تربیت سگ گلدن رتریور

 غیر از زمان هایی که با کفش و دمپایی های جویده شده خود مواجه می شوید، دوست نداشتن توله سگ های گلدن رتریور اصلا کار آسانی نیست. تربیت سگ گلدن رتریور حتما باید از سنین آغازین وی شروع شود. همه صاحبان گلدن رتریورها می خواهند سگ خود را به بهترین شکل تعلیم دهند و از همان اولین روزهای زندگی گلدن رتریور به دنبال بهترین نحوه برخورد با وی و پروراندن او هستند. اما خیلی از آنها به درستی چگونگی رفتار با گلدن رتریور را نمی دانند. تربیت سگ گلدن رتریور باعث ایجاد پیوند ناگسستنی بین شما و سگتان می شود و در حفظ ایمنی سگتان به شما کمک می کند. موارد خاصی وجود دارد که همه صاحبان سگ ها تمایل به آموزش آن دارند، آموزش هایی که در خانه باید بداند، استفاده از قلاده، و همچنین درک دستورات اساسی مانند "نشستن" و "آمدن"؛ اما ده ها رفتار دیگر وجود دارد که می توانید سگ گلدن رتریور خود را با استفاده از روش های ذیل آموزش دهید.

تماس بگیرید گلدن رتریور طلایی - Gr100
تماس بگیرید گلدن رتریور اصیل - Gr102
تماس بگیرید توله گلدن رتریور طلایی پررنگ - Gr48
تماس بگیرید توله گلدن رتریور کرمی رنگ - GR51

نکات اصلی تربیت سگ گلدن رتریور

روش های متفاوتی برای آموزش سگ ها وجود دارد، ولی وقتی اصول ابتدایی پرورش سگ خود را بدانید کارتان راه می افتد. از موارد مؤثر می توان به سه نکته اصلی: پاداش دادن به رفتارهایی که دوست دارید، پاداش ندادن به رفتارهایی که دوست ندارید و ثابت قدم ماندن در اصول خود، اشاره کرد.

  • پاداش دادن: این بخشی از سری آموزش های سگتان می باشد که بسیار آسان و سرگرم کننده است. شما باید هر زمانی که سگتان کار درستی انجام می دهد به او پاداش دهید نه فقط زمان هایی که در حال آموزش و تربیت سگ گلدن رتریور خود هستید. اگر سگ گلدن رتریور شما در محوطه خارج از خانه ادرار کرد یا اینکه در مواجه با سگ های دیگر به جای غریدن، احوالپرسی دوستانه کرد، حتما باید او را تشویق کنید.
  • پاداش ندادن به رفتارهای منفی: این قسمت نیاز به کمی هوشیاری دارد. اگر سگ شما کاری را انجام می دهد که دوست ندارید، اول به این فکر کنید که چرا؟ معمولاً به این دلیل است که او به نوعی از رفتار شما دارد توجه (همان پاداش) می گیرد. شما باید آن توجه کردن را از بین ببرید. به عنوان مثال زمانی که می خواهید او را به بیرون ببرید و او از پوشیدن قلاده اش امتناع می کند و بالا و پایین می پرد و شما چندین بار به او تذکر می دهد و در نهایت از بیرون بردن او پشیمان می شوید این رفتار یعنی شما در حال پاداش دادن به او می باشید چرا که به او آن توجهی را که می خواسته داده اید، شما در عوض می توانید مدت زمانی از او دور شوید و یا به آسمان نگاه کنید تا او آرام شود. سپس قلاده او را بپوشانید و او را به راحتی به گردش ببرید.
  • ثابت قدم باشید: در پرورش سگتان رفتاری یکسان داشته باشید. شما و هر کس دیگری که با سگتان در تماس می باشد باید یک روش تربیتی که سگ شما آن را می شناسد اتخاذ کنید، به طور مثال اگر او را عادت داده اید از سفره غذایتان تغذیه نکند ولی کودک شما صرفا جهت بامزگی از سر سفره به او غذا می دهد، این رفتار مطمئنا برایتان مشکل ساز می شود. وقتی شما پیام های مختلفی ارسال می کنید سگ شما گیج می شود.

آموزش دادن به سگ گلدن رتریور

انتخاب لیست آموزش مورد نظر برای تربیت سگ گلدن رتریور

اولا حتما آموزش ها به صورت جلسات کوتاه مدت و تک مهارتی باشد، این نکته را فراموش نکنید که تعلیم چند مهارت همزمان نه تنها مفید نیست بلکه سگتان را خسته می کنید. حتما قبل از جلسات آموزشی تصمیم بگیرید که می خواهید در تربیت سگ گلدن رتریور خود چه چیزهایی را آموزش دهید. نکات زیر در حین آموزش سگ گلدن رتریور بسیار مفید می باشید:

  • اینکه از چه موقع توله سگ گلدن رتریور خود را آموزش دهید. از لحظه ای که توله سگ را به خانه می آورید، آموزش را شروع کنید.
  • مثبت و ثابت قدم باشید. مجازات سگ خود به دلیل ادرار کردن وی در خانه، تنها او را می ترساند و یادگیری او را سخت تر می کند.
  • توله سگ خود را طی یک برنامه منظم تغذیه کنید. مواد غذایی بین وعده ها را حذف کنید.
  • توله سگ خود را طبق یک برنامه منظم و به طور مکرر به گردش ببرید.
  • طی تربیت سگ گلدن رتریور، داشتن برنامه ای منظم جهت خوابیدن، تغذیه و گردش بسیار مهم است.

نکات فوق می تواند به شما هنگام آموزش سگ گلدن رتریور کمک زیادی کند. گلدن رتریور سگ های بزرگی هستند، لازم است طی زمان آموزش وی کمی صبر داشته باشید، اگرچه آنها سگ های بسیار باهوشی هستند ولی ممکن است یادگیری آنها زمان بر باشد. اما وقتی گلدن رتریورها آموزش می بینند به بخشی جدایی ناپذیر از خانواده شما تبدیل می شوند.

 

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید