انواع نژاد سگ پا کوتاه

سگ ها این موجودات زیبا و دوست داشتنی، در شکل ها و سایزهای مختلفی یافت می شوند. تفاوت در نژاد های مختلف سگ، علاوه بر تفاوت ظاهری و شکل جثه، تفاوت در خلق و خو و رفتار را نیز شامل می شود. در این مقاله از دهکده حیوانات قصد داریم شما را با انواع نژاد سگ پا کوتاه آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

سگ داکس هوند

نژاد داکس هوند در آلمان به وجود آمده است. این سگ به آلمانی، گورکن ترجمه شده است. مردم آلمان به دلیل پاهای کوتاه و بدن کشیده ی آن ها که ترکیبی عالی از گورکن و شکارچی ماهر ایجاد می کند، داکس هوند ها را پرورش داده اند.

انواع نژاد سگ پا کوتاه

سگ ولش کورگی کاردیگان

ولش کورگی کاردیگان بی شک از کوتاه ترین سگ هاست و قد آن فقط 26 تا 32 سانتی متر است. آنها به فعالیت ملایم و نظافت زیادی نیاز دارند. اگر میخواهید یک ولش کورگی کاردیگان را وارد خانواده تان کنید، باید آنها را آموزش دهید. خوشبختانه آنها بسیار باهوش هستند و آموزش دادن به آن ها راحت است. اما تمرین و آموزش دادن به آنها ضروری است، زیرا اگر آموزش نبینند ممکن است هنگام حضور سگ های دیگر رفتار های خوبی نشان ندهند و دچار پرخاش شوند.

انواع نژاد سگ پا کوتاه

سگ ولش کورگی پمبروک

ولش کورگی پمبروک پسر عموی ولش کورگی کاردیگان است. این سگ بدن بسیار قدرتمند و خوبی دارد، اما از پسر عموی خود کوتاه تر است. ولش کورگی پمبروک ها سگ های خانگی خوبی هستند. آنها بسیار باهوش، مطیع و زیبا هستند. به همین دلیل در مسابقات بی شماری از ورزش های سگ، مانند ترکیب و گروه، توسط بسیاری از صاحبان گنجانده می شوند. ولش کورگی پمبروک سگی بسیار بازیگوش، مهربان، شجاع و محتاط است. آنها به خصوص برای افرادی که برای اولین بار می خواهند حیوان خانگی داشته باشند، مناسب هستند.

انواع نژاد سگ پا کوتاه

سگ اسپانیل تبتی

از سگ های اسپانیل تبتی به دلیل ظاهرشان، به عنوان شیرهای کوچک یاد می کنند. آنها همیشه بسیار هوشیار، باهوش و فعال هستند. اسپانیل های تبتی امروزه به عنوان حیوانات خانگی شناخته می شوند. آنها بسیار بازیگوش و باهوش هستند.

انواع نژاد سگ پا کوتاه

سگ بولداگ انگلیسی

سگ بولداگ انگلیسی، برخلاف داشتن بدن نسبتاً بزرگ، پاهایی کوتاه دارد که در مقایسه با سگ های دیگر بسیار متفاوت هستند.این سگ ها ظاهر خشنی دارند. آنها ممکن است اخمو به نظر برسند، اما بسیار مهربانند.

انواع نژاد سگ پا کوتاه

سگ بولداگ فرانسوی

این نژاد ترکیب بولداگ انگلیسی و سگ های فرانسوی است. آنها نیز از نژاد کوتوله هستند. بولداگ های فرانسوی نسبت به سگ های دیگر پاها و پوزه ی کوچک تری دارند.

انواع نژاد سگ پا کوتاه

سگ تریر اسکاتلندی

سگ تریر اسکاتلندی با اینکه نامش که اسکاتلندی است، اما درآمریکا بسیار معروف است. به این دلیل که رئیس جمهور های متعدد آمریکا، حیوان خانگی از این نژاد داشتند. تریر اسکاتلندی 28 سانتی متر قد می کشد. این سگ ها حیوانات خانگی جذابی هستند، اما برای کودکان محبوبیت ندارند.

انواع نژاد سگ پا کوتاه

سگ دندی دینمنت تریر

سگ دندی دینمنت تریر نژادی است منحصر به فرد، که از دهه ی 1700 بین طبقه متوسط و مرفه در بین مردم اروپا بسیار پر طرفدار بوده است. این نژاد بسیار باهوش، زیبا، جلب توجه کننده، و با شکوه است. اجازه ندهید که اندازه ی این سگ شما را دچار سوتفاهم کند، زیرا رفتاری بسیار مستقل دارد. این سگ ها موهای بلندی دارند، به خصوص روی سرشان و به طور منظم باید به نظافتشان رسیدگی شود. جالب است بدانید هیچ دندی دینمنت تریری بیشتر از 28 سانتی متر رشد نمی کند. آنها حیوانات خانگی فوق العاده ای هستند.

انواع نژاد سگ پا کوتاه

سگ باست هوند

بر خلاف محبوبیت این نژاد در اروپا، این سگ ها از فرانسه سرچشمه گرفته اند و به دلیل مهارت های شگفت انگیزشان در شکار، مورد توجه عموم قرار گرفته اند. این سگ ها دارای پاهای بسیار کوتاه هستند، گوش های دراز و با نمکی دارند، چشمان خواب آلوده و خمار و پوستی حوله مانند دارند. باست هوند ها امروزه نیز همچنان مهارت شکار فوق العاده ای دارند. آنها برای تعقیب و ردیابی از طریق بو، بسیار شگفت انگیز هستند. رفتار آنها با کودکان بسیار عالی است و زود عصبانی نمی شوند. آنها انرژی زیادی برای تخلیه کردن ندارند، پس لازم نیست تحرک زیادی داشته باشند.

انواع نژاد سگ پا کوتاه
سگ های باست هوند فقط دوست دارند بیشتر اوقات در کنار شما بنشینند و تماشا کنند. آموزش دادن به این سگ ها بسیار راحت و لذت بخش است. آنها مانند یک سگ بالغ و همیشه در حالت صلح رفتار می کنند. با این حال هنگامی که سگ های غریبه در اطراف آنها باشد، ممکن است پرخاشگر شوند و با صدای بلند پارس کنند. قد یک باست هوند هیچ وقت بیشتر از 38 سانتی متر نمی شود.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید