رشد سریع توله سگ

بسیاری از دامپزشکان معتقدند که مهمترین دوره زندگی سگ‌ها مربوط به 1 سال ابتدایی تولد آن‌هاست؛ چراکه در این مدت بسیار رشد کرده و تقریبا تمام مراحل بلوغ را طی می‌کنند. رشد سریع توله سگ باعث شده است تا صاحبان این حیوان خانگی باوفا در این مدت دچار سردرگمی شوند و ندانند که چگونه صاحب خوبی برای آن‌ها باشند. در این مطلب با ارائه نکاتی طلایی، نحوه درست نگهداری از توله‌سگ‌ها را به شما می‌آموزیم تا فرایند رشد آن‌ها به خوبی و با سرعت بیشتری طی شود.

رابطه مستقیم رشد سریع توله سگ با تغذیه مناسب

طبیعتا، اولین و اصلی‌ترین مسئله‌ای که در رشد توله‌سگ‌ها اهمیت دارد، تهیه غذای مناسب برای آن‌ها است. توجه داشته باشید که شرایط جسمانی و مکانیزم بدنی توله‌ها در 1 سال اول زندگی بسیار حساس بوده و آن‌ها در برابر غذاهای ناسالم آسیب‌پذیر هستند. از این رو، تا زمانی که توله‌ی شما از مرز یک سالگی نگذشته است، نباید غیر از غذای توله‌سگ، غذای دیگری به آن‌ها بدهید.
جثه سگ‌ها در دوران آغازین زندگی با توجه به نژاد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ به گونه‌ای که جثه‌ی توله‌سگ‌های نژاد گریت‌ دین نسبت به سایر نژادها بسیار بزرگ‌تر می‌باشد. از این رو، برای رشد سریع خود نیاز به دریافت کالری بیشتری دارند. رژیم غذایی توله‌ها باید کاملا با رژیم غذایی سگ‌های بالغ متفاوت باشد تا کلسیم و فسفر کمتری جذب بدن آن‌ها شود. جذب بیش از اندازه کلسیم در بدن توله‌ها می‌تواند آن‌ها را با بیماری‌های جدی روبه‌رو کند.

رشد سریع توله سگ
برای رشد سریع توله سگ خود هرگز به وعده‌های غذایی او اضافه نکنید؛ چراکه این امر موجب اضافه وزن آن‌ها خواهد شد. اضافه وزن یکی از عارضه‌هایی است که می‌تواند توله‌ها را در بزرگسالی نیز همراهی کند. چاقی موجب بروز بیماری‌های مختلف و حتی مرگ سگ‌ها می‌شود.

تاثیر نظافت دندان‌ها در رشد سریع توله سگ

اغلب حیوانات خانگی به‌خصوص سگ‌ها از بسیاری جهات شبیه به انسان‌ها هستند؛ به گونه‌ای که رعایت مسائل بهداشتی باید در دستور کار صاحبان سگ قرار بگیرد. تحقیقات نشان داده است که بهداشت دهان و دندان تاثیر زیادی در سلامت حیوانات به‌ویژه سگ‌ها دارد. بیماری‌های دهان و دندان می‌توانند منجر به از دست رفتن دندان‌ها، درد و بیماری‌های جدی‌تری نظیر عفونت کلیه، کبد و قلب در سگ‌ها شوند.
مراقبت درست از دندان‌های توله‌سگ‌ها یکی از موارد مهمی است که کیفیت زندگی آن‌ها را به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود بخشیده و باعث افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که بیماری‌های دهان و دندان در سگ‌ها در سنین 1 الی 3 سالگی پدیدار می‌گردد؛ از این رو، مراقبت از آن‌ها در این سن بسیار حائز اهمیت است.

رشد سریع توله سگ
بهترین زمان برای نظافت دندان‌های توله‌سگ‌ها یک روز در میان است. دامپزشکان توصیه می‌کنند که برای رشد سریع توله سگ ، باید نظافت دندان و دهان آن‌ها به‌صورت مستمر انجام گردد تا به‌خوبی از بروز بیماری‌های عفونی پیشگیری شود. معمولا، سگ‌ها در این سن به دلیل غرایزی که دارند به خوبی توصیه‌های صاحبان خود را آموخته و تمام کارهای روزمره را به طور روتین انجام می‌دهند. جالب است بدانید، پس از گذشت مدتی آن‌ها برای تمیز کردن دندان‌های خود به صورت داوطلبانه به سراغ شما خواهند آمد.

برای رشد سریع توله سگ خود آن‌ها را از گزند کک‌ها در امان بدارید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کک‌ها فقط در فصول گرما سراغ سگ‌ها می‌آیند و این مشکل با آغاز زمستان از بین می‌رود. تحقیقات نشان داده است که سرما طیف گسترده‌ای از کک‌ها را از بین می‌برد؛ اما، برخی از کک‌ها به سرما نیز مقاوم بوده و حتی در سردترین نقاط جهان نیز به حیات خود ادامه می‌دهند. کک‌ها در فصول سرد سال، تمام تلاش خود را می‌کنند تا به مکان‌های گرم نظیر خانه‌ها نقل مکان کنند.
بنابراین، بهتر است همیشه در چهار فصل سال اقدام به کک‌زدایی توله‌های خود کنید تا مشکلی سلامتی آن‌ها را تهدید نکند. برای شناسایی کک‌ها کافیست به رفتار سگ خود توجه کنید. اغلب سگ‌ها، زمانی که دچار کک می‌شوند بی‌خواب شده و همیشه در حال خاریدن و لیس زدن خود هستند. در این زمان بهتر است هر چه سریع‌تر دست‌به‌کار شوید و با سرکه سیب و روغن رزماری بدن او را به کمک شانه از شر کک‌ها خلاص کنید.

رشد سریع توله سگ

نشانه‌های درد توله‌سگ‌ خود را جدی بگیرید

حیوانات نیز مانند انسان‌ها درد را تجربه می‌کنند، اما نمی‌توانند آن را به صاحبان خود اعلام کنند، یا اینکه صاحبان نمی‌توانند منشا درد را ریشه‌یابی کنند. اگر به فکر رشد سریع توله سگ خود هستید، نباید بگذارید حتی برای چند لحظه هم درد را تجربه کند؛ چراکه مکانزیم بدن او در این سن بسیار حساس بوده و به هر دردی واکنش منفی نشان می‌دهد.
در این مطلب شما را با چند راه‌کار طلایی جهت حفظ سلامتی سگ‌ها آشنا کردیم. انواع نژاد سگ‌ها در سال‌های اول زندگی خود بسیار حساس هستند و باید مدام در حال مراقبت باشند. توصیه می‌شود، در صورت داشتن توله‌سگ هر 2 ماه یک‌بار آن‌ها را به یک دامپزشک باتجربه نشان دهید تا مبادا مشکلی پنهان آن‌ها را تهدید کند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید