افزایش جثه سگ

بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا سگ‌های خود را بزرگ‌تر کنند. این افراد بسیاری از مکمل‌ها را به برنامه غذایی سگ‌ها اضافه می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن، موجب رشد آن‌ها شوند. اما، تغذیه به‌تنهایی تاثیری در افزایش جثه سگ ندارد؛ به گونه‌ای که اگر رژیم غذایی، ورزش و سایر موارد موثر را در برنامه خود اضافه نکنید، هیچ نتیجه‌ای نخواهید گرفت. برخی از افراد تصور می‌کنند که افزایش وزن تنها مختص به انسان بوده و حیوانات از این قاعده مستثنی هستند. اما حیوانات نیز با کمی تمرین و داشتن تغذیه مناسب می‌توانند در کمترین زمان ممکن به یک موجود غول‌پیکر تبدیل شوند.

راه‌کارهایی برای افزایش جثه سگ

در این مطلب چند روش طلایی از سوی پرورش‌دهندگان و مربیان حرفه‌ای سگ، به صاحبان حیوانات خانگی ارائه شده است که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

شروع با رژیم غذایی مناسب

اولین کاری که برای تقویت عضلات سگ باید انجام دهیم، اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب است. توجه داشته باشید که هر نژادی دارای برنامه غذایی مخصوص به‌خود است؛ به گونه‌ای که ممکن است یک ماده غذایی برای یک نژاد کاملا مضر باشد، در حالی که همان ماده غذایی برای نژادهای دیگر بهترین کالری را دربر دارد. از این رو، قبل از شروع با یک دامپزشک باتجربه مشورت کنید. به طور کلی مصرف پروتئین می‌تواند بهترین تغذیه برای سگ‌ها باشد.

 افزایش جثه سگ

ورزش روزانه برای افزایش جثه سگ

هنگامی که قصد دارید وزن سگ خود را افزایش دهید، باید بعد هر وعده غذایی او را به مدت 30 دقیقه به پیاده‌روی ببرید. البته، 30 دقیقه پیاده‌روی کاملا برای سگ‌ها عادی بوده و نباید آن را به عنوان ورزش قلمداد کرد. از این رو، میزان پیاده‌روی و گشت‌زنی را افزایش دهید. توجه داشته باشید که اگر در کنار رژیم غذایی، ورزش را فراموش کنید، سگ شما دچار اضافه وزن کاذب شده و خبری از عضلات قوی در او نخواهد بود.

دریافت برنامه تمرینی از دامپزشک

فراموش نکنید که خسته کردن انواع نژاد سگ‌ ها چیزی جز پشیمانی به‌همراه ندارد. درست است که حیوانات انرژی زیادی دارند، اما اگر این انرژی تحلیل برود مشکلات زیادی برای آن‌ها به ‌همراه خواهد داشت. مشاوره با دامپزشک و گرفتن یک برنامه تمرینی برای سگ‌ها به‌خصوص توله‌سگ‌های 6 الی 12 ماهه قبل از شروع تمرینات اهمیت دارد. دامپزشکان به صاحبان سگ توصیه می‌کنند که برای افزایش وزن توله‌ سگ‌ها 18 ماه صبر کنند تا آن‌ها به‌خوبی مراحل رشد خود را طی کنند.

 افزایش جثه سگ

پوشاندن جلیقه‌های سنگین

یکی از عواملی که در افزایش جثه سگ موثر است، استفاده از جلیقه‌های سنگین به‌همراه وزنه می‌باشد. برای تهیه این جلیقه‌ها کافیست به فروشگاه‌ های حیوانات بروید و با توجه به وزن و جثه سگ خود یک جلیقه مناسب انتخاب کنید. توجه داشته باشید که قبل از خرید جلیقه، حتما سگ خود را وزن کنید. وزن جلیقه باید تقریبا یک سوم وزن سگ باشد. پس از این‌که جلیقه را بر تن سگ خود کردید او را به مدت 30 الی 45 دقیقه به پیاده‌روی ببرید.

سگ خود را برای تمرینات سخت‌تر آماده کنید

اکنون که عضلات سگ شما پس از گذشت چند هفته پیاده‌روی با جلیقه قوی شده، بهتر است تمرینات سخت‌تر را آغاز کنید؛ چراکه او اکنون از قدرت بدنی بیشتری برخوردار بوده و آماده چالش‌های جدیدی است. اولین تمرین بستن وزنه به پشت او است. بهتر است یک وزنه 1 الی 2 کیلوگرمی به پشت او وصل کنید و با پرتاب کردن اشیاء به دوردست از او بخواهید که به دنبال آن برود.
تمرین بعدی برای افزایش جثه سگ استفاده از تردمیل است. البته، آموختن تردمیل به سگ‌‎ها کمی سخت است و اگر فرصت این‌کار را ندارید، بهتر است راه‌های دیگر را انتخاب کنید. اما تردمیل به مدت 5 الی 7 دقیقه می‌تواند عضلات او را به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت کند. آخرین چالشی که سگ‌ها در این مرحله باید با آن مواجه شوند، شنا کردن است. اگر سگ شما به آب‌تنی علاقه دارد این یک فرصت طلایی برای تقویت عضلات او است. 90 درصد سگ‌ها به طور غریزی شنا کردن را بلد هستند و نیازی به آموزش دادن به آن‌ها نیست. فقط باید تمام جوانب احتیاط را در نظر بگیرید، چراکه اگر سگ‌ها هنگام شنا کردن خسته شوند، ممکن است نتوانند بر روی آب باقی بمانند.

 افزایش جثه سگ

به سگ‌های خود فرصت ریکاوری کردن بدهید

اکنون پس از یک روز تمرین سخت باید به سگ خود استراحت بدهید. بهتر است این تمرینات را 2 الی 3 بار در هفته برای او در نظر بگیرید تا عضلات او فرصت کافی برای ریکاوری را داشته باشد. فراموش نکنید که چنین تمرینات طاقت‌فرسایی باید برای یک بازه زمانی 1 ساله در نظر گرفته شود تا سگ‌ها دچار کمبود کالری نشوند.
توجه کنید که اگر فرایند افزایش جثه سگ به صورت اصولی انجام نشود، می‌تواند کار را برای او سخت کند. سگ‌ها همانقدر که از انرژی زیادی برخوردار هستند، همانقدر هم می‌توانند خسته شوند. پس، در اتخاذ تمرینات بدنی تمام جوانب را در نظر بگیرید و قبل از شروع تمرینات حتما با یک دامپزشک باتجربه مشورت کنید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید