بهترین غذا برای درشت شدن سگ

ما مدت زمان زیادی را با حیوانات خانگی خود سپری می‌کنیم و به همین علت ممکن است در مورد رشد این موجودات نگرانی زیادی داشته باشیم. انواع نژاد سگ‌ها در حالت عادی معمولاً در رشد خود دچار مشکل نشده و برای افزایش وزن به برنامه خاصی نیاز ندارند اما با این وجود گاهاً به علل مختلفی ممکن است متوجه ضعف در شرایط بدنی سگ خود شوید. در این شرایط می‌توانید با تنظیم چند بخش غذایی ویژه در برنامه تغذیه این موجود دوست‌داشتنی، کمک کنید تا وزنش را افزایش دهد. با دهکده حیوانات همراه باشید تا به معرفی و بررسی اجمالی این مواد غذایی بپردازیم. البته اجازه دهید تا پیش از آن بررسی نشانه‌های کم‌ وزن بودن و ضعف بدنی در سگ ‌ها را بررسی کنیم تا بتوانیم به درستی متوجه نیاز سگ به افزایش وزن شویم.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بهترین غذا برای هار شدن سگ

چگونه سگ را با رژیم غذایی درشت کنیم

این موضوع دارای برخی نشانه‌های خاص در شرایط عمومی بدن سگ است که با کمی دقت متوجه آن خواهید شد. این نشانه‌ها بدین شرح هستند:

  • دنده‌ها، استخوان باسن و شانه‌ها قابل رؤیت بوده و به سادگی از روی پوست لمس شود
  • سطح پایین انرژی و جنب و جوش در سگ
  • وضعیت نامطلوب پوستی یا کدری غیرعادی پوست سگ
  • افسردگی
  • عادات غذایی نامناسب؛ به طور مثال با لذت غذا نخوردن سگ

چگونه سگ را با رژیم غذایی درشت کنیم

در ادامه می‌توانید با مشاهده گراف زیر و تطبیق شرایط سگ خود با آن تا حدودی بهتر متوجه اضافه وزن ، وزن مناسب یا ضعف بدنی سگ خود خواهید شد.
پس از آن که از ضعف بدنی سگ خود آگاه شدید و تصمیم به افزایش وزن آن گرفتید دو راه اصلی پیش پای خود خواهید داشت. تلاش برای افزایش وزن با محصولات اصلاح‌شده و مکمل‌های ویژه غذایی یا استفاده از غذاهای خانگی ویژه برای افزایش وزن سگ. اینکه کدام یک از این دو دسته رژیم را انتخاب می‌کنید به خود شما بستگی دارد اما فراموش نکنید که پیش از تصمیم‌گیری بد نیست تا بسته به شرایط سگ خود با یک متخصص دام‌پزشک مشورت کنید و مطمئن شوید که کدام از رژیم‌های مناسب سگ دلبند شماست. برای رژیم غذایی غیرطبیعی و شامل مکمل‌های غذایی حتماً باید با اطلاع دام‌پزشک و بررسی برندهای موجود در بازار عمل کنید اما در مورد غذاهای طبیعی حساسیت کمتری وجود دارد.

بهترین غذا برای درشت شدن توله سگ

یکی از انتخاب خوب در این رژیم غذایی برای افزایش وزن سگ پخت غذایی سنتی است که در زبان انگلیسی به آن (Satin Ball) می‌گویند. نحوه پخت این غذا اما چگونه است؟ ابتدا مواد اولیه زیر را تهیه کنید:

  • حدود دو کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده با چربی بین پانزده الی بیست درصد
  • دو عدد زرده تخم مرغ
  • یک ماهی ساردین کوچک با استخوان‌های ریز، خشک و له شده
  • دویست و هشتاد گرم جو دو سر
  • یک چهارم فنجان ملاس

ابتدا پیش از ورود به فرآیند پخت اجازه دهید به این پرسش احتمالی که ملاس چیست پاسخ دهیم. ملاس در اصل نوعی شیره شدیداً غلیظ و با رنگ تیره است که بشدت چسبناک و در عین حال مقوی است. ملاس که یک بمب انرژی و منبع میزان بالایی از مواد قندی است، یکی از فرآورده‌های نیشکر و چغندر قند در طول پروسه تولید شکر است. هر قاشق غذاخوری ملاس انرژی معادل شصت کالری دارد. که در این بخش به روش پخت این غذای مقوی خواهیم پرداخت.

تمام مواد اولیه را در یک کاسه بزرگ ترکیب کرده و تا سر حد میکس شدن هم بزنید. اگر بعد از هم‌زدن متوجه شدید که مخلوط حاصل به قدر کافی غلیظ نیست سعی کنید با اضافه کردن زرده تخم مرغ و جو، غلظت مخلوط را بالا ببرید. این کار را باید تا هنگامی که مخلوط به گرانروی معقولی برسد انجام دهید. اگر مخلوط را درست آماده کرده باشید می‌توانید با آن گلوله‌هایی ایجاد کنید. پس از انجام این کار گلوله ها را فریز کنید تا در بلندمدت در تغذیه سگ به شما کمک کنند. می‌توانید در بعضی وعده‌ها از این گلوله‌ها به عنوان وعده اصلی و در بعضی دیگر از آن‌ها به عنوان یک چاشنی و مکمل استفاده کنید. به طور میانگین بد نیست تا سگ شما دو گلوله را در طول روز مصرف کند.
سایر غذاهای طبیعی که سریع آماده می‌شوند
تخم مرغ آب‌پز: حتماً سعی کنید تخم مرغ را در مدت زمان طولانی بجوشانید تا کامل سفت شود. در این حالت خاصیت بیشتری برای رشد سگ دارد.
مخلوط تخم مرغ آب‌پز در کره: پس از این که تخم مرغ را جوشاندید آن را کامل له کنید. برای این کار بهتر است تخم مرغ را زیاد نجوشانید. پس از این تخم مرغ له شده را با کره ذوب شده قاطی کرده و هم بزنید. می‌توانید این غذا را به شکل خمیر به سگ خود داده یا آن را فریز و بعداً به غذای او اضافه کنید.
سس کره بادام‌زمینی: بهتر است خودتان با دستگاه غذا ساز بادام را خرد کرده و از آن کره بادام‌زمینی صاف تولید کنید اما در غیر این صورت می‌توان از کره‌های بادام‌زمینی فروشی برای این کار استفاده کنید.
غذا کودک: شما می‌توانید از غذاهای کودکی که حاوی پوره گوشت باشند استفاده کنید. این مواد غذایی منبع سرشار انرژی و ویتامین هستند.
ترکیب گوشت کبابی با ماکارونی و پنیر پیتزا: این ترکیب بشدت مقوی یکی از غذاهای مورد علاقه سگ ‌هاست.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

طریقه مصرف غذای خشک سگ

تماس بگیرید توله هاسکی سفید مشکی چشم ابی - H-108
تماس بگیرید توله هاسکی گلد چشم یخی - H-109
تماس بگیرید توله هاسکی گلد سفید قهوه ای - H110
تماس بگیرید هاسکی سفید مشکی چشم ابی - H112
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید