نگهداری سگ در باغ

سگ‌ها موجوداتی باوفا و دوست‌داشتنی هستند که اکثر افراد آرزوی داشتن آن‌ها را دارند. اما کافیست با خلق و خوی آن‌ها آشنا نباشید و ندانید چگونه از آن‌ها نگهداری کنید؛ آنگاه سگ‌ها تبدیل به موجوداتی اهریمنی برای شما می‌شوند. نگهداری سگ در باغ، منزل، بیرون از خانه و ... هر کدام دردسرهای خود را دارد که اگر با اصول آن آشنا نباشید، سگ‌ها شما را با چالش‌های بزرگی مواجه خواهند کرد.

نحوه نگهداری سگ در باغ

روش‌های زیادی برای نگهداری از سگ در باغ وجود دارد که می‌توان هر کدام را به دلخواه و با توجه به شرایط باغ اتخاذ کرد. برای این که بفهمید کدام روش برای شما بهتر است، ابتدا باید خصوصیات سگ خود را بشناسید و متناسب با آن بهترین روش را انتخاب کنید. مهمترین مسئله این است که اجازه ندهید او از باغ فرار کند.

دور تا دور باغ را حصار بکشید

اولین گام در نگهداری از سگ فراهم کردن محیطی است که امکان فرار کردن او را به صفر برساند. برای این کار باید دور تا دور باغ را حصار بکشید. مقرون به صرفه‌ترین نوع حصار، نمونه‌های نرده‌ای و استفاده از فنس است. توصیه می‌شود هرگز از دیوارهای آجری استفاده نکنید. چراکه هم گران است، هم اینکه موجب افسردگی سگ‌ها می‌شود. همین که آن‌ها بتوانند منظره بیرون از باغ را مشاهده کنند، کافیست و احساس دلتنگی نخواهند کرد.

نگهداری سگ در باغ

کاشتن گل و گیاه در اطراف حصار

به منظور فراهم کردن بهترین شرایط برای نگهداری سگ در باغ نباید کاشتن گل و گیاه را در اطراف حصار فراموش کرد. سگ‌ها علاقه زیادی به چریدن در کنار گل‌ها دارند. البته، وجود گل و گیاه به ویژه شمشاد باعث می‌شود تا یک لایه اضافه ایجاد شود و سگ‌ها نتوانند به حصارها نزدیک شوند. به یاد داشته باشید که در انتخاب گل و گیاه مناسب باید نهایت دقت را داشته باشید. برخی از گیاهان حکم سم را برای سگ‌ها دارند. کافیست چند برگ از آن‌ها را ببلعند، آنگاه باید ماشین خود را روشن کنید و به دنبال کلینیک دامپزشکی بگردید.

نگهداری سگ در باغ

ایجاد موانع برای دور کردن سگ‌ها از چیزهای خطرناک

انواع نژاد سگ‌ ها از چیزهای تند و تلخ متنفرند. بنابراین، با اسپری کردن گیاهان سمی و لوازم خطرناک باغ آن‌ها را از نزدیک شدن به آن‌ها منصرف کنید. برای فراهم کردن شرایط نگهداری سگ در باغ، این ترفند بسیار کارساز است. هنگامی که آن‌ها بوی فلفل و گاز خردل را حس کنند، هرگز نزدیک آن نمی‌شوند. همچنین، می‌توانید آن‌ها را به حصارها و شمشادها نیز اسپری کنید تا اینگونه خیال خود را از بابت فرار نکردن سگ‌های خود راحت کنید.

نگهداری سگ در باغ

ساختن یک لانه زیبا

گام بعدی برای نگهداری از سگ‌ها در باغ، ساختن یک جای خواب ایده‌آل است. بهتر است لانه را طوری بسازید که هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان مشکلی سگ‌ها را اذیت نکند. سطح لانه را با آلومینیوم و نایلن بپوشانید و روی آن پوشال بریزید. در تابستان‌ها لازم نیست دیوارها را عایق‌بندی کنید، اما در فصول سرد سال حتماً با آلومینیوم یا نایلن این کار را بکنید.

keeping dog in garden1

مناطق ممنوعه باغ را برای سگ‌ها تعیین کنید

هنگام نگهداری سگ در باغ ممکن است بارها شاهد فرار کردن آن‌ها باشید. باید مناطق ممنوعه را به آن‌ها نشان دهید و بخواهید که هرگز به آنجا نروند. سگ‌ها بسیار باهوشند و اگر به درستی این موضوع را به آن‌ها متذکر شوید، هرگز نزدیک این مناطق نمی‌شوند. استفاده از قلاده می‌تواند تنبیه خوبی برای آن‌ها باشد. هرگاه دیدید که که سعی در فرار کردن دارند، آن‌ها را برای مدتی با زنجیر ببندید. مطمئن باشید پس از چندبار تکرار این حرکت، هرگز فکر فرار به سرشان نخواهد زد.

نگهداری سگ در باغ

محل دستشویی کردن آن‌ها را تعیین کنید

هرگز به سگ‌ها اجازه ندهید که هر جا دلشان خواست دستشویی کنند. برای این کار باید چند روز مدام آن‌ها را زیر نظیر بگیرید و هنگام دستشویی کردن بلافاصله مانع آن‌ها شوید. سپس، آن‌ها را برای دستشویی کردن به محلی که برایشان در نظر گرفته‌اید، ببرید. پس از چند روز به این مکان برای دستشویی کردن عادت خواهند کرد.
شرایط نگهداری سگ در باغ کمی با منزل فرق دارد و باید آنجا را طوری آماده کنید که هیچ راه فراری وجود نداشته باشد. سگ‌ها وقتی در فضای باز قرار بگریند کاملا جوگیر می‌شوند و ممکن است در یک لحظه قید همه چیز را زده و اقدام به فرار کنند. پس، مراقب باشید که این بلا سر شما نیاید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید