تشخیص اصالت هاسکی

نژاد هاسکی برای اولین بار در سال ۱۹۰۹ میلادی در بریتانیا و آلاسکا یافت شد. هدف از خلق نژاد هاسکی، کمک به سورتمه سواران آلاسکا و قطب شمال بود. دلیل این انتخاب نیز بی شک قدرت بدنی بالای سگ های هاسکی در برابر برودت هوا بوده است. با گذشت زمان هاسکی ها کم کم راه به خانه های مردمان شمال کانادا پیدا کردند. به طوری که تبدیل به یک عضو جدایی ناپذیر در بسیاری از خانواده های کانادایی شدند. اما چگونه باید اصالت سگ هاسکی را شناسایی کرد؟

نحوه تشخیص اصالت سگ هاسکی

سگ هاسکی دارای جثه‌ای بزرگ و وزنی معادل ۱۶ الی ۲۷ کیلوگرم می باشد. ارتفاع این نژاد دوست‌داستنی بین ۵۱ الی ۶۰ سانتیمتر است. هاسکی ها دارای موهای پرپشت و زیبایی هستند که از آنها در برابر سرما محافظت می کند. شباهت زیاد هاسکی به گرگ باعث شده است تا تشخیص آنها کمی سخت به نظر برسد. پرورش دهندگان سگ همواره با تلفیق نژاد های گوناگون سعی در پرورش هاسکی های بی اصالت دارند. از این رو هنگام خرید سگ هاسکی باید نهایت دقت را به خرج داد. برخی از شاخص ترین خصوصیات ظاهری سگ های هاسکی عبارتند از:

  • چشمانی آبی
  • گوشه های تیز و کشیده
  • جثه بزرگ و کشیده
  • دومی بلند و پشمالو
  • پوزه دراز
  • رنگ خاکستری و سفید

recognition of husky originality

تشخیص اصالت نژادهای مختلف هاسکی

برای تشخیص نژادهای مختلف هاسکی به موارد زیر دقت کنید:

  • سگ هاسکی نژاد مالاموت: این نژاد یکی از کمیاب ترین نژادهای سگ هاسکی است که در کشور ما نیز با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد. از بارزترین نشانه های ظاهری این سگ می‌توان به دم آن اشاره کرد که بسیار پرپشت بوده و دارای پوستی دو لایه است. نژاد مالاموت برخلاف نژاد آلاسکا دارای چشمانی تیره و گوشه‌هایی برافراشته است. این نژاد از نظر وزنی نیز کمی سنگین تر از سایر نژادهای هاسکی است.
  • سگ هاسکی سیبرین: به عقیده بسیاری از پرورش دهندگان سگ، نژاد سیبرین جذابترین گونه هاسکی است. اصلی ترین خصوصیت ظاهری نژاد سیبرین، خاج بالای چشمان او است. به گونه ای که مانند یک ماه پیشونی در بالای چشمان تمامی نژادهای سیبرین حک شده است. از دیگر نشانه های ظاهری هاسکی سیبرین موهای پرپشت و دو رنگ آن است. به طوری که از ابتدای گوش ها تا دم را موهای مشکی و زیر شکم به همراه دست و پاهای آن را موهای دودی تشکیل داده‌اند.
  • هاسکی نژاد آلاسکا: نژاد آلاسکا دارای رنگ چشمانی متفاوت است. چشمان برخی از گونه ها به رنگ قهوه ای و برخی از آنها نیز به رنگ آبی است. در مواقعی نیز می تواند هر دو رنگ باشد. از ویژگی های منحصر به فرد این نژاد می توان به طول عمر آن اشاره کرد که از دو نژاد قبلی کمی بیشتر است. جثه هاسکی آلاسکا نیز نسبت به گونه های سیبرین و مالاموت کمی بزرگتر است.

بهتر است برای خرید سگ هاسکی از افراد باتجربه کمک بگیرید. تربیت سگ های هاسکی بسیار سخت است. از این رو توصیه می شود، نمونه های تربیت شده را خریداری کنید و از آنجایی که هاسکی ها علاقه زیادی به فرار کردن دارند، بهتر است تمام راه های در رو را پوشش دهید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید