شرایط نگهداری سگ اشپیتز

سگ اشپیتز یکی از نژاد های سگ خانگی است که دارای دو نوع ژاپنی و آلمانی است که بیشتر به عنوان سگ خانگی شناخته می شود و طرفداران زیادی دارد. نمونه های ژاپنی این سگ از قرن 20 در بین اروپایی ها بسیار محبوب شدند و این محبوبیت را تا امروز حفظ کرده اند. این سگ های کوچک ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارند و از طرفی نگهداری از این سگ ها برای بسیاری لذت بخش می باشد. در ادامه این مطلب از دهکده حیوانات قصد داریم در مورد شرایط نگهداری سگ اشپیتز صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

شرایط نگهداری سگ اشپیتز

شرایط نگهداری سگ اشپیتز چگونه است؟

اولین مواردی که ما در خصوص شرایط نگهداری از سگ اشپیتز می گوییم در مورد بیماری هایی است که ممکن است سلامتی این نژاد را تحت الشعاع قرار دهد و شما به عنوان صاحب باید آنها بشناسید و برای درمان آنها تلاش کنید. در ادامه این بیماری ها را خدمت شما معرفی می کنیم و توضیحاتی در این زمینه می دهیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

  • در رفتگی کشکک زانو: در رفتگی کشکک یا کاسه زانو در این سگ ها زمانی رخ میدهد که در رفتگی در استخوان های سگ بوجود بیاید و باید در نظر داشته باشید که در این سگ ها چنین مشکلی بیشتر در پای عقبی اتفاق می افتد. در بسیاری موارد این مشکل به صورت خود به خود در سگ ها خوب می شود و صرفا نیاز به استراحت دارند، اما در صورت وخیم شدن شرایط، مجبور به عمل جراحی خواهید بود.
  • دیسپلازی مفصل ران: این بیماری در این سگ ها بیشتر ارثی است و شرایطی را به وجود می آورد استخوان ران به درستی به مفصل وصل نمی شود. این موضوع باعث ایجاد درد در پاهای عقبی سگ شما خواهد شد. از آنجایی که این مشکل در تولد پیش می آید باید در نظر داشته باشید که در زمان خرید توله، حتماً با یک دامپزشک در این مورد مشورت کنید.
  • صرع: در صورتی که سگ شما به این بیماری مبتلا باشد باید بدانید که درمانی برای آن وجود نخواهد داشت، اما می توانید با دارو این بیماری را کنترل کنید. در نظر داشته باشید که سگ های مبتلا به صرع در صورتی که به درستی مدیریت شوند، می توانند زندگی نرمالی داشته باشند.

شرایط نگهداری سگ اشپیتز

شرایط نگهداری و مراقبت از سگ اشپیتز

در ادامه این قسمت چند نکته دیگر که برای نگهداری و مراقبت بهتر از سگ اشپیتز را با شما در میان میگذاریم تا در زمان خرید این سگ ها به یاد داشته باشید و بتوانید رابطه بهتری با آنها برقرار کنید.

  • سگ نژاد اشپیتز برای زندگی در آپارتمان مناسب نیست و باید این موضوع را حتما مد نظر داشته باشید که این سگ برای داشتن زندگی بهتر و روحیه شادتر، باید به صورت روزانه تحرک داشته باشند تا انرژی ذهنی و جسمی آنها تخلیه شود. پس برای تحرک و بازی این سگ باید زمان کافی بگذارید. روزانه 30 دقیقه پیاده روی برای او بسیار مفید است، اما حتما که در زمان پیاده روی قلاده او را به درستی ببندید.
  • در صورتی که بخواهید این سگ را در حیاط خانه خود نگهداری کنید، باید حتما در نظر داشته باشید که این سگ ها عاشق دنبال کردن حیوانات مختلف و کندن زمین هستند. پس در این زمینه باید مراقب باشید که او به خانه شما و مهم تر از آن خودش آسیبی نرساند. در ضمن در تنهایی، این سگ عاشق پارس کردن است و بهتر است قبل از خرید این سگ این موضوع را به یاد داشته باشید.
  • این سگها تمایل زیادی برای زندگی در آب و هوای سرد یا خنک را دارند و باید این موضوع را در نظر داشته باشید که گرمای بیش از حد هوا، باعث مریض شدن و بد خلقی شدید آنها خواهد شد.
  • سگ های اشپیتز ذاتِ مستقلی دارند و تربیت آنها برای شما ممکن است کمی چالش برانگیز باشد، به همین دلیل باید در نظر داشته باشید که اگر برای اولین بار قصد خرید سگ دارید، بهتر است با این موضوع کنار بیایید و تربیت سگ را به یک مربی حرفه ای بسپارید و یا از او در این زمینه کمک بخواهید. در همین راستا به یاد داشته باشید که بهتر است اگر اولین بار است که اقدام به خرید سگ به عنوان حیوان خانگی می کنید، سراغ نژاد هایی بروید که آموزش پذیری بهتری دارند.
  • حتماً برای تغذیه این سگ ها از یک دامپزشک یا فرد متخصص کمک بخواهید و طبق برنامه غذایی آنها را تغذیه کنید تا چاق نشوند.

شرایط نگهداری سگ اشپیتز

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید