تغذیه گلدن رتریور

گلدن رتریورها سگ‌های بزرگ جثه‌ای هستند که بسیار مهربان بوده که دارای اشتهای بی حد و اندازه‌ای هستند؛ به گونه‌ای که اگر آن‌ها را در خانه تنها رها کنیم، تمام یخچال و آشپزخانه را برای یافتن غذا بهم می‌ریزند. برای تامین نیازهای غذایی سگ طلایی خود، بهتر است رژیم غذایی باکیفیتی برای او در نظر بگیرید تا تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ شما جهت رشد فراهم شود.
همچنین، با رعایت وزن سگ خود باید از بروز مشکلات بهداشتی مانند مشکلات موروثی مفصل جلوگیری کرد تا اطمینان حاصل کنید که گلدن رتریور شما سرحال بوده و زندگی باکیفیتی دارد.

آشنایی با تغذیه گلدن رتریور

سگ گلدن رتریور عموما بین 55 تا 75 پوند وزن دارد. بر اساس میانگین وزن این نژاد، شورای تحقیقات ملی آکادمیک غذایی آمریکا روزانه بین 989 تا 1،272 کالری را برای رتریورهای بی تحرک و بین 1،353 تا 1740 کالری در روز را برای رتریورهای فعال توصیه می‌کند. گونه‌های پیرتر که از مشکلات سوء تغذیه رنج می‌برند، معمولا به کالری کمتری نسبت به همتایان جوان و فعال خود نیاز دارند.
البته، بهتر است رتریورهای پیر را نزد دامپزشک برد تا سلامت جسمی آن‌ها را بررسی کند. ممکن است برخی از آن‌ها مانند سگ‌های جوان بسیار پر تحرک باشند؛ اما به دلیل برخی مشلات درونی که اغلب نیز قابل درمان هستند، نتوانند غذای زیادی مصرف کنند. از این رو، بهتر است با تشخیص به موقع بیماری آن‌ها در صدد رفع آن برآیید و با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب آن‌ها را خوشحال کنید.

غذاهای مناسب را انتخاب کنید

انتخاب غذاهای خشک به تمیز نگه داشتن دندان‌های سگ شما کمک می‌کند. البته، نباید تمام غذا به صورت خشک سرو شود. مواد غذایی کنسرو شده با داشتن رطوبت اضافی می توانند با غذای خشک مخلوط شوند تا نظر سگ شما را با عطر و طعم خوب خود جلب کنند. این ترفند برای افزایش اشتهای سگ‌های بدغذا بسیار مناسب است. در صورت نیاز با توجه به میزان تحرک و سن رتریور خود، غذاها را با توجه به اطلاعات موجود در برچسب‌ها ترکیب کرده تا از کالری روزانه توصیه شده برای سگ خود اطمینان حاصل کنید.
طبق گفته‌های سازمان غذا و داروی آمریكا، غذاهایی که با برچسب "كامل و متعادل" مطابق با استانداردهای مربوط به رژیم غذایی تولید می‌شوند، برای تمامی سنین مناسب هستند. این برچسب تضمین می‌کند که رتریور شما کالری و ویتامین‌های مورد نیاز خود برای شکوفایی و رشد را دریافت خواهد کرد.

تغذیه گلدن رتریور

مقدار روزانه پیشنهادی

پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از نفغ معده سگ خود تنها روزی 2 الی 3 فنجان غذای خشک مخصوص رتریور به او بدهید. توجه داشته باشید که مقدار غذای سگ رابطه نزدیکی با جثه و سن او دارد. هر چه سن سگ شما کمتر باشد، باید تعادل را در تغذیه او نسبت به جثه‌اش برقرار کنید. این کار باعث می‌شود تا سگ شما دچار اضافه وزن نشود. گفتنی است که سگ‌های رتریور استعداد زیادی در چاق شدن دارند.
بنابراین، هرگز به آن‌ها بیش از حد غذا ندهید. افزایش وزن موجب کاهش تحرک سگ‌ها شده، که این امر در آینده بر کیفیت زندگی آن‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ به طوری که دیگر نمی‌توانند مثل قبل تحرک داشته باشند و همین امر آن‌ها را دچار بیماری‌های مختلف می‌کند.

نکاتی مهم هنگام تغذیه سگ گلدن رتریور

برخی از دارندگان سگ ترجیح می‌دهند تا رژیم‌های غذایی خانگی را به سگ‌های خود در نظر بگیرند. برای اطمینان از انتخاب رژیم غذایی درست، جزئیات تمام غذاهایی که برای تغذیه روزانه او در نظر گرفته‌اید را با دامپزشک یا یک متخصص تغذیه سگ در میان بگذارید. حتما ظروف و سطوح آشپزخانه را قبل از دست زدن به مواد غذای کاملاً بشویید تا از آلوده شدن باکتری‌ها جلوگیری کنید.
به دنبال یک غذای سگ تجاری باشید که گوشت یا غذای گوشتی مانند مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، بره یا ماهی جزو ترکیبات اصلی آن باشد. مواد اولیه موجود در برچسب‌های مواد غذایی سگ جزئیات کاملی را به شما نشان می‌دهند تا از میزان کالری موجود در آن‌ها مطلع شوید. این ماده غذایی همچنین می‌تواند حاوی غلات سبوس دار مانند جو کامل، جو یا برنج قهوه‌ای باشد.
برخی از آن‌ها نیز خواص میوه‌ها و سبزیجات تازه و فیبردار را شامل می‌شوند. چربی‌های حیوانی و گیاهی مانند چربی مرغ یا روغن نیز انرژی لازم را برای رتریورها فراهم می‌کنند. طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریكا، مواد نگهدارنده طبیعی به نام توکوفرول‌های مختلط منبع ویتامین E را تشکیل می‌دهند و نسبت به سایر مواد مغذی نظیر اتوکسیکین کمتر عوارض دارند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید