علت بی حالی سگ

بی‌حالی و ضعف یکی از شایع‌ترین عارضه‌هایی است که سگ‌ها حداقل چندین‌بار در طول زندگی خود دچار آن می‌شوند. علت بی حالی سگ می‌تواند خستگی و یا نشان از یک بیماری پنهان باشد. از این رو، هنگام مشاهده چنین حالتی از سگ خود، باید او را فورا نزد دامپزشک ببرید. پزشک ممکن است برای درمان بی حالی سگ داروهای مختلفی تجویز کند که مصرف آن‌ها بسیار ضروری است. بنابراین اگر حیوان خانگی شما در برابر خوردن آن مقاومت کرد، باید ترفندهای مختلفی را امتحان کنید.

علت بی حالی سگ چیست؟

مسائل زیادی می‌تواند دلیل بی‌حالی سگ شما باشد؛ از عفونت گرفته تا دردهای مزمن و حتی تغذیه نامناسب که در چنین وضعیتی دامپزشک بهتر از هر کس می‌تواند شما را در تشخیص آن کمک کند. عفونت‌های مختلفی می‌تواند موجب بی‌حالی سگ‌ها شود که در ادامه شایع‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

علت بی حالی سگ

عفونت پاروویروس

عفونت پاروویروس (Parvovirus) از طریق مدفوع پخش می‌شود. این ویروس می‌تواند موجب استفراغ، بی‌حالی، اسهال و دلدرد در سگ شود. درمان بی حالی سگ شامل مراحل مختلفی است که مصرف داروهای ضد تهوع و آنتی‌بیوتیک یکی از آن‌هاست. توصیه می‌شود هرگز به طور سرخود به سگ‌ها دارو ندهید، چراکه ممکن است شرایط را از چیزی که هست بدتر کنید. هیچ‌کس جز دامپزشک نمی‌تواند نسخه درست را تجویز کند.

عفونت دیستمپر

عفونت دیستمپر (Distemper) می‌تواند علت بی حالی سگ شما باشد. علائم این بیماری عبارتند از تب، سرفه، بی‌حالی، ضعف و ترشحات چشم و بینی که ممکن است در صورت تداوم باعث ایجاد مشکلات عصبی نیز شوند. علائم عفونت دیستمپر بسیار گسترده هستند و در هر سگ متفاوت است. از این رو، برای درمان او و تجویز درست دارو نیاز به مراجعه به دامپزشک است.

علت بی حالی سگ

عفونت کنل

عفونت کنل (Kennel) یک بیماری تنفسی مسری است. از نشانه‌های رایج این بیماری می‌توان به سرفه‌های خشک و بی‌حالی اشاره کرد. این بیماری می‌تواند بین سگ‌ها پخش شود و مطمئنا سگ شما نیز از طریق هم‌نوع خود مبتلا شده است. برای درمان بی حالی سگ در زمانی که به عفونت کنل مبتلا است، باید داروهای ضدسرفه و آنتی‌بیوتیک استفاده کرد. داروهای ضد سرفه زیادی در داروخانه‌ها به‌فروش می‌رسند که با توجه به شدت سرفه و تب تجویز می‌شوند.

تماس بگیرید توله ماده سگ هاسکی مالاموت سفید - H123
تماس بگیرید توله نر سگ هاسکی مالاموت سفید - H123
تماس بگیرید توله هاسکی 45 روزه سفید مشکی - H124
تماس بگیرید توله های نر و ماده سایبرین هاسکی - H125

عفونت‌ عروقی هارت‌ورم

عفونت عروقی هارت‌ورم (Heartworm) می‌تواند علت بی حالی سگ باشد. این عفونت از طریق حشرات موذی به‌ویژه پشه منتقل می‌شود. معمولا، پشه‌ها در حال مکیدن خون موجودات زنده هستند و ممکن است خون کثیف یکی از آن‌ها را به سگ‌ شما منتقل کرده باشند. این عفونت دارای علائمی نظیر بی حالی، تب، ضعف شدید و افسردگی است. بهتر است در این مواقع از تجویز داروهای خوراکی اجتناب کنید، چراکه دوران نقاهت این عفونت کمی طولانی است و مصرف طولانی‌مدت چنین داروهایی می‌تواند دستگاه گوارش سگ را مختل کند. توصیه می‌شود از آمپول‌ به‌جای آن‌ها استفاده کنید.

علت بی حالی سگ

بیماری‌های عروقی

بی‌حالی و ضعف شدید از علائم آشکار بیماری‌های عروقی هستند. بیماری‌های عروقی اگر به‌موقع درمان نشوند، مشکلات فراوانی را به‌همراه خواهند داشت که اصلی‌ترین آن مرگ است. از نشانه‌های دیگر بیماری‌های عروقی می‌توان به کم ‌شدن اشتها، تنفس سریع، سرفه و افزایش ضربان قلب اشاره کرد. برای درمان بی حالی سگ و بیماری‌های عروقی بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید تا با تجویز داروهای مخصوص قلب مشکل او برطرف شود.

بیماری کبد

علت بی حالی انواع نژاد سگ می‌تواند ناشی از بیماری کبد باشد. علائم اصلی مشکلات کبدی در سگ‌ها بی‌حالی، کم‌ شدن اشتها، زردی یا سفیدی بیش از اندازه چشم‌ها هستند. همچنین در برخی از مواقع نفخ معده نیز گزارش شده است که اگر به موقع درمان نشود، ممکن است سگ شما روزهای زیادی را زنده نماند. درمان بیماری‌های کبدی بسیار ضروری است و هرگز نباید پشت گوش انداخته شود. سگ‌ها در این مواقع بیشتر از هر زمان به شما نیاز دارند. پس، با مراقبت‌های ویژه خود موجب بهبودی او شوید.

علت بی حالی سگ

کم شدن قند خون سگ

قند خون پایین دقیقا نقطه مقابل دیابت است. کم شدن قند خون می‌تواند موجب بی حالی و در نتیجه منجر به صرع شود. درمان بی حالی سگ بستگی به میزان کاهش قند خون دارد. این بیماری می‌تواند به طور موقت با مصرف شربت‌های خوراکی و تزریق داروهای قند خون درمان شود. اما، برای درمان قطعی نیاز به مراقبت‌های ویژه و اصلاح رژیم غذایی او دارد. همچنین نباید سگ خود را در این مدت خسته کنید.

دیابت

شاید باور نکنید، اما حیوانات نیز دچار دیابت و افزایش قند خون می‌شوند. دیابت نیز می‌تواند علت بی حالی سگ باشد. برای تشخیص این بیماری کافیست رفتار سگ خود را زیر نظر بگیرید. اگر مصرف روانه آب او بالا رفته است، نشان‌دهنده دیابت و افزایش قند خون می‌باشد. درمان دیابت مستلزم تزریق انسولین به همراه تنظیم رژیم غذایی است.

علت بی حالی سگ
اگر این روزها شاهد بی حالی و تغییر رفتار سگ خود هستید، مطمئن باشید که چیزی از درون او را رنج می‌دهد. بهتر است هنگام مشاهده چنین رفتاری از او به دامپزشک مراجعه کرده و اقدام به درمان بی حالی سگ خود کنید. توجه داشته باشید که اگر مشکل بی حالی سگ خود را جدی نگیرید، می‌توانید او را روز به روز به مرگ نزدیک‌تری کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

آیا حیوانات خانگی به کرونا مبتلا می‌شوند؟

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید