سگ هاسکی از چی خوشش میاد

سگ هاسکی یکی از زیباترین نژادها بوده و افراد زیادی علاقه به داشتن آنها دارند. اما، بهتر است قبل از خرید کمی با خلق و خوی آنها آشنا شوید، امری که ممکن است نظر شما را در خرید آنها تغییر دهد. هاسکی ها از نظر خصوصیات رفتاری فرق های زیادی با سایر نژادها دارند. این سگ ها بین 12 الی 15 سال عمر کرده و اگر در این مدت درست تربیت نشوند نه تنها حس خوبی به شما منتقل نکرده بلکه فرشته عذاب خواهند شد.

خصوصیات اخلاقی سگ هاسکی

در ادامه برخی از رایجترین خصوصیات اخلاقی هاسکی ها را بیان خواهیم کرد:

آگاه: سگ های هاسکی همانقدر که با غریبه ها رفتار خوبی دارند، اما به شدت هوشیار هستند. آنها زمانی که احساس خطر کنند رفتاری تهاجمی از خود نشان داده و ممکن است به افراد حمله کنند. اما، این مسئله به ندرت پیش می آید، چراکه هاسکی ها اکثرا تربیت شده هستند و از این بابت خیال مالکین آنها راحت است.

مهربان و وفادار: این خصلت هاسکی ها موجب شده است تا افراد زیادی برای خرید آنها اقدام کنند. هاسکی ها اگر به خوبی تغذیه و نگهداری شوند رفتاری مناسب با صاحبان خود داشته و این امر در مطیع بودشنان تاثیرگذار است. از آن جایی که سگ هاسکی از قوانین خود تبعیت کرده و علاقه ای به حرف شنوی ندارد، مطیع کردن آنها کار بسیار دشواری است. وفاداری آنها نیز مانند سایر سگ ها امری غریزی بوده و نسبت به صاحبان خود مهربان هستند. البته، نباید رفتاری خشن با آنها داشت، زیرا قلب مهربان آنها ممکن است به درد آید. هاسکی ها سگ های احساسی و کاملا باهوشی هستند و رفتارهای بد را درک می کنند.

علاقمند به فرار کردن: هاسکی ها علاقه خاصی به ماجراجویی و فرار دارند. همین امر آنها را به سگ فرار معروف کرده است. گزارش های زیادی مبنی بر فرار سگ های هاسکی منتشر شده است که این امر نیز می تواند برای شما رخ دهد. بنابراین در نگهداری از سگ هاسکی خود کوشا بوده و تمامی راه های فرار را بر روی آنها ببندید. شما می توانید با آموزش اصولی، جلوی فرار کردن های گاه و بی گاه آنها را بگیرید.

آرام و در عین حال پر انرژی: هاسکی ها به موقع آرام بوده و در مواقع لازم نیز از شور و اشتیاق بالایی برای بازیگوشی برخوردار هستند. این تناقض زیبا موجب شده است تا هاسکی ها به عنوان سگ های دوست داشتنی در صدر جدول محبوب ترین سگ ها قرار بگیرند. البته، اگر آنها را از همان زمان تولد تربیت کنید، می توانید میزان آرامی و انرژی آنها را به سلیقه خود تقویت کنید. اگر اهل بازیگوشی با سگ های خود هستید، بهتر است آنها را مدام به پارک و گشت زنی ببرید. این امر موجب می شود تا با فضای شهر و مردم آشنا شده و نسبت به غریبه ها واکنش منفی نشان ندهند.

خصوصیات اخلاقی سگ هاسکی

علاقمندی های سگ هاسکی

هاسکی ها علایق خاص خود را داشته و اکثرا در تمامی گونه های هاسکی این رفتارها رایج است:

  • علاقه به جویدن اشیا: هاسکی ها علاقه زیادی به جویدن انواع اشیا دارند. این کار هنگام استرس به آنها آرامش می دهد. اما، چنین رفتاری می تواند موجب آسیب به دندان و همچنین وسایل خانه وارد کند. شما می توانید با پاشیدن فلفل و مواد تلخ به اشیای مورد علاقه هاسکی، آنها را از جویدن منصرف کنید. زمانی که چندبار با این امر مواجه شوند، دیگر سمت آن اشیا نرفته و این رفتار خود را کم کم کنار می گذارند.
  • علاقه به لیس زدن های مکرر: هاسکی ها در کنار گاز گرفتن اشیا، علاقه خاصی به لیسیدن دارند. این امر می تواند به سلامتی آنها آسیب برساند. لیس زدن های مکرر می تواند رفتار هجومی هاسکی را تقویت کند. برای جلوگیری از این امر بهتر است از اشیای نرم استفاده کرده تا آرواره های آنها تقویت نشود. در غیر این صورت باید سگ خود را مدام به قلاده ببندید تا پاچه کسی را نگیرد.
  • علاقه به پرش های بلند بر روی دیوار: هاسکی نژادی کنجکاو بوده و همیشه به فکر این است که در آن سوی دیوار چه اتفاقی می گذرد. بهتر است برای جلوگیری از این این کار دیوارهای حیاط را بلند در نظر گرفته و فکر فرار را از سر او بیرون کنید.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید