علت لیس زدن زمین توسط سگ

بسیاری از کسانی که سگ دارند شاید با علت لیس زدن زمین توسط سگ آشنایی نداشته باشند، این دسته از افراد باید به خوبی بدانند که علت لیس زدن زمین متفاوت می باشد و باید با علت های آن آشنایی کافی پیدا کنید تا بتوانند تمامی حرکت های سگ خود را تشخیص دهند. برای اینکه با علت لیس زدن سگ آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه با دهکده حیوانات همراه باشید تا با برخی از علت های مهم این موضوع آشنای شوید.

دلیل لیس زدن زمین توسط سگ

همانطوری که بیان نمودیم لیس زدن زمین توسط انواع نژاد سگ متفاوت می باشد و دلایل گوناگونی دارد، برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • غذا : برخی از سگ هایی که غذای خود را می خورند و سیر نمی شوند، برای اینکه سیر شوند به دنبال غذا می گردند، به همین دلیل زمینی را که کاسه غذای آنها روی آن بوده است را شروع می کنند به لیس زدن، آنها بر این باور که مقداری از غذای آنها ریخته شده ایت می خواهند آن را میل کنند تا سیر شوند، به همین دلیل شما باید علت این لیس زدن سگ ها را به خوبی متوجه شوید و برای آنها غذایی را آماده کنید تا میل کنند. در واقع علت لیس زدن زمین توسط سگ و مهمترین دلیلی آن همین مورد می باشد، چرا که آنها به دنبال غذا هستند، برخی از سگ هایی که خانگی نمی باشند بیشتر زمین را لیس می زنند، چرا که آنها کمتر غذایی را برای خوردن پیدا می کنند.
  • تمیز کردن : یکی از دلایل دیگری که می توانیم برای علت لیس زدن سگ نام ببریم، این است که آنها می خواهند خودشان را از این طریق تمیز کنند، در واقع بیشتر زمانی که پنجه های خود را لیس می زنند، امکان دارد که به اشتباه زبان آنها با زمین هم برخورد داشته باشد و در این صورت باید بدانید که آنها می خواهند خودشان را تمیز کنند و به دنبال روشی برای تمیز کردن خودشان هستند. بر این اساس نیازی نیست که شما نگران سلامت و تمیزی سگ ها باشید، چرا که آنها در این زمینه به خوبی می توانند کارهای خودشان را انجام دهند.

دلیل لیس زدن زمین توسط سگ

لیس زدن زمین توسط سگ

لیس زدن زمین به عوامل زیادی ارتباط دارد ولی دهکده حیوانات سعی نموده روش های معمول که بر اساس تجربه بدست آورده است را برای شما به طور کامل توضیح دهد تا اگر با موارد این چنینی مواجه شدید بتوانید تشخیص دهید که منظور سگ شما با اینکار در چیست.

  • وسواس : در برخی از زمان ها لیس زدن زمین توسط سگ از روی وسواس انجام می شود، یعنی شما گاهی اوقات مشاهده می کنید که سگتان بیش از حد زمین را لیس می زند و به طور مداوم زبان خود را به زمین می مالد. اگر شما این وضعیت را مشاهده کردید باید حتما با دامپزشک مشورت کنید تا علت آن را بررسی کند و روشی را برای درمان به شما معرفی نماید.
  • عصبی بودن و یا ترس : یکی از دیگر از علت های لیس زدن سگ روی زمین که می توانیم بیان کنیم، این است که برخی از سگ ها از روی عصبانیت و یا ترس زمین را لیس می زنند، در این صورت شما به خوبی متوجه خواهید شد که علت لیس آنها چه زمانی می باشد. در واقع زمانی که سگ شما بیش از حد بترسد و اگر زمین را شروع کند لیس بزند، باید به دنبال روشی باشید تا ترس او را از بین ببرید و اگر بیش از حد عصبانی شد و شروع به لیس زدن زمین کرد باید عصبانیت او را کاهش دهید. در این زمینه که ترس و عصبانیت سگ خود را کاهش دهید، می توانید با دامپزشک مشورت کنید تا به خوبی شما را در این مورد راهنمایی کند.
  • انتقال پیام : یکی دیگر از علت لیس زدن زمین توسط سگ را که بخواهیم بیان کنیم، این است که برخی از سگ ها برای اینکه پیغامی را برسانند از این روش استفاده می کنند، در واقع آنها با لیس زدن می خواهند به صاحبان خود پیامی را انتقال دهند که شما با مشاهده حرکت آنها به خوبی متوجه آن پیام خواهید شد. آنها برای اینکه بگویند من گرسنه هستم، بیا با هم دوست شوید و یا من تسلیم می شوم از لیس زدن استفاده می کنند، شما می توانید به خوبی به لیس زدن آنها دقت داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید که آنها از شما چه می خواهند، در واقع زبان اصلی سگ ها لیس زدن می باشد.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید