نگهداری سگ در زمستان

بسیاری از مردم از مشکلاتی که گرمای شدید برای سگ‌ها بوجود می‌آورد، آگاه هستند. اما در مورد سرما چطور؟ آیا زمانی که در هوای سرد زمستان با سگ خود به گشت‌زنی می‌رویم، باید از چیزی نگران باشیم؟ بله! سرما نیز خطرات خود را داشته و شرایط نگهداری سگ در زمستان را کمی سخت کرده است. سرما می‌تواند آسیب زیادی به سگ‌ها وارد کند؛ به ویژه وقتی سگ شما اهل بیرون رفتن نباشد و یا از موهای کم‌پشتی برخوردار باشد.

شرایط نگهداری سگ در زمستان

برای این که بتوانید انواع نژاد سگ خود را در زمستان از سرما محافظت کنید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. اگرچه اولویت این است که در فصول سرد سال، سگ‌های خود را در منزل نگه دارید، اما اگر آن‌ها برای بیرون رفتن بیقراری می‌کنند، چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر آن‌ها نیست.

لانه او را گرم نگه دارید

اگر جایی در خانه ندارید و مجبور به نگهداری از سگ خود در حیاط هستید، بهتر است قبل از سرد شدن هوا، اقدام به عایق‌کاری لانه او کنید. برای این کار به اندازه ابعاد لانه او آلومینیوم تهیه کرده و در کف لانه او پهن کنید. چهار طرف آلومینیوم را به زمین بچسبانید؛ طوری که هرگز تکان نخورد. سپس، یک نایلن بزرگ را بر روی آن پهن کرده و کمی پوشال روی آن بریزید. این کار را برای دیواره‌ها نیز انجام دهید تا هیچ راهی برای نفوذ سرما به لانه وجود نداشته باشد.

نگهداری سگ در زمستان

هر از چند گاهی سگ خود را چک کنید

اگر متوجه این شدید که سگ شما بیقرار است و مدام پارس می‌کند، به سراغ او بروید تا شرایط او را بررسی کنید. بدن او را لمس کنید تا میزان دمای آن را متوجه شوید. اگر بدن او سرد بود، احتمالا سرما به قدری بوده است که عایق‌کاری نیز پاسخگوی آن نبوده است. بنابراین یا بهتر است او را به یک صاحب مهربان بفروشید، و یا این که جایی در خانه برای او فراهم کنید.

پوشاندن کت و پاپوش – خنده دار اما ضروری

به یاد داشته باشید که اگر سگی را خریدید، باید عین یک پدر یا مادر از او نگهداری کنید. درست است که شرایط نگهداری سگ در زمستان بسیار سخت و پیچیده است، اما یا نباید سگ بخرید و یا اگر خریدید، باید تمام هزینه‌هایش را بپردازید. خوشبختانه، فروشگاه‌های حیوانات خانگی (پت‌شاپ) این روزها آنقدر لباس‌های گوناگونی را عرضه می‌کنند، که نیاز تمام صاحبان را تامین کرده‌اند. شما می‌توانید با خرید ژاکت و پاپوش، سگ‌های خود را از گزند سرما در امان بدارید.

نگهداری سگ در زمستان

غذا و مایعات گرم به او بدهید

بسیاری از دامپزشکان معتقدند که وجود آب کافی در بدن سگ می‌تواند سوخت و ساز بدن او را افزایش دهد، که این امر موجب بالا رفتن دمای بدن او می‌شود. سعی کنید غذاها و مایعاتی که به او می‌دهید را تا حد امکان گرم کنید. به دلیل سرمای هوا، ممکن است ظرف آب آن‌ها یخ بزند. از این رو، مدام ظرف آب آن‌ها را چک کرده و از گرم بودن محتویات داخل آن اطمینان حاصل کنید. البته، نباید خیلی هم غذاها را داغ کرد، چراکه ممکن است معده آن‌ها را اذیت کند.

ساعات گرم روز را برای بیرون بردن سگ‌ها انتخاب کنید

همانطور که گفتیم شرایط نگهداری سگ در زمستان کمی متفاوت با سایر روزهای سال است. درست است که سگ‌ها خیلی دیر سرما می‌خورند و بدنشان در برابر ویروس قوی است، اما این بدان معنا نیست که مراقب آن‌ها نباشیم. معمولا، روزهایی در زمستان پدیدار می‌شود که ابری جلوی تابش آفتاب را نگرفته و بهترین فرصت را برای گشت‌زنی فراهم می‌کند. البته قبل از بیرون رفتن، حتماً سگ خود را خوب بپوشانید. همانطور که گفتیم، می‌توانید از پت‌شاپ انواع لباس‌های زمستانی را برای سگ خود خریداری کنید؛ به طوری که دمای بدن آن‌ها کمتر از 30 درجه سانتی‌گراد نشود.

keeping dogs in winter1
سگ‌ها موجوداتی بسیار حساس هستند و باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کرد. همیشه به یاد داشته باشید که حیوانات نیز مانند انسان‌ها خیلی چیزها را احساس می‌کنند. بهتر است گاهی اوقات خود را در شرایط آن‎‌ها تصور کنید، اگر چیزی برای شما مناسب بود، مطمئن باشید که برای آن‌ها نیز مناسب است. اما، هنگامی که از سرما به خود لرزیدید، بدانید که سگ شما نیز سردش است و باید خوب پوشانده شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه سگ نگهبان دهکده حیوانات تماس بگیرید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید