غذای توله سگ گلدن رتریور

غذای توله سگ گلدن رتریور برای افرادی که از توله‌های این نژاد نگهداری می‌کنند، اهمیت زیادی دارد زیرا توله این نژاد‌های بزرگ در ماه‌های اول زندگی باید بسیار خوب تغذیه شوند تا به جثه مناسب و سلامتی کامل برسند. توجه داشته باشید که گلدن رتریور از نژاد‌های دارای جثه بزرگ است، پس باید میزان زیادی کلسیم به توله آن برسد. این دقت برای غذای توله سگ گلدن رتریور تا ۶ ماهگی نیاز است. مانند نوزاد تمام جانوران در هفته‌های اول پس از تولد، بهترین غذا، شیر مادر یا همان آغوز است. پس اجازه بدهید توله گلدن رتریور تا دو ماه نزدیک مادر باشد و به عبارتی تا مدت ۶ یا ۸ هفته از شیر مادر تغذیه کند. شیر مادر باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن توله تأمین شود. در این مطلب به صورت دقیق به موضوع غذای توله سگ گلدن رتریور خواهیم پرداخت.

غذای توله سگ گلدن رتریور

تغذیه توله سگ گلدن رتریور همان‌ طور که گفتیم در هفته‌های اول پس از تولد، باید شیر مادر باشد، با این حال ممکن است شرایطی بوجود بیاید که شما مجبور باشید توله سگ گلدن رتریور را بدون مادر بزرگ کنید. معمولاً اولین گزینه‌ای که به ذهن اشخاص می ‌رسد، تغذیه توله با شیر گاو است اما این اشتباه را مرتکب نشوید. شیر سگ،‌ دارای میزان زیادی کلسیم است و بسیار چرب‌ تر و مغذی‌ تر از شیر گاو می ‌باشد، از طرفی شیر گاو دارای میزان زیادی لاکتوز است که در توله سگ‌ ها باعث اسهال می‌ گردد. پس اگر قرار است توله سگ گلدن رتریور بدون شیر مادر بزرگ شود بهتر است از شیر خشک مخصوص توله سگ استفاده کنید. اگر شیر خشک مخصوص توله سگ در دسترس نداشتید از شیر خشک انسانی ولی بدون لاکتوز برای تغذیه توله سگ گلدن رتریور استفاده کنید. با این حساب متوجه شدیم که تا ۸ هفته توله سگ از شیر مادر یا شیر خشک مخصوص، تغذیه می ‌کند. بعد از تقریباً ۲ ماه، می ‌توانید غذای کمکی را هم به همراه شیر به رژیم غذایی توله دوست داشتنی، اضافه کنید. این غذای کمکی باید مغذی و نرم باشد. برای مثال برنجی که با گوشت پخته شده را له کنید، فقط به یاد داشته باشید که گوشت را فعلاً به توله ندهید یعنی برنج و آب گوشت کافی است. همچنین سبزیجاتی مانند هویج پخته یا حبوبات پخته و نرم شده هم مناسب هستند. توصیه می ‌کنیم میزان این غذا‌های کمکی اندک باشد مثلاً در هر وعده غذایی،‌ به مقدار مساوی شیر خشک و غذای کمکی را به توله بدهید.

غذای توله سگ گلدن رتریور

بنابراین تا ۳ یا ۴ هفتگی غذای کمکی و شیر خشک غذای توله سگ گلدن رتریور را تشکیل می‌دهد. بعد از ۶ یا ۸ هفته که از تولد توله گذشت،‌ توله سگ را از شیر بگیرید. حالا دیگر توله گلدن دوست‌داشتنی باید با غذای جامد آشنا شود. معمولاً دامپزشکان غذای مخصوصی را برای هر نژاد پیشنهاد می ‌کنند، پس برای یافتن گزینه‌ های بهتر و مناسب‌ت ر حتماً از دامپزشک راهنمایی بخواهید.

تغذیه توله سگ گلدن رتریور بعد از ۲ ماهگی

بعد از اینکه توله سگ گلدن رتریور ۲ ماهه شد،‌ وقت قطع کردن غذای مرطوب است. از غذا‌های خشک و جامد استفاده کنید و در همین زمان به توله آموزش بدهید تا بداند، زمان تغذیه در طول شبانه روز، ۴ یا ۵ بار اتفاق می‌افتد و نمی‌تواند بیش از این غذا بخورد. همچنین زمان ۱۰ دقیقه برای هر وعده کافی است. اگر این عادت را یاد نگیرد در آینده یک سگ فربه دارید که دچار بیماری‌های مختلف شده است.

در ۴ تا ۶ ماهگی توله سگ گلدن رتریور باید ۳ وعده غذا دریافت کند. می‌توانید به ندرت از غذا‌های مرطوب هم استفاده کنید، ولی در این کار افراط به خرج ندهید، زیرا ممکن است برای لثه و دندان سگ و همچنین سیستم گوارش، مشکلاتی بوجود بیاید. بعد از ۶ ماهگی گوشت پخته گاو و استخوان را هم به رژیم غذایی اضافه کنید تا فک و دندان‌های سگ، قوی‌تر شوند. هرگز از ته مانده غذا‌های خود برای تغذیه گلدن استفاده نکنید. در رژیم غذایی انسان‌ها از نمک و ادویه‌های مختلف استفاده می ‌شود که برای سلامتی سگ‌ ها بسیار ضرر دارند. به علاوه فراموش نکنید که بر اساس برنامه دامپزشک، توله را برای معاینه به دامپزشک ببرید و از سلامت آن مطمئن شوید. اگر توله گلدن مشکلی داشته یا غذای کاملی دریافت نکرده باشد،‌ دامپزشک با تجویز دارو های مکمل این مشکل را برطرف می‌نماید. فراموش نکنید که غذای توله سگ گلدن رتریور،‌ برای رشد و سلامت این نژاد اهمیت زیادی دارد و این موضوع در ظاهر سگ در آینده به خوبی آشکار می‌ شود.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید