چگونه سگ خود را تربیت کنیم

توله‌سگ‌ها به قدری زیبا و دوست داشتنی هستند که هرگز نمی‌توان به آن‌ها سخت گرفت. اما، به یاد داشته باشید که اگر توله‌سگ‌ها در سال‌های اول تولد خود به‌خوبی تعلیم نبیند در آینده مشکلات زیادی را برای صاحبان خود ایجاد خواهند کرد. پس چگونه سگ خود را تربیت کنیم تا در آینده از رفتارهای زشت او کلافه نشویم؟ پاسخ روشن است! هرگز نباید از رفتارهای زشت او بگذرید و باید تمام تعالیم را به طور سختگیرانه دنبال کنید.

چگونه سگ خود را درست تربیت کنیم ؟

برای این‌کار کافیست حداقل 1 ساعت از وقت خود را در روز به آن‌ها اختصاص دهید. توجه داشته باشید که اگر فرآیند تعلیم طول بکشد موجب خستگی آن‌ها می‌شود. اولین قدم در تربیت سگ‌ها آموزش "آمدن" و "رفتن" است.

چگونه سگ خود را تربیت کنیم

چگونه سگ خود را صدا بزنیم؟

تصور کنید در حال قدم زدن با سگ خود هستید و او در حال فاصله گرفتن از شماست. طبیعتا اگر نتوانید او را متقاعد به برگشتن کنید با مشکلات زیادی از قبیل تصادف و فرار آن‌ها مواجه خواهید شد. فراموش نکنید که اگر سگ‌ها در خیابان از چیزی بترسند تا قله قاف خواهند دوید. بنابراین، قبل از این‌که او را به خیابان ببرید به مدت چند هفته کلمه "بیا" را با او تمرین کنید تا با این کلمه آشنا شود.
اکنون چگونه سگ خود را تربیت کنیم تا با شنیدن کلمه "بیا" به سمت ما حرکت کند؟ کافیست یک توپ را پرتاب کنید و هرگاه او را برداشت کلمه "بیا" را تکرار کرده و با دست، خودتان را نشان دهید. چندین هفته این‌کار را تکرار کنید تا ذهن توله‌سگ شما شرطی شود.

چگونه سگ خود را تربیت کنیم

چگونه سگ خود را بدون قلاده به پیاده‌روی ببریم؟

ابتدا به مدت چند هفته قلاده سگ خود را شل کنید تا آن را در گردن خود حس نکند. سپس، متراژ زنجیر را افزایش دهید؛ تا جایی که سگ شما نسبت به پیاده‌روی قبلی از شما دورتر شود. در روزهای اول، سگ‌ها از فاصله گرفتن از صاحبان خود می‌ترسند و همیشه فاصله را با آن‌ها حفظ می‌کنند. بهتر است به طور نامحسوس از او فاصله بگیرید تا به این‌کار عادت کند. سپس، در فضاهای امن قلاده او را باز کرده و اجازه دهید آزادانه قدم بزند. پس از مدتی متوجه می‌شوید که سگ شما بدون قلاده در حال گشت‌زنی است.

چگونه سگ خود را تربیت کنیم

چگونه سگ خود را تربیت کنیم تا با دستور ما بنشیند؟

برای این‌کار کافیست در مقابل سگ خود بایستید و مقداری غذا در دست داشته باشید. صبر کنید تا او بنشیند. به محض این‌که سگ شما نشست کلمه "بنشین" را بگویید و غذا را در دهان او بگذارید. اکنون از او فاصله بگیرید و او را تشویق به ایستادن کنید. اکنون دوباره نزدیک او شوید و حرکت قبل را تکرار کنید. چندین هفته این‌کار را تکرار کنید تا سگ شما نشستن را یاد بگیرد.
روش بعدی این است که غذا را مقابل دهان او ببرید، اما اجازه خوردن ندهید. لقمه را با دستان خود بالا پایین کنید تا سگ سر خود را حرکت دهد. سپس، دستان خود را به قدری پایین بیاورید که سگ شما مجبور به نشستن شود. آنگاه لقمه را در دهان او بگذارید. مجددا لقمه‌ای بردارید و آن‌ را بالا نگه دارید. احتمالا، سگ بارها تقلا کند تا به لقمه برسد. بار دیگر دست خود را پایین آورده تا او بنشیند و لقمه را در دهان او بگذارید. این‌گونه ذهن سگ شما شرطی شده و یاد می‌گیرد که تنها زمانی به لقمه می‌رسد که نشسته باشد.

how to train your dog1

چگونه سگ خود را تربیت کنیم تا محل دستشویی را یاد بگیرد؟

یکی از دغدغه‌های صاحبان سگ آموزش مکان دستشویی به او است. این‌کار باید در روزهای ابتدایی و قبل از عادت کردن سگ به محل جدید زندگی خود صورت گیرد. در روزهای ابتدایی تمام رفتار سگ خود را زیر نظر بگیرید و زمانی که متوجه شدید در حال آماده شدن برای دستشویی کردن است، بلافاصله او را به دستشویی ببرید. کلیدی‌ترین زمان برای این‌کار، دقیقا لحظه‌ای است که او مشغول این‌کار است. باید به او بفهمانید که مخالف این‌کار او هستید.
خوشبختانه، سگ‌ها بسیار باهوش هستند و رفتارهای صاحبان خود را آنالیز می‌کنند. سگ‌ها متوجه برخورد خشن صاحبان خود می‌شوند و برای این‌که دوباره شاهد خشم آن‌ها نباشند از کارهای زشت خود دست می‌کشند. پس از مدتی خواهید دید که سگ شما در مقابل درب دستشویی ایستاده و منتظر باز شدن آن است. البته، برای این‌که سگ‌ها راحت‌تر کار خود را انجام دهند یک مکان جداگانه برای دستشویی آن‌ها مشخص کنید.
در این مطلب آموختیم که چگونه سگ خود را تربیت کنیم . سعی کنید جلسات آموزشی را کوتاه و سرگرم‌کننده برگزار کنید. اگر احساس می‌کنید که سگ شما با روش‌های آموزشی شما سازگار نیست، روش خود را عوض کنید. هرگز سیستم پاداش را فراموش نکنید؛ به گونه‌ای که برای هر بار درست انجام دادن دستورات به آن‌ها پاداش دهید. این‌کار باعث می‌شود تا انواع نژاد سگ‌ ها با شوق زیاد به دستورات شما عمل کنند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید