حسادت سگ هاسکی

سگ ها از قدیم به عنوان دوست انسان ها به شمار می رفتند و در مکان های مختلف شهری و روستایی توسط انسان ها از آنها محافظت می شده است. سگ هاسکی یکی از نژادهای سگ است که به دلیل دارا بودن زیبایی ظاهری مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته است و به نوعی می‌توان آن را یکی از نژادهای برتر سگ دانست. در سال‌های اخیر مطالعاتی انجام شده است که در زیر آن حسادت سگ هاسکی مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله از سایت دهکده حیوانات قصد داریم به حسادت سگ هاسکی بپردازیم و بررسی کنیم که آیا سگ هاسکی حسادت می‌کند یا خیر.

حسادت سگ هاسکی

آیا سگ هاسکی حسادت می کند؟

از هر پنج نفری که سگ هاسکی داشتن چهار نفر می گویند که حسادت سگ هاسکی به سایر سگها را در برخی از موارد مشاهده کرده‌اند و حتی در برخی از موارد متوجه شدند که سگ هاسکی به فرزندان آنها حسادت می کند.
کریستین هریس محقق روانپزشک در دانشگاه کالیفرنیا آزمایشی طراحی کرد که طی آن حسادت ۳۶ سگ مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی در ابتدا از صاحبان سگ ها خواسته شد که به یک سگ پشمی تقلبی توجه زیادی داشته باشند و آن را نوازش کنند.
در این آزمایش متوجه شدند که سگ های مختلف در هنگامی که صاحبشان در حال نوازش سگ تقلبی بود مدام به صاحب خود دست می‌زدند و سعی در جلب توجه صاحب خود داشتند. طبق این مطالعه در حدود ۸۵ درصد از سگ هایی که در تحقیق حضور داشتند به سگ قلابی واکنش نشان می دادند و دوست نداشتند صاحبشان به سگ توجهی نشان بدهد.
بعد از گذشته این آزمایش مجدد محققان است صاحبان سگ ها خواستند که به یک کدو تنبل که در آن چراغی روشن است واکنش نشان بدهند و برای کدو تنبل داستان بخوانند و کدو تنبل را نوازش کنند. طی این آزمایش متوجه شدند که تنها ۴۰ درصد از سگ ها به کدو تنبل و نوازش کدو تنبل واکنش نشان می‌دادند که نسبت به آزمایش قبلی در حدود ۵۰ درصد کمتر بود. با توجه به این تحقیق محققان متوجه شدند که سگ ها نسبت به توجه صاحبشان به سگهای دیگر بسیار حساس هستند و نوعی حس حسادت را تجربه می کنند.
بعد از گذشت دو آزمایش قبلی محققان مجدد سگ قلابی را در اتاق دیگری قرار دادند و صاحب سگ را در اتاق دیگر قرار دادند و از صاحب سگ خواسته شد که در حضور سگ به اتاقی که سگ قلابی در آن قرار دارد، نگاه کند و وانمود کند در حالی بازی و صحبت با سگ قلابی است.
در این آزمایش که در آن سگ به هیچ عنوان سگ قلابی را نمی دید، بازهم محققان به این نتیجه دست پیدا کردند که سگ به سگ قلابی واکنش نشان می دهد و سعی در جلب توجه صاحبش دارد، بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که زمانی که سگ روی سگ قلابی حساس شده است حتی در صورت عدم مشاهده بصری سگ قلابی به او حسادت می کند و واکنش های زیادی نشان می دهد.

آیا سگ هاسکی حسادت می کند؟

نتیجه آزمایش بر روی حسادت سگ هاسکی

آزمایشی که در بالا به آن اشاره شد روی نژادهای مختلفی از سگ انجام شد، اما آیا سگ هاسکی از این قاعده مستثناست؟
در پاسخ به این سوال باید گفت خیر سگ هاسکی مانند سایر نژادهای سگ روی صاحب خود حساس است و در حدود ۹۰ درصد سگ های هاسکی به سگ های دیگری که صاحبشان به آنها علاقه نشان بدهد حسادت می کنند و سعی در جلب توجه دارند. با توجه به اینکه احساس حسادت در نژاد سگ هاسکی در حدود ۹۰ درصد است باید دقت داشته باشید که این سگ بیشتر از سایر نژاد سگ ها احساس حسادت را تجربه می‌کند. روش های تحقیق دیگری از صاحبان سگ هاسکی خواسته شد که به توله سگ توجه زیادی نشان بدهند و توله سگ هاسکی را ناز و نوازش کنند در حالی که به خود سگ هاسکی علاقه چندانی نشان ندهند.
طی این مطالعه محققان دریافتند که در حدود ۸۰ درصد از موارد سگ هاسکی به توله خودش حسودی می کند و سعی دارد نظر صاحبش را از سمت توله به سمت خودش بکشاند.
با انجام این مطالعه محققان دریافتند که سگ هاسکی بیشتر از هر سگ دیگری به توله خود حسادت می‌کند و دنبال جلب توجه صاحب خود است. بعد از این تحقیق محققان سگ هاسکی را به عنوان حسودترین نژاد سگ نامگذاری کردند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید