌شوند که در هر مکانی که سگ وجود داشته باشد احتمال وجود انسان بسیار زیاد است و با توجه به اینکه انسان می تواند گرگ را به راحتی از بین ببرد، گرگ ها از سگ می ترسند. اگر بخواهیم اشاره دقیق‌تری به موضوع داشته باشیم باید گفت گرگ اصلاً از سگ نمی ترسد و تنها از سگ اجتناب می‌کند، یعنی ترجیح می دهد در محلی که سگها در آن قرار دارند، قرار نگیرد تا از خطرات احتمالی وجود انسان ها در محل جلوگیری کند. به صورت کلی سگ هایی مانند سگ های سرایی و یا قدریجانی که در هنگام مشاهده گرگ ها عکس العمل مناسبی از خود نشان می‌دهند برای نگهبانی گزینه کاملا مناسبی هستند و زمانی که سگ در هنگام مشاهده گرگ پارس می کند و سر و صدای زیادی راه می‌اندازد و گرگ متوجه حضور سگ در منطقه می شود، به خودی خود متوجه می شود که نباید در آن منطقه حضور داشته باشد و منطقه را در کمترین زمان ممکن ترک می کند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید