زمان بستن قلاده به توله سگ

سگ ها به عنوان یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی بین انسان ها شناخته می شوند و افراد زیادی هستند که علاقه شدیدی به نگهداری از این حیوانات دوست داشتنی دارند. برای نگهداری درست از انواع نژاد سگ ها شما باید همیشه نکات مهمی را رعایت کنید و دستورالعمل هایی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید یک محیط سالم و آرام برای حیوان خانگی خود بسازید که در آن احساس سرزندگی و شادی کند. فراموش نکنید هنگامی که سگ شما احساس راحتی کند، انرژی بیشتری خواهد داشت و خوشحال تر خواهد بود. یکی از نکات در زمینه نگهداری از سگ ها در سنین پایین که در این مطلب با شما در میان میگذاریم، زمان بستن قلاده به توله سگ است. بستن قلاده برای سگ های خانگی امری ضروری به نظر می رسد، اما فراموش نکنید که هیچ سگی به قلاده شدن علاقه ای ندارد و همین باعث می شود که موضوع قلاده بستن به سگ ها کمی چالش برانگیز باشد. در ادامه بیشتر در مورد زمان بستن قلاده به توله سگ صحبت می کنیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص با شما در میان میگذاریم.

زمان مناسب برای بستن قلاده به توله سگ

قبل از هر چیز بدانید که وقتی سگ ها قلاده می شوند تغییراتی در خلق و خوی آنها به وجود می آید و ممکن است که مشکلاتی مانند گاز گرفتن، دویدن بیش از حد در مسافت‌های طولانی، تغییرات خلق و خو و ترک کردن صاحب خود را ایجاد کنند. دلیل اصلی بروز چنین رفتارهای این است که قلاده کردن سگ ها با غریزه طبیعی آنها مخالفت است و همین باعث می شود که به محض قلاده شدن احساس کنند که زندانی هستند و به دام افتاده اند، این موضوع به مرور زمان باعث می شود سگ شما غمگین و حتی در مواردی دیوانه شود. در ضمن باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که اگر سگ های شما بعد از قلاده شدن بتوانند قلاده خود را باز کنند و فرصت مناسبی پیدا کنند، بی شک از دست شما فرار می کنند و از آنجایی که می دانند در صورت برگشت مجدداً قلاده خواهد شد، احتمالاً پیش شما باز نمی گردد.

زمان بستن قلاده به توله سگ
اولین موردی که در خصوص قلاده کردن سگ ها و زمان مناسب برای آن، باید بدانید این است که این موضوع تا حد زیادی به نژاد سگ مورد نظر شما بستگی دارد، این ارتباط چنین است که هر چقدر سگ شما علاقه و نیاز بیشتری به تحرک داشته باشد و به قول معروف بازیگوش باشد، مقاومت بیشتری در خصوص قلاده شدن نشان می دهد و زمانی که قلاده و بسته می شود تغییرات خلق و خوی بیشتری در او احساس می شود. به همین دلیل ممکن است شما مشاهده کنید که در موارد زیادی سگ های آرام بعد از قلاده شدن پرخاشگر و وحشی می شوند و احتمال بروز رفتار تهاجمی در آنها شدیدتر خواهد شد.
تحقیقات انجام شده روی سگ ها نشان می دهد که بهترین زمان برای بستن قلاده و عادت دادن آنها به قلاده بین دو تا پنج ماهگی است، چرا که در چنین شرایطی قدرت آموزش پذیری بیشتری دارند و می توانند راحت تر با این موضوع کنار بیایند. البته این مورد را به یاد داشته باشید که حتی در سنین پایین هم وجود قلاده به دور گردن سگ ها، باعث ایجاد حس ناامنی و زندانی شدن در آنها می‌شود و به طور کلی وجود قلاده برای سگ خوشایند نیست و به همین دلیل پیشنهاد می شود که حتی در صورتی که سگ شما به قلاده عادت کرد و برای استفاده از آن هیچ مقاومتی نشان نداد، تنها هنگامی که می خواهید او را بیرون از خانه ببرید از قلاده استفاده کنید و در زمان هایی که سگ در خانه حضور دارد سعی کنید که او را در محیطی مانند حیاط آزاد بگذارید.
نکته بعدی که در خصوص زمان بستن قلاده به توله سگ باید بدانید، این است که در زمان آموزش بستن قلاده بهتر است که سگ خود را به صورت مرتب و به عنوان مثال ۳ بار در هفته به مکان های مختلفی ببرید و بگذارید در زمان هایی که قلاده به گردن دارد نیز کمی تفریح و شادی داشته باشد. این موضوع باعث ایجاد حس خوبی در سگ شما خواهد شد و کمی از بار منفی وجود قلاده بر گردنش کاهش می دهد. به وجود آوردن تجربه های خوب و دلنشین در زمان بستن قلاده می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر خلق و خوی سگ شما داشته باشد و کمک کند که راحت تر با بستن قلاده کنار بیاید. البته فراموش نکنید که بهتر است در مکان هایی که نیاز به استفاده از قلاده نیست اجازه دهید سگ آزادانه به فعالیت بپردازد.

زمان بستن قلاده به توله سگ

راه ‌حل‌های جایگزین به جای بستن قلاده

در صورتی که زمان بستن قلاده به توله سگ گذشته باشد و از طرفی شما بخواهید که آن را مهار کنید، بهتر است از راه‌حل‌ های دیگری که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم استفاده کنید:

  • اگر نمی توانید وقتی کافی برای سگ خود بگذارید و می خواهید با قلاده و زنجیر کردن سگ، او را کنترل کنید؛ بهترین راه حل برای شما این است که از خرید سگ منصرف شوید. این مورد را به یاد داشته باشید که سگ ها زمانی می‌توانند خوشحال و با انرژی بمانند که شما با آنها بازی کنید و برای سرگرمی آنها وقت بگذارید، در صورتی که زمان کافی برای این کار ندارید با خرید سگ به این موجود بی گناه ظلم می کنید.
  • آموزش کافی و مناسب بی شک می تواند کمک کند که سگ شما در محیط اطراف خانه به بازی و تفریح بپردازد و از محیطی که برای او در نظر گرفته شده دورتر نشود، البته این موضوع تا حد زیادی به نژاد سگ شما و آموزش هایی که به او داده اید بستگی دارد.
  • حصار عادی برای سگ ها یکی از بهترین گزینه هاست، البته این مورد بیشتر در خانه هایی دیده می شود که حیاط بزرگ و مناسبی برای سگ داشته باشند و به این ترتیب فضای مناسب برای تفریح و بازی را در اختیار او قرار دهند. قطعا بازی کردن در چنین فضایی برای سگ شما بسیار دلنشین خواهد بود و همین باعث خوشحالی سگ ها می شود.

زمان بستن قلاده به توله سگ

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید