چگونه با سگ قهر کرده آشتی کنیم

هنگامی که سگ ناراحت است و قهر می کند از روی ظاهر و حرکات او، آن را متوجه خواهید شد. این موجودات بسیار احساسی هستند. گاهی پیش می آید با یک برخورد یا یک حرف بسیار غمگین و گوشه گیر شوند. اما چرا آن ها قهر می کنند؟ آیا‌ نیاز است با او آشتی کنید؟ از چه روشی برای آشتی با او استفاده شود؟ هرچند موارد زیادی همانند سرزنش شدن، استرس، بی حوصلگی و غیره وجود دارند که سبب قهر او می شوند. اگر او کار اشتباهی انجام داده است و نیاز به تنبه دارد بی شک بعد از دعوا کردن، او قهر می کند. برای آشتی آن لازم است کمی وقت برای او بگذرید. با او همراه شوید تا متوجه اشتباه اش شود و سپس او را آشتی دهید. در ادامه با نحوه آشتی کردن با سگ آشنا می شویم با دهکده حیوانات همراه باشید.

آشتی دادن سگ بسیار مهم است. به ویژه زمانی که به صاحب خود بسیار وابسته باشد. چرا که آن‌ها موجودات اجتماعی هستند و امکان دارد با طول کشیدن زمان قهر، افسرده شوند. برای آشتی دادن سگ می توان از روش های زیر نیز استفاده کرد:

  • پیاده روی با او
  • دادن تشویقی
  • انجام فعالیت های زیاد به او
  • در زمان استراحت خود به او یک تکه استخوان بدهید

نحوه صحیح نوازش سگ ها

نحوه صحیح نوازش سگ ها

یادگیری نحوه صحیح نوازش سگ مهم است. آن‌ها تنها نوازش صاحبان خود را قبول دارند و می خواهند صاحبانشان به آن‌ها ابراز علاقه کنند. قبل از هر اقدامی برای نوازش باید با او ارتباط برقرار کنید که با لیس زدن دست شما توسط او قدم اول را برداشته می شود. به عبارت دیگر تا قبل از اینکه او به شما نزدیک نشده است هرگز شما هیچ اقدامی انجام ندهید. چرا که ارتباط باید از طرف او شروع شود نه شما.

آگاه باشید برای نوازش سگ، با زبان بدنتان با او صحبت کنید. درست است او نمی تواند حرف بزند و یا حرف های شما را متوجه نمی شود. اما حرکات و نحوه نگاه کردن شما به او پیام های لازم را می دهد. سعی نکنید وقتی او را نمی شناسید با او رو به رو شوید و به او زل بزنید. زیرا او در برخورد اول زل زدن مداوم را همانند یک حمله می بیند. انسان محبت را در بغل کردن می بیند. اما آن‌ها این‌گونه نیستند. بیشتر آن‌ها با بغل کردن میانه ای ندارند. اگر بار اول است با یکی از آن‌ها رو به رو می شوید برای سلامت جسمی خودتان هم که شده است او را بغل نکنید.

شاید این سؤال را بپرسید برای نوازش سگ چه قسمت هایی از بدن او را نوازش کنیم؟ محض اطلاعات شما او از دست زدن به گوش، پوزه، پا، ران و دم بیزار است. به خصوص کسی که بار اول است او را نوازش می کند در مقابل این کار جبهه می گیرد. ترجیحاً به جای این قسمت ها، نوازش زیر گردن یا چانه را انجام دهید. سپس می توانید از قسمت های دیگری چون پهلو و پشت گوش نیز برای نوازش بعدی و ایجاد ارتباط بیشتر نیز استفاده کنید.

دادن تشویقی به سگ

دادن تشویقی به سگ

یکی از کارهایی که بیشتر صاحبان سگ ها انجام می دهند به آن‌ها جایزه یا تشویقی می دهند. هرچند دادن تشویقی در حوزه یادگیری او، بهداشت دندان، نظارت بر دهان و لثه نیز می تواند نقش موثری داشته باشد. بنابراین اگر تصمیم داشتید یکی از آن‌ها را نگهداری کنید دادن تشویقی را فراموش نکنید. چرا که یکی از روش های افزایش محبت بین خود و او، دادن جایزه است. با دادن جایزه پیوند شما و او محکم تر و بیشتر می شود.

شاید این سؤال را از خود بپرسید بهترین تشویقی برای سگ چه مواد غذایی می تواند باشد. در بازار مواد غذایی بسیاری برای آن‌ها موجود است که بیشترشان به این مواد علاقه‌مند هستند. برای نمونه می توان جایزه‌هایی چون موارد زیر را انتخاب کرد:

  • بیسکویت
  • جایزه‌های نرم
  • بیسکویت یا مواد غذایی شبیه به استخوان
  • گوشت، استخوان یا غذاهای جویدنی
  • جایزه‌های گیاهی یا رژیمی

توجه داشته باشید که دادن تشویقی به سگ در میان وعده ها بهترین ایده است. به ویژه اگر می خواهید او را تربیت یا آموزش دهید این زمان بهترین زمان است. انتخاب زمان قبل از وعده اصلی یا بعد از آن اصلاً ایده جالبی نخواهد بود.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید