تشخیص نژاد سگ از روی عکس

ممکن است قصد خرید سگی را داشته باشید و نژاد آن برایتان مهم باشد، ولی شرایط دیدن آن را از نزدیک نداشته باشید. در این جا یاد می گیرید که چگونه نژاد هر سگی را از روی عکس تشخیص دهید. در حالی که برای شناسایی دقیق نژاد سگ خود به یک آزمایش واقعی دی ان ای نیاز خواهید داشت، این نکات مفید به شما کمک می کند تا اکثر سگ ها را با دیدن خودشان از نزدیک یا از روی عکس شناسایی کنید.
اگر می خواهید نژاد سگ ها را از روی عکس تشخیص دهید، حتما عکس خوبی از آن تهیه کنید که کاملا سر، گوش ها، دم، رنگ و پوست آن مشخص باشد.

تشخصیص نژاد سگ از روی حالت سر آن ها

سر یک سگ، سرنخ مفیدی برای تشخیص نژاد آن است زیرا سه طبقه بندی عمده برای نوع جمجمه سگ ها وجود دارد:

  • سگ هایی با اندازه سر دراز

این نژادها که سر و بینی دراز و نازک دارند معمولا در نژاد هایی مانند ژرمن شپرد، سگ گرگی، سگ ویپت، سگ راف کولی، سگ پودل و گریت دین دیده می شود.

تشخیص نژاد سگ از روی عکس

  • سگ هایی با اندازه سر نرمال ( متوسط)

سایز سر این نوع سگ ها متوسط است و دارای جمجمه گسترده تری نسبت به پوزه هستند. این نوع ظاهر را می توان در نژاد های دالماسین، الکهاند نروژی، بیگل، بلژین مالینویز، بوردر کالی، اسپرینگر اسپانیل انگلیسی و یورکشایر تریر دید.

تشخیص نژاد سگ از روی عکس

  • سگ هایی با اندازه سر کوتاه

این نژاد ها دارای جمجمه ی وسیع به همراه پوزه ی کوتاه هستند. معمولا پوست اطراف پوزه ی آن ها چروکیده است و حالت افتادگی دارد. جشم هایی برآمده دارند و فک به گونه ای است که آب دهان آن ها دائم به بیرون از دهان سرازیر می شود. این ویژگی ها در نژاد هایی مانند بولداگ، پاگ، پکنیز، باکسر، کاوالیر کینگ چارلز اسپاینل، اسپاینل تبتی دیده می شود.

تشخیص نژاد سگ از روی عکس

تشخیص نژاد سگ از روی حالت گوش آن ها

در حالی که هنوز به سر سگ ها نگاه می کنیم، می توانیم چیزهای زیادی از گوش آن ها بگوییم. بعضی از سگ ها دارای گوش های تیزی هستند، مانند تریر سفید هایلند غربی و شپرد آلمانی. برخی دیگر گوش های آویزانی دارند مانند دو نژاد بیگل و داکسهوند. گوش های سگ هایی که بویایی بسیار قوی دارند، معمولاً دراز هستند تا رد بوی مورد نظر را به خوبی دنبال کنند.

تشخیص نژاد سگ از روی عکس

تشخیص نژاد سگ از روی پوست آن ها

قدم بعدی نگاه کردن به پوست این حیوانات است. نژادهای شپرد آلمانی، آلاسکا مالاموت و لابرادور دارای پوستی پشمالو هستند و نژادهای تریرتریر دارای موهای زبر هستند. این نوع از پوست، سگ را در برابر سرما حفاظت می کند و وقتی در آب شنا می کنند آب را به خود جذب کرده و باغث تمیز ماندن سگ می شود.

تشخیص نژاد سگ از روی عکس

تشخیص نژاد سگ از روی رنگ آن ها

رنگ بدن سگ ها نیز می تواند در تشخیص نژاد آن ها کمک کنند. ممکن است سگ ها دو یا سه رنگ داشته باشند مانند کوکر اسپاینل. آن ها ممکن است مانند نژاد دالماسین خال خالی باشند.

تشخیص نژاد سگ از روی عکس

تشخیص نژاد سگ از روی دم آن ها

به دم آن ها نگاه کنید آیا صاف، کوتاه یا فرفری است؟ اصلا دم دارند؟ شکارچیان اغلب برای جلوگیری از آسیب دیدگی، دم نژاد هایی مانند تریر و اسپاینل را کوتاه می کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه سگ نگهبان دهکده حیوانات تماس بگیرید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید