فواید نگهداری سگ

اگر نسبت به مزایای نگهداری سگ در خانه آگاهی داشته باشید، مراقبت از این حیوانات برای شما جذابیت بیشتری خواهد داشت. همکاری فداکارانه، ایجاد شور و نشاط در زندگی و همچنین داشتن یک سرگرمی مداوم از جمله فواید نگهداری سگ در خانه شناخته می شوند. تحقیقات نشان داده است که نگهداری از سگ می تواند برای شما از نظر روحی و جسمی فواید زیادی داشته باشد. معمولا انسان هایی که از این حیوانات نگهداری می‌ کنند روحیه ای شادتر دارند. علاوه بر این طی تحقیقات دیگری مشخص شده است که مراقبت از حیوانات خانگی مانند سگ به صاحبان آن ها این امکان را می‌ دهد که بتوانند بحران های زندگی رو به راحتی پشت سر بگذارند. در این میان بخش زیادی از فواید نگهداری از سگ در خانه برای افراد ممکن است شناخته شده نباشند. اگر با دهکده حیوانات همراه باشید به شما نکات مختلفی را در این زمینه ارائه می دهیم.

فواید نگهداری سگ

فواید نگهداری سگ در منزل و تاثیرات آن بر روی انسان ها

تاکنون مطالعات زیادی در خصوص فواید و نگهداری از سگ در خانه صورت گرفته است. در واقع می توان بیان کرد که یک سگ چیزی فراتر از حیوان خانگی بوده که می تواند یک یار همیشگی برای شما به منظور انجام امور مختلف باشد.

کاهش استرس

ارتباط همیشگی صاحبان سگ با این حیوانات و همچنین شانه کردن مداوم موهای آن ها این امکان را می‌ دهد که بتوان برای کنترل استرس از یک راهکار مناسب استفاده کرد. هنگامی که با سگ یا حیوانات خانگی ارتباط برقرار می کنید، تولید اکسی توسین در بدن شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در واقع اکسی توسین هورمونی است که می‌ تواند برای تسکین اضطراب و همچنین کاهش استرس به بهترین شکل عمل کند. هنگام ورود اکسی توسین به سیستم بدن متوجه می شوید که فشار خون شما تعادل خواهد یافت. در نتیجه این امر سطح کورتیزول نیز کاهش می‌ یابد. تمام این موارد به نوبه خود می توانند برای بهبود سلامت صاحبان سگ تاثیر گذار باشند.

فواید نگهداری سگ در منزل و تاثیرات آن بر روی انسان ها

احساس امنیت بیشتر

یکی دیگر از فواید نگهداری سگ در خانه، به دست آوردن احساس امنیت است. سگ ها می توانند برای مراقبت از شما و اموالتان یک پیشنهاد عالی باشند. هنگامی که در معرض سرقت قرار می گیرید سگ می تواند با پارس کردن شما را آگاه کند. علاوه بر این قدرت بی نظیر سگ برای شناسایی بو و صداهای مختلف نیز کمک خواهد کرد تا بتوان افراد ناشناس را سریعتر تشخیص داد. در هر حالتی با نگهداری از سگ می توانید احساس امنیت بیشتری داشته باشید.

احساس امنیت بیشتر

تنظیم ضربان قلب

بر اساس مطالعات گسترده ای که در خصوص فواید نگهداری سگ انجام گرفته است، مشخص شده که این کار می‌ تواند برای تنظیم ضربان قلب بسیار موثر باشد. با توجه به نتایج تحقیقات مشخص شده است که افراد، به خصوص آقایان هنگامی که در نزدیکی خود، روی به مراقبت و نگهداری از سگ می آورند ضربان قلب به مراتب منظم تری دارند.

کاهش آلرژی مخصوصا برای کودکان

جالب است بدانید که کودکانی که از بدو تولد روی به بازی کردن با سگ های خانگی می آورند، نسبت به سایر کودکان کمتر دچار آلرژی می شوند. علاوه بر این در بدن این افراد سیستم ایمنی فعالیت بیشتری انجام می دهد. به همین علت نسبت به سایر افراد سیستم ایمنی مقاوم تر و قوی تری خواهند داشت.

کاهش آلرژی مخصوصا برای کودکان

کاهش ابتلا به بیماری ها

یکی دیگر از فواید نگهداری سگ در خانه این است که هنگام برقراری ارتباط با آن ها تری گلیسیرید و کلسترول کمتری بدن شما تولید می کند. با توجه به میکروب هایی که از طریق بدن سگ به فرد مراقب انتقال داده می شوند، سیستم دفاعی بدن قوی تر می شود. در نتیجه با تقویت سیستم دفاعی بدن انسان، بیماری های رایج نیز کمتر به سراغ فرد خواهند آمد.

سلامتی سالمندان

سگ ها می توانند در دوران سالمندی یک همراه و دوست برای انسان باشند. علاوه بر این نگهداری از سگ موجب می شود که بتوان برای بهبود نسبی آلزایمر از یک راهکار جذاب کمک گرفت. در نتیجه تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است مشخص شده که افراد سالمند می توانند برای بهبود عصبانیت و کنترل پرخاشگری از این روش کمک بگیرند.

سلامتی سالمندان

تشخیص به موقع سرطان توسط سگ

فواید نگهداری سگ در خانه را که مرور می کنیم به نکات عجیب و بی نظیری برخورد خواهیم کرد. شاید برای شما نیز باور کردنی نباشد که سگ ها می توانند برای تشخیص سرطان، کمک حال افراد باشند. با توجه به شامه فوق العاده قوی که سگ ها دارند، قادر هستند که خال های سرطانی را تشخیص دهند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که بو کشیدن فرد توسط سگ بتواند برای نجات دادن جان آن ها موثر باشد.

ورزش بیشتر و تناسب اندام

هنگامی که از سگ مراقبت می کنید نیاز دارید که روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی نمایید. در واقع شاید این حیوان باوفا شما را مجبور کند که به همراه آن به ورزش کردن بپردازید. بنابراین فردی که از سگ نگهداری می کند حتی در زمان هایی که حوصله ورزش کردن نیز نداشته باشد باید پیاده روی به همراه سگ را انجام دهد. این شرایط می‌ تواند برای افزایش ورزش و حفظ تناسب اندام کمک حال فرد مراقب باشد.

ورزش بیشتر و تناسب اندام

تعامل اجتماعی بیشتر

مراقبت از سگ علاوه بر اینکه به حفظ سلامت و تندرستی شما کمک فراوان می کند، این امکان را می دهد که بتوانید از فرصتی بی نظیر برای آشنایی با افراد دیگر استفاده نمایید. اغلب افرادی که از سگ مراقبت می کنند علاقه مند هستند که با دیگران سر صحبت را باز نمایند. این افراد معمولا تلاش دارند که حرف هایی در خصوص نحوه تربیت و مراقبت از سگ با دیگران رد و بدل کنند.
مواردی که عنوان کردیم تنها بخشی از فواید نگهداری سگ در خانه شناخته می شوند. در واقع اگر روی به مراقبت از این حیوان در خانه بیاورید، متوجه می شوید که ویژگی‌ های دیگری را در خود می‌ توانید ارتقا دهید. به عنوان مثال نگهداری از سگ برای افراد مجرد این امکان را می دهد که بتوانند عزت نفس و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. علاوه بر این، مراقبت از سگ برای رفع حس افسردگی نیز بسیار مفید خواهد بود. از دیگر فواید نگهداری از سگ می توان به کمک به افراد نابینا و افراد معمول اشاره کرد.
مجموعه دهکده حیوانات به عنوان مرکز تخصصی فروش انواع سگ به شما کمک می کند تا بتوانید در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید