خصوصیات سگ گلدن رتریور

خصوصیات سگ گلدن رتریور یا رتریور طلایی شامل رنگ کرم و یا طلایی رنگ مو‌ها و مهربانی این نژاد سگ است. معمولاً گلدن رتریور به خاطر هوش، استعداد و کنجکاوی زیادی که دارد به عنوان یک حیوان خانگی محبوب در اروپا و آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. از دیگر خصوصیات سگ گلدن رتریور می‌توانیم به جثه متوسط آن‌ها اشاره کنیم که البته جثه ماده کمی کوچکتر از نر می‌باشد. موی گلدن رتریور در قسمت پشت پاها، پهلو، زیر شکم، سینه و دم پر پشت‌تر و صاف‌تر است که ظاهر آن را زیبا‌تر و دوست داشتنی‌تر می‌کند. همچنین از خصوصیات سگ گلدن رتریور به طور بارز، دندان‌های مرتب و سر مخروطی شکل است. اگر رنگ مو‌ها رنگی خارج از طیف طلایی و کرم باشد به عنوان نژاد خالص شناخته نمی‌شود. گوش‌ها در این نژاد، آویزان هستند و دم افراشته و پرچمی هم مورد توجه است که هرگز به صورت فر خورده نیست. اگر به این موضوع یعنی خصوصیات سگ گلدن رتریور علاقه دارید می‌توانید با ادامه مطلب همراه شوید و اطلاعات دقیق‌تری بدست بیاورید …

خصوصیات گلدن رتریور

خصوصیات گلدن رتریور در مجموع باعث شده است تا این حیوان خانگی گزینه مناسبی برای خانواده‌هایی باشد که دارای فرزندان کم سن و سال هستند. گلدن رتریور، بسیار مهربان است و با شناسایی افراد خانواده یا دوستان که به طور منظم در محیط خانه دیده می‌شوند، ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار می‌کند. حالت کنجکاو و بازیگوش گلدن‌ها هم برای دوستداران سگ، جالب است زیرا می‌توانید در محیط‌های باز ساعت‌ها، با گلدن رتریور بازی کنید و اوقات خوبی داشته باشید. بهتر است برای مطالعه بهتر خصوصیات گلدن رتریور به تاریخچه‌ای از این نژاد بپردازیم. 

اصالت گلدن رتریور مربوط به کشور اسکاتلند است. این نژاد پرطرفدار و مهربان در سال ۱۹۱۳ در انگلستان و در سال ۱۹۳۲ در ایالات متحده به عنوان نژاد گلدن رتریور شناخته شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید گلدن‌ها دومین نژاد محبوب در آمریکا هستند و این محبوبیت همان‌ طور که قبلاً هم اشاره کردیم به خاطر محبت، بازیگوشی و استعداد بالای آن‌ها در آموزش است. در رده‌بندی که بین ۱۳۰ نژاد سگ انجام شده است گلدن رتریور در رتبه چهارم قرار می‌گیرد. این سگ‌های مهربان خیلی دوست دارند که با انجام فعالیت‌هایی وفاداری خود را به صاحبان نشان دهند و با آن‌ها مشغول باشند و یک نکته مهم درباره خصوصیات سگ گلدن رتریور این است که این سگ ذاتاً خوی تهاجمی نداشته و کوچکترین خطری برای کودکان در خانواده ندارد. بلکه با درک جایگاه خردسالان همواره سعی در محافظت از آن‌ها دارند. از دیگر خصوصیات قابل بررسی می‌توانیم بگوییم که گلدن‌ها، پر سر و صدا نیستند و فقط با بازیگوشی و فعالیت‌های همیشگی، نظر صاحبان خود را جلب می‌کنند. تمام این ویژگی‌ها باعث شدن است از گلدن رتریور‌ها به عنوان سگ‌های راهنما برای نابینایان یا دیگر توان خواهان استفاده شود چرا که این نژاد صبر و حوصله زیادی دارد و خیلی زود می‌تواند جایگاه و وضعیت صاحب خود را درک کند. در سال‌های اخیر دیده شده است که از رتریور‌ها برای همراه بیماران در بیمارستان، به‌ خصوص در بخش اطفال استفاده شود. این سگ‌های مهربان در کنار بیماران آرام می‌گیرند و اجازه می‌دهند افراد با نوازش آنها، استرس و ناراحتی خود را کاهش دهند. حتی به دلیل هوش بالا و استعداد زیاد رتریور‌ها در آموختن مهارت‌های مختلف، از آن‌ها برای کشف مواد مخدر یا مواد ممنوعه دیگر در نیرو‌های پلیس استفاده می‌شود. 

خصوصیات گلدن رتریور

خصوصیات ظاهری گلدن رتریور‌

خصوصیات ظاهری گلدن رتریور شامل موارد زیر است:

  • وزن در نر‌ها، ۲۷ تا ۳۶ کیلوگرم،‌ وزن در ماده‌ها ۲۵ تا ۳۲ کیلوگرم
  • ارتفاع در نر‌ها، ۵۶ تا ۶۱ سانتیمتر، ارتفاع در ماده‌ها ۵۱ تا ۵۶ سانتی‌متر
  • مو‌های متراکم، مواج و ضد آب
  • رنگ در طیف‌های کرم و طلایی
  • طول عمر حداکثر ۱۰ تا ۱۲ سال
  • مستعد برای بیماری‌های لگن و عفونت‌های چشمی، نارسایی قلبی و حساسیت‌های پوستی همچنین متأسفانه مرگ و میر به دلیل سرطان در این نژاد شایع می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های سگ گلدن رتریور می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که این نژاد از سگ بسیار مهربان و حساس است و همواره باید در طول روز، با شخص یا بازی سرگرم باشد. حتماً باید برای گردش و فعالیت گلدن رتریور برنامه منظمی داشته باشید و تغذیه آن را کنترل کنید. این نژاد علاقه زیادی به خوردن غذا و خوراکی‌های تشویقی دارد و اگر فعالیت زیادی نداشته باشد سریعاً چاق و فربه شده و مشکلات زیادی برای سلامتی آن به وجود می‌آید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید