گلدن رتریور نر بهتر است یا ماده

گلدن رتریور یک سگ با اندازه متوسط است که برای یافتن پرندگان شکار شده مانند اردک و پرندگان کوهستانی، هنگام شکار و تیراندازی پرورش یافته است. این نژاد نسبت به نژادهای دیگر رشد کندتری دارد. گلدن رتریورها به طور غریزی عاشق آب بازی هستند و از آنها به عنوان یک نژاد پشمالو یاد می شود، زیرا دارای یک پوشش داخلی متراکم هستند که گرمای کافی را در خارج از خانه برای آن ها فراهم می کند و یک پوشش بیرونی دارند که آب را دفع می کند. در تغییرات فصلی موی بدنشان به وفور ریخته می شوند و به نظافت نسبتاً منظمی نیاز دارند. گلدن رتریور برای اقامت در محیط های حومه شهر مناسب هستند. این نژاد بهترین گزینه برای پرورش و آموزش برای کمک به افراد نابینا و ناشنوا است. علاوه بر این، آنها به عنوان یک سگ شکاری، سگ ردیاب و برای جستجو و نجات آموزش دیده اند. این نژاد مزاج دوستانه و آرام دارد، به همین دلیل به عنوان یک سگ محافظ حرفه ای مناسب نیست، اما خلق و خوی آن باعث شده است که به سومین نژاد محبوب سگ ها شناخته شود.

مقایسه رفتاری گلدن رتریور نر و ماده

بیشتر افرادی که سگ گلدن رتریور دارند بر اساس خلق و خوی این نژاد، سگ ماده را به نر ترجیح می دهند. در قدیم هم مردم بیشتر سگ های ماده را به نر ترجیح می دادند. بسیاری از مردم بر این باورند که گلدن رتریورهای ماده رفتارهای آلفا، مانند "نشانه گذاری" را از خود نشان نمی دهند که این ویژگی آن ها را نسبت به سگ های نر مطیع تر و با توجه تر می کند. همینطور گلدن رتریورهای ماده برای نشان دادن قوی بودن و سلطه گری با سگ های دیگر درگیر نمی شوند.
نکته ی حائز اهمیت اینجا است که گلدن رتریورهای ماده سریعتر از نرها بالغ می شوند. مثلا یک سگ ماده 1 ساله مانند یک نر 2 ساله عمل می کند. در حالیکه گلدن رتریورها در سن یک سالگی قدشان به حداکثر می رسد و در سن دو سالگی نیز از نظر وزنی کامل می شوند، اما قدرت ذهنیشان تا سن سه سالگی به بلوغ کامل نمی رسد. از طرف دیگر گلدن رتریورهای نر معمولاً با محبت تر هستند و به افراد نزدیک خود وابستگی بیشتری نشان می دهند و همچنین به طور کلی قابلیت آموزش بیشتری دارند. بیشتر نرها به راحتی با غذاهای تشویقی انگیزه می گیرند تا آموزش های خود را به نحو احسن انجام دهند.

مقایسه رفتاری گلدن رتریور نر و ماده

مقایسه سایز و وزن گلدن رتریور نر و ماده

سایز و وزن گلدن رتریورهای نر به طور متوسط 2 تا 4 اینچ و 5 تا 20 پوند بیشتر از ماده است. گلدن رتریورهای عقیم شده به ندرت رفتارهای جنسی از خود بروز می دهند و وقتی سطح تستوسترون پس از عقیم شدن کاهش پیدا کرد، بیشتر این رفتارها از بین می روند. بیشتر گلدن رتریورهای ماده برای جلب توجه به سمت شما می آیند و بعد از آن دور می شوند، ولی نرها همیشه نزدیک شما هستند. 

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید