آیا خون سگ را وحشی می کند؟

سگ نگهبان همیشه در کنار انسان برای نگهداری و نگهبانی از املاک و گله و اموال انسان ها بوده است. سگ نگهبان باید وحشی باشد، اما آیا خون سگ را وحشی می کند؟
پژوهشگران اعلام کرده اند که خوردن خون نه تنها سگ را وحشی نمی کند بلکه باعث بیماری های مثل اسهال و استفراغ و... می شود. اما در خون ماده ای به نام E2D است این ماده که به صورت ترکیبی در خون وجود دارد. استشمام بوی خون و ماده E2D است که سگ را وحشی و تحریک می کند و خوردن خون فقط باعث مریضی سگ می شود. سگ اگر آرام و اهلی باشد برای نگهبانی مناسب نیست و رفتارش با افراد غریبه متجاوز و حتی دزدان، همانند رفتارش با آشنایان و صاحبش خواهد بود.

آیا خون سگ را وحشی می کند؟

تأثیر بوی خون بر رفتار سگ

اما چرا مرسوم شده است که خون سگ را وحشی می کند؟ تأثیر بوی خون بر رفتار سگ و درنده کردن سگ است. نه تنها سگ بلکه ماده E2D کلیه گوشت خواران مثل ببر، شیر، گرگ هم با استشمام بوی خون به شدت تحریک می شوند و به سمتی که بوی خون می آید می روند. این ماده E2D در خون است که باعث می شود گوشت خواران و خونخواران مثل مگس به سمتی که خون ریخته شدن بروند. حتی بعضی حیوانات دیگر مثل خروس هم با استشمام بوی خون وحشی می شوند. جالب است بدانید بر این ماده بر حیواناتی که شکار محسوب می شوند مثل آهو و... باعث تحریک کردن و فرار کردن آنها می شود. بوی خون حیوانات را تحریک می کند به همین خاطر اکثر افراد به اشتباه به این باور رسیده اند که خوردن خون حیوان را وحشی می کند.

تأثیر بوی خون بر رفتار سگ

آیا خوردن خون برای سگ ها بی خطر است؟

در پاسخ به این سؤال که خوردن خون برای سگ بی خطر است؟ باید گفت در حد معمول اگر همراه با غذا باشد برای سگ ها بی خطر است. به عنوان مثال اگر یک ماهی، گربه یا هر موجود زنده ی دیگری به سگ بدهیم. سگ با خوردن آن مریض نخواهد شد. اما اگر خون را به طور جداگانه به سگ بدهیم، سگ مریض خواهد شد. حتی ممکن است برای سگ خطراتی هم داشته باشد. به عنوان مثال شما گاوی یا گوسفند را قربانی کرده اید اگر خون آن را جدا کنید و به سگ بدهید برای سگ مضر است. همچنین خون های غنی شده هم اصلاً توصیه نمی شود و به شدت برای سگ خطر آفرین است. غذای خون خشک، آسیاب شده فریز شده و.... هم برای حیوانات مضر است. در واقع نوشیدن خون نه تنها برای سگ بلکه برای هر موجود زنده ای دیگر هم خطر آفرین است.
خوردن خون در سگ باعث ناراحتی های گوارشی حیوان می شود. سگ اگر خون بخورد باعث بیماری های بسیاری از جمله تهوع، استفراغ، اسهال، نفخ می شود. بیماری های مثل لرزش عضلانی، خون در مدفوع و مسمومیت هم از آثار خوردن خون است.

آیا خوردن خون برای سگ ها بی خطر است؟

اگر سگ خون بخورد چه اقدامی باید کرد؟

همان طور که گفته شد خوردن خون باعث مریضی های برای حیوانات می شود. اما آیا می دانید اگر سگ خون بخورد چه اقدامی باید کرد؟ بهتر است با دام پزشک مشورت کنید. شما می توانید با کارشناسان دهکده حیوانات مشورت کنید تا خطری سگ شما را تهدید نکند. اما در دسترس ترین درمان برای هنگامی که سگ خون بخورد، دادن آب زیاد به سگ است. دادن آب گوشت مرغ یا آب گوشت گاو رقیق و کمی نمک هم برای درمان سگ مفید است. دادن یک وعده ی کوچک گوشت مرغ بدون استخوان و پوست به صورت آب پز و برنج سفید هم برای رفع مریضی مخصوصاً اسهال سگ مفید است. از سیب زمینی شیرین یا کدوحلوایی هم می توانید به جای برنج استفاده کنید. اما اگر سگ شما به مرغ آلرژی دارد می توانید غذاهای پروتئین دیگر را جایگزین مرغ کنید.

اگر سگ خون بخورد چه اقدامی باید کرد؟

سخن آخر
در پایان مجدد تأکید می کنیم از دادن خون های غنی شده، غذای خون خشک، آسیاب شده، فریز شده و در کل نوشاندن خون به سگ پرهیز کنید. اما اگر به هر دلیلی سگ شما خون خورد با کارشناسان دهکده حیوانات تماس بگیرید تا به شما کمک کنند. همچنین این باور که دادن خون به سگ باعث وحشی شدن حیوان است، اشتباه است. این بوی خون است که سگ را تحریک می کند. شما می توانید برای وحشی شدن سگ را از کارشناسان دهکده حیوانات راهنمایی بگیرید. این مجموعه بزرگ ترین و مجهزترین مرکز پرویش سگ های نگهبانی و.. است.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید