آموزش به سگ

بخش طلایی صاحب سگ بودن، آموزش به آن است. آموزش، بهترین راه ارتباط بر قرار کردن و پیوند با نژاد های سگ است. چه جوان و چه پیر، همه سگ ها می توانند از مزیت آموزش پایه بهره ببرند. راهنمایی های این مقاله در این زمینه به شما کمک می کند، ولی بهره بردن از کلاس های آموزش نیز مفید است، به خصوص برای آموزش بیشتر.

مزیت های آموزش به سگ چیست؟

آموزش فرمانبرداری های پایه مانند نشستن، ماندن و برگشتن موقع صدا زدن، به آن ها آزادی می دهد تا کار هایی که می خواهند، مثل دویدن بدون رهبری و برگشتن به سمت شما را، بدون ایجاد نگرانی برایتان انجام دهند. سگ ها حیوانات باهوشی هستند و دوست دارند که یاد بگیرند. پس آموزش، می تواند راهی برای جلو گیری از بی حوصلگی آنان باشد.

سگ ها چگونه آموزش می بینند؟

همه آموزش ها باید بر اساس جایزه باشد. دادن چیزی به سگ خود که خیلی دوست دارد، مثل غذا، اسباب بازی و یا ستایش هنگامی که رفتار شایسته ای از خود نشان می دهد، باعث تشویق او می شود تا دوباره این کار را انجام دهد.
بسیار مهم است که بدانید سگ شما از چه چیزی خوشش می آید یا اسباب محبوب آن ها چیست. معمولا جایزه های محبوب، تکه ای از گوشت یا پنیر هستند. هر چه جایزه بهتر باشد، سگ شما بیشتر از تمرین و یادگیری لذت می برد.

آموزش به سگ

راهنمایی های برتر برای آموزش به سگ

  • اسم سگ خود را با دقت انتخاب کنید و به آن احترام بگذارید.

البته که می خواهید برای توله و یا سگی که دوست دارید اسم بگذارید؛ ولی برای هدف آموزش هم نامگذاری مناسب کمک می کند. اسمی نسبتا کوتاه و با صامت قوی به شما این امکان را می دهد که هنگام تلفظ اسم، واضح شنیده شود.
اگر سگ شما بزرگ تر باشد، احتمالا به اسم خود عادت کرده است ولی تغییر آن غیر ممکن نیست. اگر از یک پناهگاه باشد، امکان دارد بگویند که یک اسم موقت دارد. اگر از یک پرورش دهنده به شما برسد، با یک نام طولانی است که شما می توانید آن را کوتا تر کنید و تغییر دهید و اگر از یک وضعیت بحرانی بیرون آمده باشد، ممکن است نام جدید نمایانگر یک شروع تازه برای سگ باشد. خوبی سگ ها این است که به شدت سازگار هستند.

  • در مورد قوانین خانه تصمیم بگیرید.

قبل از این که سگ شما به خانه بیاید، در مورد کار های ممنوع و آزادش تصمیم گیری کنید. آیا مجاز به آمدن روی تخت یا مبلمان هست؟ آیا قسمت هایی از خانه در محدودیت است؟ آیا او صندلی خود را در میز نهار خوری شما خواهد داشت؟ اگر این قوانین را زودتر وضع کنید، می توانید از سردرگمی جفتتان جلوگیری کنید.

  • لانه مخصوصش را بنا کنید.

سگ شما به یک اطاق مخصوص خود نیاز دارد. از زودترین لحظه ممکن به توله یا سگ خود یک محل خواب مخصوص به خود که توسط کسی یا حیوانی دیگر در خانه استفاده نشده بدهید. او از زمان های كوتاهی كه در آسایش و ایمنی لانه خود می ماند، بهره مند می شود. اگر آرام و ساکت ماند، به او پاداش دهید. لانه او که غالبا جعبه ای است، ابزاری ارزشمند برای آموزش خانگی خواهد بود.

آموزش به سگ

  • به او بیاموزید که وقتی فراخوانده می شود بیاید.

آموزش به آمدن دستوری است که باید قبل از هر چیز به آن تسلط پیدا کنید. از آنجایی که به سمت شما می آید، وضعیت آلفایی شما تقویت می شود. همراه با اسم سگ به او بگویید تا بیاید. وقتی که آمد، با جایزه دادن بهش تقویت مثبتی انجام دهید. بعد، وقتی مشغول کاری است امتحان کنید. اثرات این دستور با بزرگ شدن سگ، بهتر می شود.

  • به رفتار های خوبش جایزه بدهید.

رفتار خوب توله و یا سگ خود را با تقویت مثبت پاداش دهید. از خوردنی ها، اسباب بازی ها یا انبوه ستایش استفاده کنید. بگذارید بداند که کدام رفتارش مناسب است. ولی هرگز به رفتار بد پاداش ندهید، چون گیج می شود.

  • مراقب پرش ها باشید.

توله سگها دوست دارند در سلام و احوالپرسی پرش کنند. او را مورد توبیخ قرار ندهید، فقط رفتار او را نادیده بگیرید و صبر کنید تا قبل از تقویت مثبت، تصمیم بگیرد. هرگز هنگامی که او در موقعیت پریدن به بالا قرار دارد، رفتار پرش را با گشت و تمجید از سگ خود، تشویق نکنید. به او پشت کرده و بی توجه باشید.

آموزش به سگ

  • در زمان اقدام سگ، به او آموزش دهید.

توله سگ ها و سگ ها در یک لحظه زندگی می کنند. دو دقیقه بعد از اینکه کاری انجام دادند، فراموش شده است. وقتی او کار بدی انجام داده است، تکنیک آموزش انتخاب شده خود را فورا امتحان کنید تا او فرصت پیدا کند تا بین رفتار و تصحیح آن، ارتباط برقرار کند. تکرار مداوم، آنچه را که آموخته است تقویت می کند.

  • او را از پرخاشگری یا گاز گیری دلسرد کنید.

به جای فحش دادن به او، یک راه عالی برای کنار گذاشتن رفتار پرخاشگرانه این است که وانمود کنید که هنگام گاز گرفتن، شما دردی بزرگ می کشید. او بسیار شگفت زده می شود که احتمال دارد بلافاصله متوقف شود. اگر این کار نکرد، سعی کنید یک اسباب بازی جویدنی را برای مبادله با دست و پای خود پیدا کنید. ترفند مبادله همچنین وقتی پای کفش های شما در میان است، کار می کند. او به هر حال اسباب بازی یا استخوان را ترجیح می دهد. اگر همه موارد دیگر شکست خورد، رفتار گازگرفتگی را متوقف و سپس او را نادیده بگیرید.

  • جلسات آموزشی را به صورت مثبت پایان دهید.

پسر خوب! عالی بود، جاسپر! او برای خوشحال کردن شما در زمان آموزش تلاش بسیاری کرده است. او را با ستایش های زیاد، خوراکی، برخی نوازش ها یا پنج دقیقه بازی ترک کنید. این تضمین می کند که او در کلاس بعدی خود با جان و دل ظاهر شود.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید