زبان بدن سگ گلدن رتریور

آیا شما یک گلدن رتریور در خانه دارید؟ چقدر سگ خود را می‌شناسید؟ بودن یک مالک خوب فقط به این معنی نیست که سگ خود را به درستی تغذیه کنید و یا به او مکان مناسبی برای زندگی بدهید. این‌ها تنها نیازهای اولیه سگ شما بوده و وظیفه شما در قبال او می‌باشد. نژاد گلدن رتریور همچنین احساساتی دارد. بنابراین ، شما باید به نیازهای عاطفی او نیز اهمیت داده و آن‌ها را تأمین کنید.
به عنوان یک صاحب خوب، وظیفه شما این است که سگ خود را در رفاه کامل نگهداری کنید تا مشکلی او را اذیت نکند. از همه مهمتر شما باید زبان بدن سگ خود را درک کنید، که ممکن است نشان دهنده احساسات او باشد. به راحتی می توان احساسات سگ را از طریق ژست‌های او درک کرد، زیرا سگ‌ها حیواناتی هستند که با حرکات بدن خود حرف‌های مهمی را بیان می‌کنند. آن‌ها قصد دارند آنچه را که احساس می کنند، خواه غم ، خوشبختی ، درد، ترس و یا عصبانیت را با صاحبان خود در میان بگذارند. برای درک احساسات آن‌ها فقط باید به نحوه حرکت قسمت های خاصی از بدن او تمرکز کنید.

سگ گلدن رتریور چگونه احساسات خود را بیان می‌کند؟

گرچه گلدن رتریورها گاهی اوقات با "غر و لند و پارس کردن" صحبت می کنند، اما بیشتر ارتباطات آن ها از طریق زبان بدن انجام می‌شود، به گونه‌ای که با تغییر حالات صورت و نگه داشتن بدن خود در حالت های مختلف، بدون استفاده از صدا دقیقا آنچه را که فکر می‌کنند و احساس می‌کنند را به صاحبان خود بیان می‌کنند. از آنجایی که گلدن رتریورها حیواناتی احساساتی هستند، شما به عنوان صاحب باید تمام خواسته‌های آن‌ها را تامین کنید.

تماس بگیرید گلدن رتریور طلایی - Gr100
تماس بگیرید توله گلدن رتریور طلایی پررنگ - Gr48
تماس بگیرید توله گلدن رتریور کرمی رنگ - GR51
تماس بگیرید توله گلدن رتریور Gr-103
  • بیان احساسات با حرکت گوش‌ها

از آنجایی که گلدن رتریورها دارای گوش‌های بزرگ و افتاده‌ای هستند، نمی‌توانند مانند سایر نژادها گوش‌های خود را تکان دهند. اما بازهم از طریق آن احساساتی از خود نشان می‌دهند. هنگامی که آن‌ها گوش های خود را صاف و به پشت سر خود ببرند، به این معنی است که عصبی هستند و از چیزی ترسیده‌اند.
اما، هرچه گوش‌های خود را به جلو آورده و کمی بلند کنند، بیانگر اعتماد به نفس بیشتر آن‌ها است. با توجه به ساختار گوش‌های گلدن رتریورها، آن‌ها نمی‌توانند مانند سایر نژادها گوش‌های خود را جابجا کنند، اما قادرند با کمی عقب و جلو کردن به همان روش از آن‌ها استفاده کنند.

زبان بدن سگ گلدن رتریور

  • بیان احساسات با حرکت دهان

گلدن رتریورها همچنین می توانند احساسات خود را با تغییر شکل ظاهری دهان ابراز کنند؛ به گونه‌ای که با باز و بسته نگه داشتن آن، یا پیچاندن دهان خود که به افشای دندان‌ها ختم شود، احساسات خود را بیان کنند. همچنین، گاهی اوقات نیز اقدام به لیسیدن دهان خود می‌کنند. هنگامی که دهان رتریورها بسته یا کمی باز باشد، به این معنی است که آن‌ها خوشحال و آرام هستند. البته، این خوشحالی زمانی بیشتر است که زبان خود را نیز تکان داده و لبخند در چهره آن‌ها مشاهده شود.
همچنین، هنگامی که او اقدام به لیسیدین لب یا چهره افراد کند، به معنای تسلیم شدن است؛ به گونه‌ای که استرس به جان آن‌ها افتاده و با این کار قصد دارند اعتماد و حمایت شما را جلب کنند. این نشان می‌دهد که سگ شما در وضعیتی قرار دارد که اعتماد به نفس خود را از دست داده و به چیزی اطمینان ندارد.

  • تعظیم کردن مقابل شما برای درخواست بازی

گلدن رتریورها هنگامی که هوس بازی کردن کنند، در مقابل صاحبان خود تعظیم کرده و سر خود را به نشانه درخواست بازی بالا و پایین می‌کنند. برای درک حالت آن‌ها بهتر است یک جاروبرقی را تصور کنید. آنها شکم خود را پایین آورده و قسمت تهتهانی بدنشان را به سمت بالا نگه می‌دارند. در این حین دم خود را تکان داده و به شما درخواست بازی می‌دهند. این یکی از رایج ترین علائم زبان بدن رتریور است. بعضی از آنها هنگام تعظیم برای جلب توجه بیشتر اقدام به پارس کردن نیز می کنند.

  • کشیدن خمیازه

خمیازه یکی دیگر از ژست‌هایی است که بیانگر احساس تنش یا استرس در رتریورها است. همچنین، حرکت نشانه عصبی بودن و کنترل نداشتن اوضاع است. هنگامی که سگ شما در این وضعیت دندان‌های خود را نشان داد، بهتر است کمی از آن‌ها فاصله بگیرید. رتریورها در این حالت بسیار پرخاشگر هستند و حتی می‌توانند گاز بگیرند. اگرچه، کنترل خشم نیز می‌تواند نشانه مطیع بودن باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

نگهداری سگ گلدن رتریور در آپارتمان

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید