تفاوت لابرادور و گلدن رتریور

لابرادور و گلدن رتریور دو گونه از انواع مختلف نژادهای سگ می‌باشند. با اینکه این دو نژاد شکاری هستند اما امروزه به عنوان سگ خانگی در بسیاری از خانه ها بخصوص در کشورهای انگلیس، کانادا و استرالیا محبوب هستند. با اینکه این دو نژاد تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند، گاهی به جای همدیگر اشتباه گرفته می شوند.

تفاوت نژاد لابرادور و گلدن رتریور

همانطور که گفتیم این دو نژاد تفاوت هایی با هم دارند که به شکل زیر می باشند:

  • تفاوت در رنگ: رنگ بدن گلدن رتریورها معمولا دارای طیفی از انواع طلایی است، اما در نژاد لابرادور علاوه بر طیف طلایی، رنگ هایی مانند سیاه و شکلاتی نیز دیده می شود.
  • تفاوت در پشم: دیگر تفاوت لابرادور و گلدن رتریور که بسیار هم مشخص است در پشم های آنها می باشد. به طوری که موهای تن نژاد لابرادور معمولا کوتاه است و جالب است بدانید این موها ضد بخار آب می باشند. اما موهای گلدن رتریورها حالت تزئینی داشته و بلند و موج دار هستند. به دلیل مودار بودن رتریورها ریزش مو نیز در آنها بیشتر است. به همین دلیل نگهداری لابرادور راحت تر می باشد.
  • تفاوت در دم: در نژاد لابرادور دم سگ ها ضخیم با موهایی کوتاه است، اما در سگ های گلدن رتریور دم سگ ها مانند پر و بسیار زیبا می باشد.
  • تفاوت در اندازه سر و کله: اندازه سر و کله نژاد لابرادور بزرگتر از گلدن رتریور است.

تفاوت نژاد لابرادور و گلدن رتریور

مقایسه لابرادور و گلدن رتریور

نژاد گلدن رتریور در هنگام عمل ظرافت بیشتری به خرج می دهند. همچنین می توان گفت از نظر هوشی بهتر از لابرادورها هستند و قبل از انجام هر کاری بیشتر فکر می کنند. در واقع می توان گفت این نژاد برای خانم هایی که سگ دوست دارند بهتر است، اما لابرادورها انرژی و هیجان زیادی دارند و سعی می کنند شما احساس ناراحتی نکنید. همین انرژی زیاد باعث می شود لابرادورها کمتر فکر کرده و بیشتر هیجانی عمل نمایند. با این حال هیچ وقت تهاجمی رفتار نمی کنند.
هر دوی این نژادها بسیار خاص و دوست داشتنی هستند و می توانند در خانه و حتی آپارتمان زندگی کنند. اما در کنار آن به توجه زیاد، پیاده روی روزانه و آموزش نیاز دارند. به طور کلی می توان گفت نژاد گلدن رتریور برای افراد آرام و معمولی مناسب است اما نژاد لابرادور بیشتر مخصوص افراد بسیار فعال و پر انرژی مانند ورزشکاران می باشد. شما نیز باید با توجه به شناختی که از شخصیت خود و شرایط زندگیتان دارید و همچنین با توجه به تفاوت هایی که برای این دو نژاد گفته شد بهترین انتخاب را داشته باشید.
هر دو نژاد گلدن رتریور و لابرادور با اینکه تفاوت هایی با هم دارند بسیار زیبا و دوست داشتنی می باشند. با این حال در نهایت شما باید ابتدا نوع شخصیت خودتان، سگ مورد نظر و در مرحله بعد ظاهر سگ ها را، برای انتخاب یک دوست همیشگی در نظر بگیرید.

انواع سگ گلدن روتریور در سگ دهکده حیوانات

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید