ايا موي سگ بيماري زا است

همیشه شایعات بسیار زیادی در خصوص بیماری زا بودن سگ ها و سایر حیوانات خانگی بوده است و باید در نظر داشته باشید که بسیاری از این شایعات ممکن است حقیقت نداشته باشند و فقط باعث شوند که شما از داشتن یک حیوان خانگی محروم شوید. مورد بسیار حیاتی که در این زمینه وجود دارد و حتماً باید آن را در نظر داشته باشید، این است که زندگی کردن در کنار سگ ها و سایر حیوانات خانگی ممکن است برای شما حساسیت زا باشد و به همین دلیل باید حتماً قبل از اقدام به خرید انواع نژاد سگ، در مورد نکاتی که به سلامتی خودتان مربوط می شود تحقیق کنید. در این مقاله است دهکده حیوانات و می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا موی سگ بیماری زا است و سایر بیماری ها و حساسیت هایی که ممکن است سگ ها به انسان انتقال دهند چه چیزهایی است.

ايا موي سگ بيماري زا است

آیا موی سگ بیماری زا یا حساسیت زا است؟

یکی از شایعات بزرگ در خصوص موی سگ ها بوده و این نکته را در نظر نگرفته اند که معمولاً پروتئین های ترشحی درون بزاق دهان، ادرار و پوست مرده قسمت های مختلف بدن سگ، باعث به وجود آمدن حساسیت در انسان است. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که نژادهای مختلف سگ می‌توانند بیشتر و یا کمتر در افراد حساسیت ایجاد کنند و به همین دلیل اگر شما حساسیت دارید، در همان مراحل اولیه باید سراغ خرید سگ هایی بروید که حساسیت زا نیستند. پروتئین های حساسیت زا که در ابتدای این قسمت گفتیم، معمولاً روی موی بدن سگ ها، مبل، فرش، لباس، دیوار و … هستند. همچنین پوست مرده سگ ها می تواند مدتی در هوا بماند و همین باعث می شود که چشم های برخی افراد به این سگ ها واکنش نشان دهد. علائم حساسیت به وجود آمده در اثر مجاورت با سگ‌ها عبارتند از:

  • قرمز شدن پوست افرادی که سگ آنها را لیسیده است
  • خارش و التهاب اطراف قسمت های مختلف بینی و چشم
  • مشاهده دانه های ریز پوستی بر روی قفسه سینه، گردن و صورت
  • سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از تماس با پروتئین های حساسیت زا تولید شده توسط بدن سگ
  • مشاهده التهاب های دردناک پوستی و اگزما در برخی از کودکان.
  • حملات شدید آسمی در افراد مبتلا به این بیماری

ايا موي سگ بيماري زا است

نکات مهم در مورد حساسیت به سگ

  • اولین نکته در قسمت مربوط به بیماری آسم یا سایر بیماری های تنفسی است. افراد مبتلا به آسم باید بدانند که حضور داشتن آنها در کنار سگ ها معمولاً باعث بروز حساسیت های شدید و حملات آسمی خواهد شد و در صورتی که این افراد اصرار بر نگه داشتن سگ دارند، باید حتماً از نژادهایی نگهداری کنند که حساسیت کمتری در انسان‌ها ایجاد خواهند کرد. در صورتی که این افراد بخواهند از سگ مراقبت کنند، ممکن است نیاز به مصرف مقدار بیشتری دارو داشته باشند و همین باعث می‌شود که در طولانی مدت عوارض منفی دارو، تاثیرات زیادی روی این افراد بگذارد.
  • دومین موردی که باید با شما در میان بگذاریم این است که معمولاً همه تصور می‌کنند وقتی کودکان و نوزادان در کنار سگ ها قرار می گیرند، به آنها حساسیت نشان می دهند و ممکن است دچار بیماری شوند، اما بهتر است بدانید که این شایعه ای بیش نیست. اول از همه باید این موضوع را در نظر داشته باشید که معمولاً کودکانی که به سگ حساسیت دارند، در همان برخورد های اول این موضوع را نشان می دهند و نمی توانند در کنار سگ ها حضور داشته باشند و مورد دوم این است که تحقیقاتی در زمینه سگ ها نشان دهنده این است که وقتی نوزادان در کنار سگ ها زندگی می کنند، احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی و حساسیت های مختلف در آنها کاهش پیدا می‌کند. تحقیقات انجام شده در این زمینه توسط انجمن آلرژی و ایمونولوژی بالینی انگلستان صورت گرفته و معتبر است.

ايا موي سگ بيماري زا است

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید