سگها از چه می ترسند

مطمئناً تصور اینکه سگ ها نیز مانند انسان ها از خیلی چیزها بترسند، کمی سخت است. بسیاری از ماها سگ ها را به عنوان حیواناتی جسور و شجاع می‌شناسیم. اما سگ ها نیز مانند انسان نسبت به برخی از چیزها فوبیا دارند. با ما همراه باشید تا چند فوبیای رایج در سگها را به شما معرفی کنیم.

عواملی که باعث ترس در سگ ها می شود

  • ترس از آتش بازی: سگ ها به شدت از آتش، صدا و نورهای ناگهانی می ترسند. البته بسیاری از پرورش‌دهندگان سگ از همان بدو تولد آنها را به آتش بازی عادت می دهند. با این حال برخی از سگ ها را نمی‌توان به این امر عادت داد؛ به طوری که هنگام مواجه شدن سگ با آتش بازی ممکن است کار به مصرف داروهای آرام بخش بکشد.
  • ترس از دامپزشکی: کافیست یکبار سگ خود را به کلینیک دامپزشکی ببرید. در ابتدا خیلی کنجکاوانه به همه چیز نگاه می کند. اما کم کم وقتی که از وحشت همنوعان خود پی می برد سراسیمه به دنبال راه فرار خواهد گشت. وجود بوهای ناآشنا و آمپول های دردناک می‌تواند سگ ها را تا همیشه از رفتن به کلینیک منصرف کند.
  • ترس از رعد و برق: هیچگاه سگ خود را هنگام رعد و برق و طوفان به بیرون نبرید. حتی پرورش دهندگان حرفه ای سگ نیز نتوانستند فوبیای رعد و برق را از سگ ها دور کنند. سگها هنگام مواجه شدن با رعدوبرق و طوفان، رفتاری پرخاشگرانه از خود نشان داده و به دنبال مکانی امن برای قایم شدن می گردند.
  • ترس از پله ها: سگ ها علاقه ای به بالا رفتن از پله ها ندارند. مطمئنا کلیپ های بامزه زیادی از ترس سگ ها از بالا رفتن از پله ها دیده اید. بهتر است سگ های خود را از همان ابتدای تولد به بالا پایین رفتن از پله ها عادت دهید. در غیر این صورت تا آخر عمر مجبور به بغل کردن آنها هنگام مواجهه با پله ها خواهید بود.
  • ترس از اشیا: سگ ها می توانند از بسیاری از اشیای مختلف نظیر عروسک، ماشین لباسشویی و غیره بترسند. سعی کنید تمامی اشیای مختلف را به او نشان دهید تا ترسش بریزد. در غیر این صورت همیشه هنگام بیرون رفتن با او به مشکل بر می خورید.

عواملی که باعث ترس در سگ ها می شود

ترس سگ ها از انسان

  • ترس از غریبه ها: تقریبا ۹۹ درصد از سگ ها از غریبه ها می ترسند. آنها هنگام مواجه شدن با این موضوع به شدت پرخاشگر شده و رفتار خشنی از خود بروز می دهند. بهتر است برای آشنا شدن سگ خود با افراد غریبه کمی به او وقت بدهید.
  • ترس از بچه ها: حتی سگ های وحشی نیز می توانند از بچه های شیطان بترسند. از آنجایی که بچه ها علاقه زیادی به بازی کردن با حیوانات دارند، می توانند به عنوان یک مزاحم برای سگها تلقی شوند. کافی است سگ خود را با یک پسر بچه یا دختر بچه جسور تنها بگذارید. طولی نمی کشد که آنها سگ شما را کلافه کرده و رفتار پرخاشگرانه او را سبب می‌شوند. تا جایی که می توانید کودکان را از سگ خود دور کنید و به آنها اجازه اذیت کردن سگتان را ندهید. 
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید