نگهداری سگ گلدن رتریور در آپارتمان

سگ های گلدن رتریور نه تنها می توانند در آپارتمان زندگی کنند، بلکه می توانند یک سگ آپارتمانی خارق العاده باشند. اما چندین موضوع وجود دارد که برای نگهداری هرچه بهتر این نوع سگ ها در آپارتمان باید بدانید که در زیر به بررسی آنها می پردازیم:

ویژگی های مهم  سگ گلدن رتریور برای نگهداری در آپارتمان

  • اندازه سگ: قبل از پذیرفتن یک سگ گلدن رتریور شما باید مطمئن شوید که برای ساختمان شما بزرگ نیست و فضای کافی برای آن خواهید داشت. به همین دلیل شاید شما باید از نسل های کوتاه و متوسط این نوع سگ را انتخاب کنید و این یکی از دلایلی هست که شما زیاد گلدن رتریور را در آپارتمان نمی بینید. علاوه بر این باید به وزن آن هم توجه کنید، زیرا بعضی از ساختمان ها از محدودیت برخوردار هستند؛ برای همین شما باید قبل از پذیرش این نوع سگ در آپارتمان از صاحب آن سوال کنید.
  • سطح انرژی: توجه کنید که سگ های گلدن رتریور به طور طبیعی شکارچی هستند، بابت همین مسئله از انرژی بالایی برخوردارند که ممکن دردسر ساز شود و اگر محل زندگی شما کوچک باشد و این سگ نتواند به بازی بپردازد، ممکن است دچار افسردگی شود. شما باید برای این سگ شرایط بازی کردن را فراهم سازید، مثلا او را برای قدم زدن به بیرون از خانه ببرید تا لذت ببرد. سگ گلدن رتریور بسیار باهوش است و شما می توانید به راحتی به آن آموزش دهید و آن را آماده زندگی آپارتمانی کنید.
  • سطح صدا: یکی از نقاط ضعف زندگی آپارتمانی فاصله کم با همسایه ها است به همین دلیل شما باید دنبال سگی باشید که کمتر سر و صدا کند تا همسایه ها از شما شاکی نباشند. خوشبختانه شما می توانید سگ گلدن رتریور خود را آموزش دهید تا کمتر پارس کند، البته شما نباید از سگ انتظار داشته باشید که یک گوشه ساکت و آرام بنشیند و هیچ کاری نکند ولی با برخی تمرینات و آموزش ها می توانید پارس کردن سگ گلدن رتریور را به حداقل برسانید.
  • تغذیه سگ گلدن رتریور: زمان و مقدار غذا دادن به سگ مشخص نیست و بستگی به سن، جثه، فعالیت و متابولیسم بدن آن دارد. سگ های گلدن رتریور به دلیل فعالیت زیادی که دارند باید به خوبی تغذیه شوند و نیاز آنها به غذا بیشتر از سایر سگ ها است و همچنین شما باید به کیفیت غذای خریداری شده بسیار دقت کنید. پیشنهاد ما در سن 4 تا 7 ماهگی دو تا سه ظرف غذای خشک با کالری نسبتا کم در دو وعده برای سگ در روز است. که می تواند با توجه به سایر فاکتورها تغییر داده شود.

ویژگی های مهم  سگ گلدن رتریور برای نگهداری در آپارتمان

مراقبت کردن از گلدن رتریور در آپارتمان

توجه کنید که اگر شما تنبل هستید و یا وقت برای گردش و فعالیت بیرون از خانه خود را ندارید، به هیچ وجه یک گلدن رتریور را انتخاب نکنید. در مقابل اگر شما اهل هواخوری هستید و به گشت و گذار بیرون از خانه عادت دارید سگ گلدن رتریور یک انتخاب فوق العاده است. بهتر است که دوبار در روز و هر بار 20 تا 30 دقیقه این سگ را به هواخوری ببرید تا هنگامی که از بیرون بر می گردید، سگ شما ناراحت و غمگین نبوده و همواره شاد باشد. همچنین توجه داشته باشید که سگ گلدن رتریور به سرعت در عرض 4 تا 6 ماه رشد می کند، به همین دلیل این سگ ها مستعد بروز ناراحتی و مشکلات استخوانی هستند، پس شما باید از دویدن آنها روی سطوح سفت و محکم تا سن 2 سالگی جلوگیری کنید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید