بهترین نژاد سگ شکاری

بهترین نژاد سگ های شکاری، حس بویایی خوبی دارند و از طرفی سایر ویژگی های آنها باعث شده است که از زمان های قدیم شکارچیان از آنها به عنوان یک نیروی کمکی استفاده کنند. سابقه استفاده از سگ های شکاری و پرورش آنها در سراسر جهان به زمان های قدیم باز می گردد و اسناد تاریخی زیادی هستند که نشان می دهند پیشینیان ما به استفاده و پرورش سگ های شکاری، اهمیت زیادی می داده اند. در ادامه این مطلب از دهکده حیوانات قصد داریم تعدادی از بهترین نژاد سگ شکاری را خدمت شما معرفی کنیم، اما قبل از آن باید در نظر داشته باشید که ممکن است بسیاری از این نژاد ها، امروز دیگر در زمینه شکار کاربردی مانند زمان های قدیم نداشته باشند و به دلیل کاهش میزان شکار به عنوان سگ خانگی یا نگهبان مورد استفاده قرار بگیرند.

بهترین نژاد های سگ شکاری کدام است؟

در ادامه ما توضیحات مختصری در مورد بهترین نژاد سگ شکاری در اختیار شما قرار میدهیم، اما بهتر است قبل از آن بدانید که هر کدام از این نژاد ها در منطقه جغرافیایی خاص و با شرایط خاص سازگاری بیشتری دارند و از طرفی کاربرد آن ها در زمینه شکار نیز می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

  • سگ امریکن فاکس هاند

این نژاد سگ برای شکار روباه پرورش داده شده و به دلیل سرعت بالایی که دارد، در زمینه شکار سایر جانوران و تعقیب آنها می تواند بسیار مفید عمل کند. زمانی که شما این سگ را به دنبال شکار می فرستید، حداکثر توان خود را می گذارد تا آن را پیدا کند و وقتی آن را پیدا کرد، به صورت مداوم پارس می کند تا شما به سمت او بروید.

بهترین نژاد سگ شکاری

  • سگ ویپت

اصالت نژاد این سگ به انگلستان باز می گردد و به عنوان یکی از سریع ترین سگ های جهان شناخته می شود. بیشتر استفاده از این سگ ها، برای مکانیابی شکار است، چرا که آنها علاوه بر حس بویایی، حس بینایی قوی دارند و به همین دلیل از آنها برای شکار موش و خرگوش استفاده می شده است. در ضمن سرعت این سگ ها در مسافت طولانی بسیار خوب است، حتی در مواردی که می تواند همدم خوبی برای شما باشد.

بهترین نژاد سگ شکاری

  • سگ تازی افغان

اول از همه بهتر است بدانیم که این سگ ها، امروز به عنوان یکی از سگ های اشرافی و لاکچری در جهان شناخته می‌شوند و ظاهر بسیار زیبای آنها می تواند در لحظه اول شما را فریب دهد و به این فکر بیافتید که با وجود این زیبایی توانایی همراهی برای شکار را ندارد. اما نکته بسیار مهمی که در خصوص آنها باید بدانید، این است که این نژاد صرفاً برای شکار پرورش پیدا کرده و سرعت بالا و هوشیاری زیاد آن می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بهترین نژاد سگ شکاری

  • سگ داکسهوند

این سگ ها دارای بدن کشیده و پاهای کوتاه هستند که در نگاه اول نمی توان تشخیص داد که به عنوان سگ شکاری مورد استفاده قرار می گیرد، اما جالب است بدانید که این نژاد سگ حدود ۳۰۰ سال پیش در آلمان، برای شکار جانوران مختلف و به خصوص جانورانی در زیر زمین مانند موش های صحرایی و گورکن ها مورد استفاده قرار می گرفته است. صدای پارس بلند این سگ ها باعث شده است که از آنها به عنوان سگ نگهبان نیز استفاده شود.

بهترین نژاد سگ شکاری

  • سگ تازی ایرلندی

یکی از بزرگترین نژاد سگ های شکاری نژاد سگ تازی ایرلندی است که جثه بزرگی دارد. البته جثه بزرگ این سگ نباید شما را بترساند، چرا که این سگ ها بسیار مهربان و خوش رفتار با خانواده هستند.

بهترین نژاد سگ شکاری

  • سگ بلاد هاند

این سگ ها قدرت بویایی بسیار قوی دارند و از طرفی در زمینه تعقیب و پیدا کردن شکار خود بسیار سر سخت می باشند. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که این سگ ها، می توانند بویی که از هفته های قبل روی زمین یا آب باقی مانده است را حس کنند و رد شکار شما را به راحتی دنبال کنند. این سگ ها امروزه بیشتر در عملیات های نجات و بازرسی های جنایی مورد استفاده قرار میگیرند.

بهترین نژاد سگ شکاری

عکس سگ شکاری ایرانی

در زمان های قدیم نژادهای سگ زیادی در ایران بوده است که بسته به روش های معیشتی مردم، می توان گفت که سگ های شکاری زیادی داشته اند، که امروزه تعداد زیادی از این نژاد ها منقرض شده یا اصالت خود را از دست داده اند. اما در این میان سگ های تازی ایرانی که انواع مختلفی دارند و تازی افغانی یکی از آنها است، در گذشته به عنوان سگ های شکاری مورد استفاده قرار می گرفتند. برای دیدن عکس سگ شکاری ایرانی فقط کافیست اسم این سگ ها را جستجو کنید.

بهترین نژاد سگ شکاری

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید