نگهداری توله سگ در حیاط

همانقدر که حیاط و باغ شما برای استراحت و تفریح بسیار عالی و پرنشاط است، همانقدر می‌تواند برای توله‌سگ‌ها خطرناک باشد. توله‌ها در شرایط سنی خاصی قرار دارند و نباید از آن‌ها چشم برداشت. برای نگهداری توله سگ در حیاط، باید قبل از هرچیز فضای آن را آماده و تمیز کرد تا خطری توله‌ها را تهدید نکند. این وظیفه ما به عنوان صاحب آن‌هاست و باید مطمئن شویم که مکان‌هایی که توله سگ‌هایمان برای بازی انتخاب می‌کنند، بی‌خطر باشد. متاسفانه تعداد سگ‌هایی که به دلیل خوردن گیاهان سمی و علف‌های هرز مسموم شده‌اند، تاکنون بسیار زیاد بوده است. در ادامه چند نکته کلیدی وجود دارد، که راهنمای خوبی برای آماده کردن حیاط می‌باشند.

مراقبت از توله سگ در حیاط

برای این که هنگام رها کردن توله سگ خود در حیاط هیچ استرسی بابت سلامتی او نداشته باشید، بهتر است به دستورالعمل‌های زیر توجه کنید.

از بین بردن گیاهان سمی

به یاد داشته باشید که بسیاری از علف‌های هرز و حتی گل‌ها، بلای جان سگ‌ها هستند. نگاه به شکل و شمایل زیبای گل‌ها نیندازید، که با رایحه خود برای شما دلبری می‌کنند. 90 درصد این گل‌ها و گیاهان حتی برای انسان نیز مضر بوده و اگر تنها چند برگ از این علف‌ها وارد معده سگ‌ها شود، آن‌ها را راهی بیمارستان خواهد کرد. یکی از این گیاهان گل بنفشه است که علی‌رغم زیبایی و بوی خوشی که دارد موجب بروز ناراحتی‌های قلبی در سگ‌ها می‌شود.

نگهداری توله سگ در حیاط

هرگز از سم و آفت‌کش‌ها در حیاط استفاده نکنید

اگر قصد نگهداری توله سگ در حیاط را دارید، هرگز از آفت‌کش‌ها استفاده نکنید. این سم‌ها علی‌رغم این که قاتل آفت‌ها هستند و سلامت درختان و گیاهان حیاط را حفظ می‌کنند، اما سلاح مرگباری برای توله سگ‌ها و حیوانات خانگی محسوب می‌شوند. اکثر آفت‌کش‌ها حاوی مواد شیمیایی و سمی خطرناک نظیر سولفوتون، متیومیل و ... هستند که همگی در ساخت مرگ موش کاربرد دارند. بنابراین، به دنبال راه‌های دیگری برای از بین بردن آفت‌ها باشید.

نسبت به تنظیم دمای مناسب برای حیاط اقدام کنید

گرما و سرمای زیاد می‌تواند توله سگ‌ها را از پا در بیاورد. برخی از نژادها مانند بولداگ که بینی کوچکی دارد، در شرایط آب و هوایی بد نمی‌تواند به خوبی نفس بکشد. البته این امر در بسیاری از نژادهای دیگر نیز صادق بوده و اگر گرما و رطوبت در حیاط زیاد باشد، موجب گرمازدگی آن‌ها خواهد شد. اگر درآمد خوبی دارید، برای خنک کردن یا گرم نگه داشتن حیاط می‌توانید از بخاری‌های گازی استفاده کنید. همچنین، مسقف کردن حیاط نیز پیشنهاد خوبی است.

نگهداری توله سگ در حیاط

هرگز توله سگ خود را با قلاده نبندید

اگر قصد نگهداری توله سگ در حیاط را دارید، باید او را آزاد و رها کنید یا بهتر است این ایده را از ذهن خود پاک کنید. توله‌ها وقتی در فضای باز قرار بگیرند، فقط به فکر بازی کردن هستند. حال اگر بخواهید او را غل و زنجیر کنید نه تنها کمکی به او نکرده‌اید، بلکه موجب افسردگی و ناراحتی او شده‌اید.

فرار نکردن را به او یاد دهید

یکی از نکات مهمی که در نگهداری از انواع نژاد سگ باید مد نظر بگیرید، تعلیم آن‌ها به فرار نکردن است. طلایی‌ترین و تنهاترین زمان برای تعلیم سگ‌ها، دوران ابتدایی تولد آن‌هاست. حتی اگر آرام‌ترین نژاد را بدون آموزش رها کنید، تبدیل به موجوداتی سرکش می‌شوند. کافیست نشستن و بلند شدن را به او یاد بدهید تا هر گاه فکر فرار به سرشان زد، با شنیدن صدای شما سریعاً بنشینند. برای آگاهی بهتر از نحوه تعلیم سگ می‌توانید به مطلب "چگونه سگ خود را تربیت کنیم" رجوع کنید.

نگهداری توله سگ در حیاط

محل دستشویی کردن را به او نشان دهید

یکی از نکات مهم هنگام نگهداری توله سگ در حیاط خانه، نشان دادن محل دستشویی به اوست. اگر توله سگ‌ها را در فضای آزاد به حال خود رها کنید، تمام عقده‌های چندین روزه خود را بابت نظمی که در محیط خانه حاکم بوده را خالی می‌کنند؛ به گونه‌ای که تمام مکان‌های مورد علاقه خود را برای دستشویی کردن انتخاب خواهند کرد.

بهترین سگ برای نگهداری در حیاط

شما می‌توانید هر نژادی را در خانه نگه دارید. اما برای این که در نگهداری آن‌ها به زحمت نیفتید، بهتر است نژادهای آرام و بی‌خطر را انتخاب کنید. نژادهایی نظیر پاگ، بولداگ، لابرادور، جک راسل و غیره که همگی عاشق صاحبان و خانواده خود هستند.

نگهداری توله سگ در حیاط
تمرین دادن توله سگ برای ماندن در حیاط و نخوردن علف‌های هرز، روشی عالی برای تضمین سلامتی اوست. اگر حیاط خود را به خوبی تمیز و مرتب کنید؛ به طوری که هیچ اثری از آفت‌ها و گیاهان سمی در آن باقی نماند، می‌تواند تبدیل به بهشت توله سگ‌ها شود.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید